  • 21. Data: 2016-12-09 10:32:45
    Temat: Re: Przekaźniki wysokoprądowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:o2drb3$ig1$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:
    >Ja z praktyką nie dyskutuję, ale niech piszą np. 10mOhm.

    >Zainwestowałem dwie dychy i do większego zamówienia w TME dorzuciłem
    >http://www.tme.eu/pl/details/am3-12b/przekazniki-el
    ektromagn-samochodowe/rayex-electronics/am3-12bp/

    W rozruszniku jest inny.
    Zaden tam z polki - trzy solidne kawalki miedzi i jeszcze solidniejszy
    elektromagnes :-)

    >Samochodowy, SPDT. Wg pomiaru ma 4mOhm@5A. Wg datasheetu nie więcej
    >niż 50. Przy prądzie 80A to daje 320W i 25,6W. Chyba nawet 95%
    >Gdańszczanek zauważy różnicę...
    >A jednak jakoś te samochody projektują...

    >Sama im się zmierzy, na wiśniowo...

    Jak to mawiaja towarzysze Rosjanie - praktika jebiut tieoriu :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-12-09 10:38:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    >Jest praktyczna mądrość w tym, co piszecie Ty i Irokez, ale nie
    >podoba mi się taka inżynieria. Dział prawny im te datasheety pisze?

    Nie.
    Praktyczna madrosc jest chyba taka:
    a) jak potrzebujemy 80A, to kupujemy przekaznik na 100A lub wiecej,
    b) on te 100A wytrzyma. Zazwyczaj
    c) na wszelki wypadek dajemy ognioopdorna obudowe,
    d) nie liczymy, ze przy malych pradach rezystancja bedzie tak samo
    mala.

    >PS. Nie, to nie żadna przemysłówka, tylko system bezobsługowy.
    >W razie awarii nikt nie przybiegnie pociągnąć za hebelek, więc
    >scenariusze awarii muszą być ograniczone przez sam projekt.

    Termistor na styczniku, czy pirometr ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-12-11 07:32:48
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 09:51, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > niż 50. Przy prądzie 80A to daje 320W i 25,6W. Chyba nawet 95%
    > Gdańszczanek zauważy różnicę...
    >
    > A jednak jakoś te samochody projektują...

    Przekaźniki wysokoprądowe w przeciwieństwie do sygnałowych
    mają styki, które podczas łączenia dużych prądów uzyskują
    efekt samoczyszczenia polegający na wypalaniu zanieczyszczeń.
    Przy 5A efekt będzie słaby natomiast przy 30 czy 50A efekt
    będzie zdecydowanie inny.

    Podłącz przed przekaźnikiem duży elektrolit 10-47mF
    oraz za przekaźnikiem kolejne 2-10mF z obciążeniem i sprawdź
    jeszcze raz wyniki po kilku załączeniach.

    Sam się kiedyś zdziwiłem że potężne jak na współczesne styki
    przekaźnika od świateł drogowych w Żuku przy pomiarach
    przed użyciem miały ok 50-100m? a mimo tego podczas pracy miały
    zimne styki(obudowa była rozbieralna wystarczyło odchylić
    krawędź pokrywy). Tam zimne włókna powodowały impulsy ok 100A
    przy załączeniu.
    --
    pzdr, j.r.