  • 1. Data: 2009-02-05 20:05:44
    Temat: Przeniesienie strony - reakcja google
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Mam strone XYZ podpieta pod domene firmowa czyli jest w subdomenie:
    xyz.domena.pl
    Strona ma juz 5 lat, przez ten czas sie znacznie rozrosla i jest dosc
    dobrze poindeksowana przez wyszukiwarki.
    Udalo mi sie wreszcie dorwac do adresu XYZ.pl - no i teraz jak najmniej
    bolesnie przeniesc strone pod nowy adres, zeby straty indeksowania nie byly
    duze?

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-02-05 20:24:40
    Temat: Re: Przeniesienie strony - reakcja google
    Od: Marcin Bogusz <m...@b...pl>

    Norbert wrote:
> [...]
    > bolesnie przeniesc strone pod nowy adres, zeby straty indeksowania nie byly

    przekierowac z xyz.domena.pl na xyz.pl

    w index.php xyz.domena.pl

    <?php
    header("Location: xyz.pl");
    ?>

  • 3. Data: 2009-02-05 20:34:08
    Od: red <r...@r...com>

    On 2009-02-05 21:24:40 +0100, Marcin Bogusz <m...@b...pl> said:

    > przekierowac z xyz.domena.pl na xyz.pl
    >
    > w index.php xyz.domena.pl
    >
    > <?php
    > header("Location: xyz.pl");
    > ?>

    Porada, że szok. Pytający nic nie wspomniał nawet, że używa PHP i nie
    ma najważniejszej rzeczy.

    No ale do rzeczy - potrzebne jest przekierowanie 301. Dokładnie to musi
    zadziałać tak, że każda zindeksowana stronka ma 301 na odpowiedni adres
    w nowej domenie:

    xyz.domena.pl => www.xyz.pl
    xyz.domena.pl/kwiatki.html => www.xyz.pl/kwiatki.html
    itd.

    Pewnie na hostingu jest Apache, więc reguła w .htaccess może wyglądać
    tak (pisane z głowy):

    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^xyz.domena.pl [NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.xyz.pl/$1 [L,R=301]

  • 4. Data: 2009-02-05 20:54:15
    Od: Marcin Bogusz <m...@b...pl>

    red wrote:

> [...]
    > tak (pisane z głowy):
    >
    > RewriteEngine on
    > RewriteCond %{HTTP_HOST} ^xyz.domena.pl [NC]

    powaznie cie zszokowala? :>
    nie kazdy serwer obsluguje rewrite'a...

  • 5. Data: 2009-02-05 21:54:50
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 05 Feb 2009 21:54:15 +0100, Marcin Bogusz napisał(a):

    > powaznie cie zszokowala? :>
    > nie kazdy serwer obsluguje rewrite'a...

    Ok, przepraszam za brak szczegolow, strona w PHP a chodzi o serwer na
    home.pl czyli nie na apachu, chociaz mod rewrite obsluguje.
    Sprobuje zatem tej metody, bo jak rozumiem nie wymaga ona zadnego grzebania
    w kodzie PHP, jedynie wpis w .htaccess
    Dzieki :-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2009-02-05 22:08:48
    Od: red <r...@r...com>

    On 2009-02-05 21:54:15 +0100, Marcin Bogusz <m...@b...pl> said:

    > powaznie cie zszokowala? :>
    > nie kazdy serwer obsluguje rewrite'a...

    Jakbyś się skupił to chodziło o 301, które jest tutaj najistotniejsze,
    a nie sposób przeniesienia.