  • 21. Data: 2018-12-03 09:33:54
    Temat: Re: Przeróbka lampy - halogen GU5,3 12V -> LED GU5,3 220V
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-12-02 o 22:03, Irokez pisze:
> [...]
    to zapewnień marketingowców producenta.
    jest wyraźnie ciemniej.

    > Bo 12V i 230V mają inny przelicznik lumenów na Wat.
    > Ostatnio kupiłem i zwracałem na drugi dzień do Casto sporo ledów.
    > Halogen GU10 230V 35W ma 230lm,
    > Halogen MR16 12V 35W  ma 460lm

    O. A dlaczego?
    To tak można?

  • 22. Data: 2018-12-03 09:39:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Monday, December 3, 2018, 9:33:54 AM, you wrote:

    ma to zapewnień marketingowców producenta.
    jest wyraźnie ciemniej.
    > O. A dlaczego?

    Tak to działa. Halogeny na wysokie napięcie mają za cienkie włókno,
    żeby osiągnąć właściwą sprawność. Przy niskim napięciu działają
    zdecydowanie lepiej.

    > To tak można?

    Nie da się inaczej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2018-12-03 18:45:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nie ma GU 5.3 na 230V. Na 230V są gniazda GU10 lub GU9 - musisz
    > wymienić. Swoją drogą używam z powodzeniem LEDów MR16 z GU5.3
    > z klasycznym transformatorem do halogenów i nie widzę problemu.

    W tym klasycznym transformatorze jest ukryty brak problemu.
    W ostatnim czasie najpopularniejsze jednak były transformatory
    elektroniczne. I tutaj już widzę problem.

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2018-12-04 00:58:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    > W tym klasycznym transformatorze jest ukryty brak problemu.
    > W ostatnim czasie najpopularniejsze jednak były transformatory
    > elektroniczne. I tutaj już widzę problem.

    A ja nie widzę. Zamiast ,,transformatora" elektronicznego 105W wsadzasz
    zwykły 15W. Bez problemów pociągnie 3x5W LED :P

    --
    Best regards,
    RoMan