  • 1. Data: 2018-05-05 17:13:19
    Temat: Filtr 6 GHz
    Od: m...@g...com

    Witam. Przydałby się filtr do włączenia między antenę a urządzenie radiowe
    (dopasowanie 50 omów), przepuszczający zakres 5925-6425 MHz (w którym pracuje
    urządzenie) a tłumiący 5150-5750 MHz (WiFi 5 GHz) chociaż o kilkanaście dB. Antena
    zbiera szerokie pasmo, urządzenie (typowy Mikrotik na 5 GHz działający do 6100 MHz w
    trybie "superchannel") ma słabą selektywność i silne zakłócenia nawet kilkaset MHz
    niżej zakłócają odbiór w teoretycznie czystym paśmie licencjonowanym 5925-6425 MHz
    (posiadam rezerwacje częstotliwości w UKE).
    Może być filtr górnoprzepustowy, pasmowoprzepustowy lub pasmowozaporowy -
    charakterystyka częstotliwościowa poza wyżej wymienionymi zakresami bez znaczenia.
    Dobrze jakby to było coś gotowego produkowanego seryjnie, kupowalne w PL w ilościach
    detalicznych i niezabójczej cenie - kojarzy ktoś coś? Bo chyba raczej trudne do
    wykonania w warunkach amatorskich.
    Na przykład coś podobnego:
    https://pl.mouser.com/ProductDetail/Johanson-Technol
    ogy/6120BP39A0240E?qs=sGAEpiMZZMtMMXztyU6kdF9XseCct8
    bbx9mrLZllWOY%3d
    ale niestety Non-stocked, cena 1,50 zł, minimalne zamówienie 51000 sztuk.
    Może być w formie elementu do którego dolutuję pigtaile ze złączami, albo gotowe
    pudełko ze złączami ale nie za kilkaset USD (takie na ebay się trafiają).

  • 2. Data: 2018-05-05 18:58:46
    Temat: Re: Filtr 6 GHz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 May 2018 08:13:19 -0700 (PDT), m...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    > kilkaset MHz niżej zakłócają odbiór w teoretycznie czystym paśmie
    > licencjonowanym 5925-6425 MHz (posiadam rezerwacje częstotliwości w

    Az tak szerokiej ?
    Moze wystarczy kierunkowa antena ?

    > Bo chyba raczej trudne do wykonania w warunkach amatorskich.

    Albo i nie. Bo kojarza mi sie dwie nazwy: cavity filter,
    oraz microstrip mikropaskowy

    https://pl.aliexpress.com/item/2-4GHZ-microstrip-ban
    dpass-filter/32228248653.html
    https://www.wykop.pl/wpis/11181830/filtr-paskowy-pcb
    -i-modulowa-budowa-bloku-na-20-gh/

    Na oko - mozliwosci amatora nie przekaczaja :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=drwGvATLNaw

> [...]
    bbx9mrLZllWOY%3d
    > ale niestety Non-stocked, cena 1,50 zł, minimalne zamówienie 51000

    Jesli to naprawde kosztowalo 1.50, to chyba jakis popularny produkt
    ... a pytales u producenta ?

    J.

  • 3. Data: 2018-05-07 17:49:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 17:13, m...@g...com pisze:
> [...]
    pudełko ze złączami ale nie za kilkaset USD (takie na ebay się trafiają).

    Może kup ten, zobacz jak jest zrobiony, przelicz wymiary i daj do
    zrobienia dobremu mechanikowi.
    Technologia raczej nie kosmiczna.

    http://allegro.pl/filtr-mikrofalowy-7-25-7-75-ghz-i7
    109000898.html

  • 4. Data: 2018-05-07 17:53:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 17:49, t-1 pisze:

    > Może kup ten, zobacz jak jest zrobiony, przelicz wymiary i daj do
> [...]

    lub ten.
    Może by się przestroił?
    http://allegro.pl/filtr-pasmowo-przepustowy-5-5-ghz-
    i7148307991.html

  • 5. Data: 2018-05-07 17:57:03
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 17:53, t-1 pisze:

    109000898.html

    > lub ten.
    > Może by się przestroił?
    > http://allegro.pl/filtr-pasmowo-przepustowy-5-5-ghz-
    i7148307991.html

    Poszukaj więcej u tego sprzedawcy.
    Chyba nawet ma potrzebny. Byłby przynajmniej do testów.

  • 6. Data: 2018-05-08 20:34:15
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 05-05-2018 o 17:13, m...@g...com pisze:
> [...]
    pudełko ze złączami ale nie za kilkaset USD (takie na ebay się trafiają).

    Zapytaj się w Ratelu:
    http://www.ratel.com.pl/www234/

    yabba

  • 7. Data: 2018-05-09 18:27:14
    Od: m...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2018 17:57:02 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
    > Poszukaj więcej u tego sprzedawcy.
    > Chyba nawet ma potrzebny. Byłby przynajmniej do testów.

    OK, chyba znalazłem odpowiedni - zamówiłem i przetestuję:

    http://allegro.pl/filtr-pasmowy-racom-0715-065-01-6-
    5-ghz-i7124490628.html

    Po stronie klientów niewiele wykombinuję bo urządzeń dużo i muszą być tanie (Mikrotik
    SXTsq), ale na bazie spróbuję włączyć między AP (Mikrotik NetMetal5) a sektor
    (ElboxRF TetraAnt 6 90 18 HV) i zobaczę czy coś pomoże.

  • 8. Data: 2018-05-09 19:49:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-09 o 18:27, m...@g...com pisze:

> [...]
    (Mikrotik SXTsq), ale na bazie spróbuję włączyć między AP (Mikrotik NetMetal5) a
    sektor (ElboxRF TetraAnt 6 90 18 HV) i zobaczę czy coś pomoże.

    Życzę powodzenia.
    Natomiast co do tych tanich miniaturowych filtrów ceramicznych o których
    wspominałeś na początku to jestem pełen obaw czy nadają się aby je wpiąć
    między antenę i Mikrotika (czy cokolwiek innego).
    Nie sądzę, żeby taki filtr mógł bez uszkodzenia przenieść te kilkaset mW
    które tam występują w momencie nadawania.
    Należało by raczej wstawić go w miejsce gdzie jest już tylko tor
    odbiorczy a to przy mikrofalach może być trudne w warunkach poza fabryką.
    Jakbyś chciał pogadać mailowo to potwierdź a się odezwę.