  • 1. Data: 2009-12-10 08:51:22
    Temat: Przeszukiwanie bazy whois po registrant's handle
    Od: Jacek Sopocki <j...@g...com>

    Witam,

    Mam taki problem - pewien spamer zarejestrował kilkadziesiąt domen na
    których propaguje rozmaite malware. Znam tylko jego "registrant's
    handle" - domeny te rejestruje w Nazwa.pl i zawsze to pole ma tę samą
    wartość. Czy jest jakakolwiek możliwość wyszukania _wszystkich_ domen,
    które ta osoba zarejestrowała? Próbowałem w RIPE, wyszukiwanie fulltext,
    ale niestety nie udało się.

    pozdrawiam,
    Jacek Sopocki

  • 2. Data: 2009-12-10 08:55:53
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Jacek Sopocki napisał(a):

> [...]
    > wartość. Czy jest jakakolwiek możliwość wyszukania _wszystkich_ domen,
    > które ta osoba zarejestrowała? Próbowałem w RIPE, wyszukiwanie fulltext,

    Zgłosiłeś to w NetArcie?

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 3. Data: 2009-12-10 09:21:51
    Od: Jacek Sopocki <j...@g...com>

    Dzwoniłem do nich - bez zgłoszenia do prokuratury nic nie mogą zrobić.
    Mogą co najwyżej udzielić typowi pouczenia, co akurat średnio jest
    skuteczne.

    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-10 09:26:06
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Jacek Sopocki napisał(a):

    > Dzwoniłem do nich - bez zgłoszenia do prokuratury nic nie mogą zrobić.
    > Mogą co najwyżej udzielić typowi pouczenia, co akurat średnio jest
    > skuteczne.

    A gdzie te domeny utrzymuje? W sensie na co wskazują?

    pozdr,
    fEnIo

  • 5. Data: 2009-12-10 09:55:20
    Od: Adam Gdyński <a...@g...com>

    > A gdzie te domeny utrzymuje? W sensie na co wskazują?

    RIPE pokazuje:

    registrant's handle: nta407352 (INDIVIDUAL)
    nameservers: ns3.netart.pl. [85.128.130.10]
    ns2.netart.pl. [85.128.129.10]
    ns1.netart.pl. [85.128.128.10]
    created: 2009.10.14 21:13:29
    last modified: 2009.10.14 21:13:34

    no option

    REGISTRAR:
    NetArt Spolka Akcyjna S.K.A.
    Rondo Mogilskie 1 31-516 Krakow
    Polska/Poland
    +48.801 33 22 33
    +48.12 297 88 10
    +48.12 297 88 08
    b...@n...pl

    pozdrawiam,
    Jacek Sopocki

  • 6. Data: 2009-12-10 14:00:59
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > wartość. Czy jest jakakolwiek możliwość wyszukania _wszystkich_ domen,
    > które ta osoba zarejestrowała? Próbowałem w RIPE, wyszukiwanie fulltext,

    Nie wiem czy rejestrator ma prawo takich informacji udzielać. W twoim
    przypadku jest to logiczne postępowanie, ale z drugiej strony każdy mógłby
    się powołać, że chodzi o rozsyłkę spamu, i wyciągać informację których nie
    powinien móc wyciągać.

    Spróbuj to może Ci dadzą ale napewno nie oficjalnie.

  • 7. Data: 2009-12-11 14:57:23
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Jacek Sopocki <j...@g...com> wrote:
    > Dzwoniłem do nich - bez zgłoszenia do prokuratury nic nie mogą zrobić.
    > Mogą co najwyżej udzielić typowi pouczenia, co akurat średnio jest
    > skuteczne.

    Zaraz. Nie mogą Ci podać listy domen należących do danego handle? Bez jaj,
    przecież to nie jest chroniona informacja. Może zrozumieli, że chcesz dane
    abonenta? Te też możesz uzyskać od operatora samodzielnie, bez pomocy
    prokuratora (bo jak inaczej mógłbyś przeciwko takiej osobie wystąpić
    z pozem cywilnym?).

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 8. Data: 2009-12-11 15:07:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Piłat wrote:

    > Może zrozumieli, że chcesz dane
    > abonenta? Te też możesz uzyskać od operatora samodzielnie, bez pomocy
    > prokuratora (bo jak inaczej mógłbyś przeciwko takiej osobie wystąpić
    > z pozem cywilnym?).

    A to na jakiej podstawie prawnej?

  • 9. Data: 2009-12-12 13:14:14
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    Tomasz Piłat <p...@i...pl> wrote:

    > Zaraz. Nie mogą Ci podać listy domen należących do danego handle? Bez jaj,
    > przecież to nie jest chroniona informacja.

    Jest.

  • 10. Data: 2009-12-14 09:00:22
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

    > Jest.

    Konkretnie która ustawa i w którym artykule chroni tę informację?

    Tylko nie mów, że UODO, bo nic-handle nie jest daną osobową w rozumieniu
    ustawy.

    Brak możliwości łatwego odwzorowania nic-handle -> domena/y wynika tylko
    i wyłącznie z przesłanek technicznych po stronie rejestratora (bo przecież
    odwzorowanie w drugą stronę, domena -> nic-handle działa w każdym whoisie
    doskonale).

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?