  • 21. Data: 2005-04-08 21:17:23
    Temat: Re: Przeklamania danych na laczach miedzynarodowych TPSA?
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <d36fie$et9$1@host102-ursus.spray.net.pl> latet napisał(a):

    > Proszę:
    >
    > ftp://web132f4:t...@g...pl
    >
    > Wrzucilem tam 17MB plik ZIP oraz jego plik .md5.
    > Wrzucalem łaczem Netii.
    [..]

    Łącze TKTelkom 8 MBit

    Testowe_Archiwum_17_MB.md5: 62,00 B 125,36 kB/s
    Testowe_Archiwum_17_MB.zip: 16,79 MB 711,21 kB/s

    $ md5sum Testowe_Archiwum_17_MB.md5
    61f0556c51cf16172be4d376aacc23c4 Testowe_Archiwum_17_MB.md5

    $ cat Testowe_Archiwum_17_MB.md5
    782EA184A178FC1A8551FE160A18C2C8 Testowe_Archiwum_17_MB.zip

    MD5 gra :/

    # unzip -t Testowe_Archiwum_17_MB.zip
    Archive: Testowe_Archiwum_17_MB.zip
    testing: Moulin_Rouge_Intro_AC3.avi OK

  • 22. Data: 2005-04-08 21:26:25
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

    > $ md5sum Testowe_Archiwum_17_MB.md5
    > 61f0556c51cf16172be4d376aacc23c4 Testowe_Archiwum_17_MB.md5
    > Cosik nie gra :/

    powinno byc
    $ md5sum Testowe_Archiwum_17_MB.zip

    md5 z pliku .md5 faktycznie da taki wynik jaki Ci wyszedl.

    pzdr.

  • 23. Data: 2005-04-08 21:36:13
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > może to nie wina łącz TPSA ale ściąganie przez jakiegoś trefnego IE, który
    > coś gubi po drodze ... ?

    Nie...
    Błedy rejestrowałem sciagając z roznych kompow,
    roznymi programami (IE, FireFOX, Total...).

    latet

  • 24. Data: 2005-04-08 21:38:19
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > A klienta FTP w obu miejscach masz takiego samego?

    Tak, wszedzie Total, w tej samej wersji...
    Poza tym, jak psialem, problemy też są z zalacznikami
    w mailach.

    latet

  • 25. Data: 2005-04-08 21:40:07
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > A wlaczyl mu ten IE tryb ascii i tyle...

    Nie zartujcie....
    Zadna pamięc.... problem w wielu kompach na raz.
    Takze w kompach osob, ktore nam tam cos wrzucaly
    (majac lacze tespy).

    Nie sciagamy z FTP-a przy pomocy IE. Prawie zawsze jest to Total Comm.

    latet

  • 26. Data: 2005-04-08 21:40:47
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > Nawet jak ma takiego samego, to może mieć inaczej skonfigurowanego.
    > Przekłamania są typowe dla ściągania segmentowego (jeden plik w kilku
    > kawałkach naraz).

    Byc moze byly jakieś "zrywy", ale zasadniczo ciagnąłem w 1 sesjach...

    latet

  • 27. Data: 2005-04-08 21:42:29
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > ftp://web132f4:t...@g...pl
    > Wrzucilem tam 17MB plik ZIP oraz jego plik .md5.

    Jak na razie wszyscy piszą że OK.
    Być moze tepsa coś tam naprawiła, a byc moze to dlatego,
    ze jest Święto i mały ruch.

    W poniedzialek dorzucę tam coś jeszcze łącząc się przez
    tego "trefnego" DSL-a.

    Dzieki za testy,

    latet

  • 28. Data: 2005-04-08 23:58:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl> writes:

    > Przecież ftp leci po tcp, a każdy pakiet ma sume kontrolną. Nie bardzo wiem
    > jak bardzo pechowe musiało by być uszkodzenie które nie wskazało by błędu w
    > sumie kontrolnej.

    Malo pechowe. Ta suma kontrolna pozwala wykryc moze wiekszosc bledow,
    ale jesli ktos uzywa L2, ktora nie zapewnia poprawnosci transmisji,
    to TCP przepusci naprawde sporo bledow.
    Tyle ze normalnie L2 jednak zapewnia poprawnosc transmisji uzywajac
    przynajmniej czegos w rodzaju CRC32 (normalne linki WAN, Ethernety,
    modemy z korekcja bledow itd.), albo szansa na blad jest minimalna ze
    wzgledu na hardware (np. V.24, gdzie jedyne co sie moze w praktyce
    zdazyc z sensownym prawdopodobienstwem to zgubienie calych znakow).

    > A skoro sumy są najwyraźniej ok, to któraś z wyższych warstw się sypie.
    > A może walnięta pamięć w komputerze ?

    A to bardzo mozliwe. Albo rzeczywiscie jakas lewizna z klientem FTP/etc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2005-04-08 23:59:55
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako latet <l...@n...pl> w artykule
    <news:d36tsa$l81$2@host102-ursus.spray.net.pl> pisze:

    > Tak, wszedzie Total, w tej samej wersji...
    > Poza tym, jak psialem, problemy też są z zalacznikami
    > w mailach.

    To wygląda na problemy w sieci lokalnej... Jeśli nie sprzęt, to może jakiś
    antywir, firewall czy cache.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 30. Data: 2005-04-09 00:32:52
    Od: "latet" <l...@n...pl>

    > To wygląda na problemy w sieci lokalnej... Jeśli nie sprzęt, to może jakiś
    > antywir, firewall czy cache.

    Nie, to nie są problemy z LAN, mam na to niezbite dowody,
    chociazby to, że przeklamania występowały podczas sciagania
    z FTP *dobrych* plików przy pomocy innego łacza DSL,
    w innej lokalizacji, nie mającej nic wspolnego z naszym LAN-em.
    A także - przekłamania w plikach wrzuconych na nasz serwer
    przez rózne osoby z zewnątrz - o ile łaczyły się przez tepsę
    (neo, dsl, sdi). Tak przekłamany plik był przekłamany
    nawet gdy sciagałem go potem łaczem Netii.

    Ewidentnie - przekłamania powstawały tylko w przypadkach
    komunikowania się z niemieckim serwerem przy pomocy łącz TPSA,
    w tym łącz TPSA roznych osob w roznych miastach Polski.

    Budujące jest to, że na razie nikt z grupy przekłamań nie stwierdził.
    Wierzę, że ktoś tam gdzieś tam usunął przyczynę awarii.
    No, ale zobaczmy w poniedziałek.

    latet