  • 1. Data: 2003-10-15 09:23:10
    Temat: Przelew USA-PL & Paypal
    Od: "mricet" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Moje pytanko jest nastepujace - jak najtaniej/lub w miare tanio i w miare szybko
    dokonam transferu pieniedzy z PL z kont bankowych np. mbank,inteligo,pko bp,
    lukas itp na konto bankowe w USA np. US Bank ? Jezeli nei ma mozliwosci uzycia
    konta polskiego, to czy mozna jakos gotowka wplacic w PL, zeby zostala ona
    przelana na US Bank?
    A drugie pytanko co do Paypalu. Otoz gdzie w UE zalozyc jakies w miare frikowe,
    badz nie drogie konto bankowe (cos a'la mbank/inteligo), ktore jest akceptowane
    przez Paypal ? Z polskich kont probowalem dodac do Paypala : mbank ekarte oraz
    inteligo, ale sa odrzucane. Podejrzewam, ze problem tkwi w tym, ze sa to karty
    spoza listy krajow "supported" przez Paypal.
    Z gory dzieki za help.

  • 2. Data: 2003-10-15 09:50:17
    Temat: Re: Przelew USA-PL & Paypal
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "mricet"
> [...]
    bp,
    > lukas itp na konto bankowe w USA np. US Bank ?

    idziesz do banku i robisz przelew - pkobp robi takie przelewy SWIFTem po
    rozsadnej cenie

    > Jezeli nei ma mozliwosci uzycia konta polskiego, to czy mozna jakos
    gotowka
    > wplacic w PL, zeby zostala ona przelana na US Bank?

    trzeba z rachunku poniewaz koszty transferu nie sa z gory znane i jak beda
    znane to bank ci rachunek potem obciazy a jak bys wplacal w kasie to gdzie
    cie bank potem znajdzie? Chyba ze w WesternUnion da sie na rachunek
    bankowy - sprawdz
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-10-15 10:11:42
    Od: "mricet" <m...@W...onet.pl>

    Jesli chodzi o przelew pieniedzy USA<->PL to, z tego co wlasnie zdazylem sie
    zorientowac to chyba najwygodniej i najtaniej byloby uzywajac moneybookers.com
    (choc moge sie naturalnie mylic, dlatego pisze na grupe do znawcow tematu ;)

    Schemacik mniej wiecej taki

    konto bankowe w USA --- moneybookers zarejestrowany na US adres,tel itp. ---
    moneybookers zarejestrowany na PL adres --- konto bankowe w PL

    I na przyklad przelewajac z PL do USA, koszty bylyby po kolei:
    1) wplata z konta bankowego PL na MB PL - friko
    2) przelew MB PL-MB US - 1%
    3) wyplata z MB US na konto bankowe US - $1.80

    Hmm wyglada zbyt pieknie, zeby bylo prawdziwe.. w czym tkwi haczyk a moze ja cos
    pomylilem?

  • 4. Data: 2003-10-15 12:43:32
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-10-15, mricet <m...@W...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > I na przyklad przelewajac z PL do USA, koszty bylyby po kolei:
    > 1) wplata z konta bankowego PL na MB PL - friko

    Tego nawet nie placisz, jak oba konta sa Twoje.

    > 3) wyplata z MB US na konto bankowe US - $1.80
    >
    > Hmm wyglada zbyt pieknie, zeby bylo prawdziwe.. w czym tkwi haczyk a moze ja cos
    > pomylilem?

    Haczyk tkwi w tym ze banki w USA pobieraja oplaty za przelewy
    przychodzace rzeczu 10-20 USD, oraz dodatkowo bedzie zwykle jakis
    korespondent, a moze nawet dwa lub trzy po drodze i kazdy z nich tez
    tyle skasuje.

    Zalezy do jakiego banku przelewasz, jak przelewasz do jakiegos
    korespondenta banku z ktorego Moneybookers bedzie to slalu (np.
    Commerzbank), i dodtakowo ten bank docelowy nie ma prowizji za
    przelewy przychodzace, to rzeczywiscie zaplacisz tylko 1.80 EUR

    W Europie to nie problem, ale w USA raczej nie znajdziesz takiego
    banku.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2003-10-15 21:09:03
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > 2) przelew MB PL-MB US - 1%

    to może jest mało, jak są niskie kwoty i nie ma minimalnej opłaty. Dla
    większych kwot byle bank ma niższe prowizje niż 1%.

  • 6. Data: 2003-10-15 21:22:17
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On 15 Oct 2003 12:11:42 +0200, "mricet"
    <m...@W...onet.pl> wrote:

    >I na przyklad przelewajac z PL do USA, koszty bylyby po kolei:
    >1) wplata z konta bankowego PL na MB PL - friko
    >2) przelew MB PL-MB US - 1%
    >3) wyplata z MB US na konto bankowe US - $1.80

    Pragne zauwazyc ze dla USA w tablce fees NIE ma innej opcji wyplaty
    jak tylko "USD cheque drawn on US bank" co kosztuje 3.50 EUR

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2003-10-15 21:57:20
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-10-15, Zbyszek <z...@W...o2.pl> wrote:

    > to mo?e jest ma?o, jak s? niskie kwoty i nie ma minimalnej op?aty. Dla
    > wi?kszych kwot byle bank ma ni?sze prowizje ni? 1%.

    To jest 1% max 0.50 EUR. Tak, max, a nie min. Mile.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl
    Do not use Paypal. They sometimes shut down accounts and steal users money!
    http://www.paypalwarning.com/

  • 8. Data: 2003-10-15 21:58:31
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-10-15, Piotr <f...@y...cum> wrote:

    > Pragne zauwazyc ze dla USA w tablce fees NIE ma innej opcji wyplaty
    > jak tylko "USD cheque drawn on US bank" co kosztuje 3.50 EUR

    SWIFT (za 1.80 EUR) jest dla kazdego kraju. Oczywiscie banki w USA
    dolicza slona oplate za wire transfer przychodzacy (10-20 USD), a i
    korespondent pewnie bedzie.