  • 11. Data: 2018-05-03 19:51:53
    Temat: Re: Przełącznik 3-pozycyjny z pozycjami: 1(mono)-0-2(bistabilny)
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 03.05.2018 o 13:05, Uzytkownik pisze:
    > Może ktoś spotkał się z przełącznikiem, najlepiej obrotowym lub w formie
    > dźwigni, który posiada 3 pozycje:
    > 1 - 0 - 2
    > Przy czym pierwsza pozycja monostabilna tzn. po przekręceniu w pozycję 1
    > i puszczeniu pokrętła, musi samoczynnie powrócić do pozycji 0
    > Pozycja 2 zaś ma być pozycją bistabilną tzn. pokrętło pozostaje w
    > pozycji stabilnej 0 lub 2
    > Przełącznik dobrze by było, żeby był w wersji bryzgoszczelnej, a styki
    > podwójne AC/DC rzędu 3-5A.

    czyli o takie coś chodzi ?

    http://www.sklep1448236.home.pl/pl/p/Przelacznik-dzw
    igniowy-ON-OFF-ON-6PIN-10A250V/2778

  • 12. Data: 2018-05-03 21:02:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2018-05-03 19:51, pilocik wrote:

    > czyli o takie coś chodzi ?
    >
    > http://www.sklep1448236.home.pl/pl/p/Przelacznik-dzw
    igniowy-ON-OFF-ON-6PIN-10A250V/2778

    No chyba nie, ten ma wszystkie pozycje stabilne i
    akurat te są ekstremalnie podłe jakościowo ;-)

  • 13. Data: 2018-05-03 21:23:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-03 o 19:51, pilocik pisze:

    > czyli o takie coś chodzi ?
    >
    > http://www.sklep1448236.home.pl/pl/p/Przelacznik-dzw
    igniowy-ON-OFF-ON-6PIN-10A250V/2778

    Taki też mógłby być. Wcześniej nawet udało mi się znaleźć tu:

    http://automatyka.elstat.com.pl/p8327,przelacznik-he
    belkowy-dzwigniowy-chwilowy-on-on-3-biegunowy-6a-250
    v.html

    i do tego jest specjalna osłona hermetyczna

    http://automatyka.elstat.com.pl/p12779,oslona-hermet
    yczna-gumowa-pasuje-na-przelacznik-dzwigniowy-kn2-wp
    c-06.html

    Tyle, że nie mogę znaleźć żadnych danych dotyczących separacji pomiędzy
    stykami. Jedne musiałyby sterować napięciem 230V przed transformatorem
    bezpieczeństwa, a drugie napięciem bezpiecznym 24V lub 9V za
    transformatorem. Muszę mieć pewność, że w razie awarii styków napięcie
    230V nie przedostanie się na stronę wtórną transformatora.

    O wiele lepszym rozwiązaniem będzie w tym przypadku taki przełącznik:

    http://automatyka.elstat.com.pl/p36552,przelacznik-p
    iorowy-psmc8t1nl-naped-stabilno-chwilowy-22mm-3-pozy
    cje-l-0-p.html
    jak wskazał jeden z kolegów.

    Tutaj jest zapewniona odpowiednia separacja, ponieważ każdy styk ma
    oddzielną obudowę. Są styki NO i NC. Można je wpinać warstwowo prawie
    dowolną ilość, a w każdej warstwie po 2 sztuki NO lub NC.

    Często takich używałem i nawet mam jeszcze trochę w zapasie firm:
    Schneider, Moeller oraz Promet, ale nie kojarzę, abym spotkał mechanizm
    w wersji 3-pozycyjnej z jedną pozycją mono i dwiema bistabilnymi. Zawsze
    miałem pozycje monostabilne albo bistabilne. Przynajmniej nie pamiętam,
    żebym takie kiedyś montował.

    Dla przykładu te, które mam zapewniają separację pomiędzy stykami 6kV.,
    a mechanizmy są bryzgoszczelne.

  • 14. Data: 2018-05-04 09:43:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 maja 2018 13:06:17 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > pozycji stabilnej 0 lub 2
    > Przełącznik dobrze by było, żeby był w wersji bryzgoszczelnej, a styki

    spamel twardogóra ci taki zrobi

    https://www.spamel.com.pl/pl/produkty/laczniki-krzyw
    kowe
    http://www.laczniki-krzywkowe.pl/index.php?diagram

    b.

  • 15. Data: 2018-05-05 21:01:09
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > samochodowy przełącznik wycieraczek peugeot/citroen. w górę masz szybkie
    > machnięcie wycieraczkami, samo wraca do pozycji zero. w doł masz wolno -
    > zostaje, jeszcze raz w dół szybko zostaje
    > myślę że za 10zł dostaniesz z xsary/206/partnera z 1998r na złomie

    Seaty i Fiaty mają podobnie działające.

    --
    Grzexs

  • 16. Data: 2018-05-07 09:01:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Niestety nie nadaje się ze względy na złą kolejność przełączeń.
    >
    > Musi to być przełącznik z pozycją wyłączoną po środku.

    Jeśli dobrze pamiętam, to w chińskich skuterach 4T (na pewno silnik
    139QMB, może też inne) zapłon jest gaszony w ten sposób, że stacyjka po
    wyłączeniu zapłonu zwiera sygnał z czujnika położenia wału do masy (bo
    moduł zapłonowy jest zasilany bezpośrednio z magneto). Tyle, że masz tam
    tylko dwie pozycje, bo rozrusznik jest pod przyciskiem. Może są jakieś
    pojazdy, które mają podobnie rozwiązane gaszenie, ale rozrusznik jest
    włączany stacyjką? Może jakieś quady albo inne wynalazki (strzelam)?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]