  • 1. Data: 2010-10-09 11:31:12
    Temat: rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Witam
    Vectra C OPC 2007r.
    Z przodu mam tarcze o średnicy 345mm, plus oczywiście zacisk i cała
    reszta. Teraz są felgi 19", ale widzę że jest jeszcze luz.
    Jakie tam felgi (najmniejsze?) wejdą? Kupiłbym jakieś na zimę, by nie
    przekładać opon, tylko całe koła, ale nie wiem jaki rozmiar mogę
    najmniejszy dać (oczywiście korygując rozmiar całego koła - dając
    odpowiednie opony)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-10-09 11:35:31
    Temat: Re: rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BartekK

> [...]
    > opon, tylko całe koła, ale nie wiem jaki rozmiar mogę najmniejszy dać
    > (oczywiście korygując rozmiar całego koła - dając odpowiednie opony)

    Prawdopodobnie minimum 18". 17" raczej nie wejdą, a w każdym razie nie
    wszystkie.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-10-09 11:49:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-09 11:31, BartekK pisze:
    > Witam
    > Vectra C OPC 2007r.
    > Z przodu mam tarcze o średnicy 345mm, plus oczywiście zacisk i cała
    > reszta. Teraz są felgi 19", ale widzę że jest jeszcze luz.

    Jesteś pewny że 345mm?
    Katalog mówi że największe tarcze do wersji 280KM to 314mm, no chyba że
    jakieś modzone masz.

    Wg. katalogu ja mam 314mm i na zimę mam 17", ale nie wiem ile tam było
    miejsca, a co do średnicy wewnętrznej to felga feldze nie równa.

  • 4. Data: 2010-10-09 11:52:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Wg. katalogu ja mam 314mm i na zimę mam 17", ale nie wiem ile tam było
    > miejsca, a co do średnicy wewnętrznej to felga feldze nie równa.

    314 powinno wejść nawet w 16" (ale nie gwarantuję), ja mam 16" i tarcze
    320 mm (ale nie w Vectrze).

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-10-09 12:01:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-09 11:52, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    > 314 powinno wejść nawet w 16" (ale nie gwarantuję), ja mam 16" i tarcze
    > 320 mm (ale nie w Vectrze).

    Jest jeszcze pytanie czy w tym OPC nie ma jakiś większych zacisków.

    Co do dużych felg, to średnica wewnętrzna chyba się może różnić
    spokojnie o jeden cal, przy tej samej średnicy zewnętrznej i w
    zależności od konstrukcji felgi, albo od miejsca mocowania ciężarków do
    wyważania.

  • 6. Data: 2010-10-09 15:22:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

> [...]
    > spokojnie o jeden cal, przy tej samej średnicy zewnętrznej i w
    > zależności od konstrukcji felgi, albo od miejsca mocowania ciężarków do

    To prawda, to bardzo zależy od zacisku i samej felgi. Ja specjalnie
    dobierałem felgi i zaciski, żeby 320 mm weszło w 16", a i tak wchodzi na
    styk. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-10-13 00:22:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-09 11:49, Tomasz Pyra pisze:
    > Jesteś pewny że 345mm?
    > Katalog mówi że największe tarcze do wersji 280KM to 314mm, no chyba że
    > jakieś modzone masz.
    Cholera, myslalem ze sa orginalne, aczkolwiek tyle mi metr-miarka
    wskazała, wiec widocznie jakis wynalazek, no to kurde pewnie bedzie zonk
    przy wymianie klockow...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-10-13 00:39:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-13 00:22, BartekK pisze:
    > Cholera, myslalem ze sa orginalne, aczkolwiek tyle mi metr-miarka
    > wskazała, wiec widocznie jakis wynalazek, no to kurde pewnie bedzie zonk
    > przy wymianie klockow...

    Jest zestaw hamulców z tarczą 345mm dla Vectry C, więc pewnie taki masz.
    Ale tu niestety nie pomogę co do wielkości felg.

    Możesz zmierzyć najmniejszą odległość między zaciskiem, a felgą i jeżeli
    jest większy niż pół cala, to powinny zmieścić się felgi o cal mniejsze
    o tej samej budowie.

    Tyle że pamiętaj o tym że potrzebujesz tam jakiś zapas (chociażby na
    ciężarek do wyważania) i że felga o cal mniejsza może mieć wewnętrzną
    średnicę różną o trochę inną wielkość niż jeden cal.