  • 1. Data: 2005-04-08 14:41:03
    Temat: Przeklamania danych na laczach miedzynarodowych TPSA?
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    Witam,

    Od jakis 2 tygodni, laczac sie za posrednictwem TPSA (DSL)
    z serwerem w Niemczech, gdzie mam wykupiony hosting,
    obserwuje przeklamania danych, np. duzych zalącznikow
    w poczcie lub duzych plikow wrzucanych na FTP lub pobieranych z FTP.

    Np. ktoś mi wrzuca plik na FTP (na serwer w Niemczech).
    Ja go pobieram w pracy (łacze DSL) i plik jest uszkodzony.
    A potem pobieram go w domu (łacze Netii) i plik jest OK.

    TPSA sprawdzila moje łącze DSL i jest OK, a admini serwera
    sprawdzili niemiecki serwer i nie znalezli przycyzny problemu
    u siebie.

    Admin mojego serwera (www.g5.pl) oglosił dziś następujący komunikat:

    --------------
    W ostatnich tygodniach klienci Telekomunikacji Polskiej S.A. mogli odczuć
    pewne problemy przy połączeniach m.in. z naszym serwerem - objawiały się one
    poprzez m.in. błędy w przesyłąnych pakietach, pogorszeniem pingów a także
    dużymi wahaniami szybkości transferu danych. Wszystko wskazuje na to iż
    problemy te związane są ze zmianą głównych łącz międzynarodowych dla
    klientów TPNET z Telia International Carrier na Opentransit.net. Niestety
    jabluszko.net nie ma wpływu na działania innych operatorów, w tym TP.
    ------------

    Czy jest to problem znany juz komu trzeba i czy cos bedzie
    z tym zrobione?

    Gdzie to jeszcze zgłaszać? Sprawa jest dla mnie b. przykra.

    Dziekuję,

    latet

  • 2. Data: 2005-04-08 16:29:07
    Od: "Frank" <f...@g...pl>

    latet <l...@n...pl> napisał(a):

    > Czy jest to problem znany juz komu trzeba i czy cos bedzie
    > z tym zrobione?
    >
    > Gdzie to jeszcze zgłaszać? Sprawa jest dla mnie b. przykra.

    W sumie sam jestes sobie winien. Po co kupowales hosting poza Polska ? Tak
    wiem jest taniej. Duza czesc polskich firm hotingowych nadal dba o sowich
    klientow posiadajac dobrze dzialajace punkty styku z TP S.A.

    Czasem warto sie zastanowic za co i gdzie sie placi ..

    Pozdrawiam

    Frank

  • 3. Data: 2005-04-08 16:36:35
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > W sumie sam jestes sobie winien. Po co kupowales hosting poza Polska ?

    Czyli to normalne, że podczas transferu danych z zagranicy
    dochodzi do przekłamań w plikach ???

    Przez 2 lata było OK, problem powstał 2 tyg. temu.
    Czy tepsa celowo zmieniła swoje wyjscie na świat z lepszego na gorsze?

    Pozdrawiam,

    latet

  • 4. Data: 2005-04-08 17:10:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    latet napisał(a):

    > Czyli to normalne, że podczas transferu danych z zagranicy
    > dochodzi do przekłamań w plikach ???

    Wystaw jakiś plik, sprawdzimy

    M.

  • 5. Data: 2005-04-08 17:38:20
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > Wystaw jakiś plik, sprawdzimy

    Proszę:

    ftp://web132f4:t...@g...pl

    Wrzucilem tam 17MB plik ZIP oraz jego plik .md5.
    Wrzucalem łaczem Netii.
    Następnie pobrałem spowrotem do siebie - wszystko OK.
    Potem jeszcze kumpel na Asterze sprawdził - OK.
    Ale sam dzis nie mam mozliwosci sprawdzić z łacz TPSA.
    Tak więc proszę o potestowanie.

    Z tego co obserwowałem problem wczesniej, to czestośc
    występowania błedów (przekłamań) była wprost proporcjonalna
    do obciążenia internetu w Polsce. Dziś jest święto, więc
    podejrzewam, że problem może być rzadki, choć 17MB
    to taka wielkosc pliku, przy ktorej w ubieglym tygodniu
    błedy były za kazdym razem.

    Tak więc plik zostawię tam wystawiony co najmniej do
    poniedziałku wieczorem i prosze o ew. powtorzenie testu
    w godzinach szczytu w poniedziałek.

    Przy okazji - byłbym wdzięczny za info o prędkosciach
    z jakimi dane sciagają sie z tego serwerka (na moim
    DSL-u często z maksymalną 1 Mb, ale to było w okresie
    przed problemami, pozniej juz czesto b. powolnie).
    (ta ostatnia prosba takze do osob z laczami nie-TPSA :-)

    Dzięki i pozdrawiam,

    latet

  • 6. Data: 2005-04-08 17:47:03
    Od: "Frank" <f...@g...pl>

    latet <l...@n...pl> napisał(a):

    > Przez 2 lata było OK, problem powstał 2 tyg. temu.
    > Czy tepsa celowo zmieniła swoje wyjscie na świat z lepszego na gorsze?

    Nie wesz spisku. Uklad jaki jest wiadomo od dawna.
    Czesc firm hostingowych "wyniosla sie" za granice nie baczac na to jaki
    bedzie dostep do ich zasobow dla klientow TP, inni zostli, placa i "placza",
    ale ich klienci problemow nie maja.

    Frank

  • 7. Data: 2005-04-08 17:56:43
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Użytkownik latet napisał:

    > Wrzucilem tam 17MB plik ZIP oraz jego plik .md5.

    InternetDSL 2Mbps - ściąganie Mozilla/WinXP - 209,4kB/s
    Polpak nowy 2Mbps - ściąganie wget/Linux - 218.33 KB/s

    oba pliki z poprawną sumą MD5

    piątek 19.56

    może to nie wina łącz TPSA ale ściąganie przez jakiegoś trefnego IE,
    który coś gubi po drodze ... ?

    Wojtek

  • 8. Data: 2005-04-08 18:22:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    crazy bejbi napisał(a):

    > InternetDSL 2Mbps - ściąganie Mozilla/WinXP - 209,4kB/s
    > Polpak nowy 2Mbps - ściąganie wget/Linux - 218.33 KB/s
    >
    > oba pliki z poprawną sumą MD5

    Dwie próby z DSL1, MD5 OK, transfer 125-128 KB/s

    M.

  • 9. Data: 2005-04-08 18:23:20
    Od: Jacek <j...@o...xxx.pl>

    Witam,
    Sprawdziłem z ciekawości przed chwilą na Neo128. Poszło bez
    najmniejszego problemu, z max. prędkością łącza.Filmik działa:). Śr.
    ping do serwera 38 ms.
    Jacek

  • 10. Data: 2005-04-08 18:34:02
    Od: Kudlacz <p...@s...invalid>

    Zegar atomowy wskazał: 2005-04-08 19:38:20, gdy latet napisał(a):

    > Wrzucilem tam 17MB plik ZIP oraz jego plik .md5.
    > Tak więc proszę o potestowanie.

    DSL 1:
    Transferred: Testowe_Archiwum_17_MB.zip 16,79 MB in 02:15 (127,10 KBps)
    MD5 sum: OK.

    Pozdrawiam.
    --
    Kudlacz