  • 111. Data: 2023-12-07 12:47:21
    Temat: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Proszsz:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/izolowana-przetwornica-dc-
    dc-obnizajaca-napiecie-11563312670

    > i trochę droższa ale niższe napięcie zasilania:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/przetwornica-dc-dc-pulsar-
    dc-dc50se-sep-9-5-16v-12-11946942879

    > Aaa, to żaden problem jeszcze dokupić StepUP do w/w zestawu z 5V na 20V
    > i masz komplet.

    Dopodam linka, bo zapomniałem:

    https://allegro.pl/oferta/297-przetwornica-step-up-l
    m2587-9943819064

    ...robi z 3VDC 30VDC. Mam takie dwie, łączone równolegle w generatorze
    wiatraka i w szczycie leci spokojnie 8A/14V (100W). Używam ich zamiast
    przekładni mechanicznej i przy obrotach wiatraka 100rpm mam już dobre
    ładowanie akumulatora. Tak, wiem, pisałeś, że nie chcesz "kilku"
    modułów...ale pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć z dostępnych
    gotowców. Możesz się wykazać jednak i zrobić projekt na jednej płytce,
    zawierającej całość. Z mojego punktu widzenia, nie jest to trudne ale
    żeby sprawdzić swoją teorię, czy to zadziała to gotowce podałem,
    wystarczy to poskładać. Generator 50Hz dla ZVS znajdziesz ale też mam
    linka:

    https://allegro.pl/oferta/generator-pwm-1hz-150-khz-
    3-3-v-30-v-display-led-8913975800

    ZVS? Są, nie chce mi się szukać ale jest sporo.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 112. Data: 2023-12-07 14:22:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/12/2023 12:06, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Rzecz gustu czy są ładne.

    Dlatego nie powinieneś dyskutować o tym co ludzie robią. Robią to, co
    uwazają za ładne, a nie panserne, bo tak uważają. Czy obudowy z drukarki
    są ładne, to rzecz gustu.

    > Noi?

    To Ty masz pretensje że robią. Nagle zmieniłeś front?

    > Robią też z puszek, blachy, drewna, szkła,...ostatnio modą jest
    > robienie/zalewanie masą przeźroczystą. Zajebiste! Nie dotkniesz tam 230V
    > NIGDY!

    Super, no i?

    Nie widziałem jeszcze przycisku do stacji dyskietek do A3000 z puszek,
    ale co ja bym tam wiedział w obliczu egzaminatora.

    > No właśnie ten problem tyczy się wspomnianej drukarki, gdzie obudowa
    > wykonana tym sposobem może jest i ładna ale niespecjalnie trwała i mocna.

    Jest tak trwała i mocna, jak ją sobie zaprojektujesz i jak potrzebujesz.
    Oczywiscie rozumiem, że wiesz lepiej. Zawsze wiesz lepiej. W tym problem.

    Problemem jest cały zbiór problemów związanych z hobbystycznym robieniem
    przy 230V, gdzie jakosc wydruku jest jedną z kilku przyczyn, dla których
    to zły pomysł.

    > Mniej powszechne jak drewno :]

    Brednia.

    > Są nawet trafa do akwarium superbezpieczne:
    > https://hydroogrod.pl/produkt/transformator-50w-12v-
    ac/
    > Nie dotkniesz tam 230V bo to nawet wodoodporne.

    No i?

    Czy powoduje to, że ktoś chcący sobie zrobić DC->DC jest nienormalny, bo
    reszta zdrowo rozsądkowych drutuje trafo z akwarium?

    Jak by Ci ktoś powiedzial, że użył trafo z akwarium do zasilania
    kalkulatora Bolek, to pewnie byś go postawił do pionu, że idiota.
    Wystarczy przeczytać to, co sam napisałeś.

    > No są i co?

    I nic. Można to zrobić inaczej niż drutując trafo, jak za dziadka. To
    jest nie tylko bardziej bezpieczne, ale i *ciekawe*. Mam wrażenie, że
    standardowo pomijasz ten element, który w hobby ma znaczenie. Można
    zrobić coś, bo można i to jest ciekawe. Funkcja celu może nie zawierać
    "Bo tak się robiło od zawsze". Przerażające, nie?

    > Skoro to ma być bezpieczne, gdzie w całym wątku
    > _podkreślasz_ to bezpieczeństwo z uwagi na "gołe styki" 230V to Ci
    > napiszę, że przez ostatnie 50 lat do dzisiaj, znacznie częściej w
    > Irkucku stosuje się trafo do ładowania akumulatora i uznaje się to jako
    > bezpieczne.

    Bezpieczne jest też moje radio, po dziadku, lampowe, z fazą na chassis.

    To kwestia zdefiniowania poziomu bezpieczeństwa.

    W Irkucku maja je zdefiniowane inaczej, bo człowiek jest tańszy niż ta
    ładowarka.

    > Nawet bardziej niż plastikowa obudowa najechana kołem
    > samochodu w garażu. Taki stary, pancerny prostownik można rozjechać
    > jedynie czołgiem. Plastikowe giną jak muchy.

    I, oddajmy, nie jeden akku przeładował robią z niego szrota.

    Chyba zaczynam rozumieć.

    Masz pretensję o to, że ktoś chce zrobić inaczej, niż druciarsko.

    Rozumiem, ale tylko mgliście.

    > Ale jeszcze nie widziałeś współczesnych zasilaczy/ładowarek np do
    > laptopa/telefonu z rozwaloną obudową?

    Nie. Tzn. widziałem takie z targu za 5zł. Ale rozwalonych, firmowych, nie.

    Mam ich w domu naście. Otwierałem niektóre. To było bardzo, bardzo
    pracochłonne. Są za lekkie aby pękły od upadku, czego nie można
    powiedzieć o zasilaczu z trafem w środku.

    > Ja co jakiś czas spotykam owinięte
    > taśmą, bo spadły ze stołu i się rozleciały.

    Nie wiem o jakich mówisz. Jedyny efekt jaki u mnie widać, to czasami
    pognie piny.

    Może najzwyczajniej, zamiast szrotu, zainteresuj się markowymi?

    Specjalnie zrobiłem doświadczenie: zrzuciłem naście razy z ~2m ładowarkę
    do Motoroli, dostarczoną w pudełku, gdzieś 2 letnia.

    Zgieło piny.

    Poza tym nówka sztuka.

    Możesz przestań kupować szrot.

> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/izolowana-przetwornica-dc-
    dc-obnizajaca-napiecie-11563312670
    > i trochę droższa ale niższe napięcie zasilania:

    Oczywiście. Ale doskonale rozumiesz, ze sama przetwornica jest
    zdecydowanie za droga.

    Ponadto masz słabą pamięć. Napisałem, że jeśli projekt bedzie kosztował
    $200 to nikogo nie zainteresuje. Możesz domniemywac, że jak będzie
    kosztował $100 to zainteresuje 3 osoby.

    A co do prztwornic:
    1) 24V jest nieosiągalne na USB-C. Do kosza.
    2) Za duża. Większa od oryginalnego zasilacza.

    Innymi słowy znalazłeś "coś", byle tylko coś znaleźć. To samo, co ja
    znalazłem miesiąc temu, rozglądając się co na rynku jest, kiedy
    koncepcja składała się w jakiś konkret.

    > Aaa, to żaden problem jeszcze dokupić StepUP do w/w zestawu z 5V na 20V
    > i masz komplet.

    A po co? Czy aby kojarzysz, co to w ogóle jest USB-C (szczególnie PD) i
    dlaczego ten element jest zbędny?

    > Ależ mam megawyczucie :) Od 40 lat jestem hobbystą, pracuję z hobbystami
    > i mam swoje dokonania, kąciki hobbystyczne.

    A cała reszta nie ma, Panie egazminator.

    Mógłbyś nieco zejśc z tonu typowego konserwatysty. Brzmi to komicznie,
    jak u każdego koserwatysty brzmi.

    > w/w

    Nie miesci się. W cenie i obudowie.

    > Nie kupię browaru dla piwa.

    Czyli nawet przez ułamek sekundy nie zadałeś sobie trudu zrozumienia o
    czym piszę.

    Drukarki maja tak wiele zastosowa w jakimkolwiek hobby, w tym retro, że
    kupujesz browa dla *wielu* piw. Bardzo, bardzo wielu.

    Nie pojmujesz tego, to tylko tępy konserwatyzm. Starasz się narzucać
    swoje normy, nie mają pojęcia po co ludzie używają druku 3D w retro. Dla
    przykładu:
    1) do wydrukowania wspornika stancji gotek do Amigi
    2) do brakującego klawisza
    3) do ułamanego elementu obudowy
    4) do brakującej klapki w kalkulatorze
    5) do podstawki pod komputer
    6) do brakującej gałki głośności
    7) do mocowania silnika krotkowego w stacji
    8) do podstawy mocującej pcb
    9) do całej obudowy (np. ZX)
    10)....

    Ta lista nie ma końca.

    To, że nie wiesz o czego można użyć drukarkę w retro, bardzo źle
    świadczy o Twojej wiedzy na temat zastosowań drukarek.

    > Mam dostęp do dziesiątek drukarek od
    > prymitywnych po przemysłowe z racji wykonywanego zawodu. Wiele razy
    > korzystałem i śmiem twierdzić, że nawet najbardziej zajebisty wydruk
    > jest gorszy od wtryskarki i formy (mam też dostęp) a przede wszystkim od
    > jakości plastiku. Spróbuj kiedyś zastąpić wydrukiem zderzak w
    > samochodzie :D Powodzenia.

    Dlaczego nie np. od razu zastapić Pałacu Kultury i Nauki? Nie przyszło
    ci do głowy równie idityczne porównanie co ze zderzakiem? Uzyskał byś
    podobny efekt debilizacji dyskusji, ale było by śmieszniej.

    Nie pojmujesz, że jeśli w urządzeniu nie masz 230V, i nie waży ono 2kg,
    to wytrzymałość tworzywa z drukarki jest zupełnie bez znaczenia?
    Potrafisz powiązać te fakty? Lekka płytka + kiepski druk sprawdzają się
    znakomicie.

    Mam wrażenie, że masz dostęp do "technologii" ale standardowo ignorancja
    przesłania pojmowanie do czego to jest hobbyście. Na szczęście to nie
    mój, ani tysięcy hobbystów, problem.

    > Nie wiem za kogo mnie bierzesz

    Typowego kolesia, który przychodzi do grupy ludzi dobrze się bawiących i
    zaczyna pierdolić od rzeczy, jak to *ON* by się lepiej bawił od nich,
    ale sie nie bawi.

    Pełno w moim otoczeniu takich ludzi przewineło się.

    Na szczęscie już mam ten etap za sobą.

    > ale jak wspomniałem, mam nieograniczony
    > wstęp/dostęp do firm produkcyjnych i również znajomych, którzy posiadają
    > zajebiste domowe warsztaty, swój też mam ale nie kupię drukarki a jeśli
    > chodzi o obudowę, to prędzej użyję aluminium (mam dostęp do lasera) niż
    > plastiku.

    A ja użyje tytanu, jak będę miał. Ba, użyje dwulitu, jak bym miał i chciał!

    Zrobiła się dyskusja o drukarkach.

    Masz z tym jakiś problem.

    Nie wiem jaki. Przypuszczam, że ma zwiazek z ego.

    > Nigdzie nie spałem. To Ty jeszcze nie dorosłeś, żeby móc oceniać, co
    > jest dobre i trwałe a do tego wykonane DiY.

    Stosujesz przemysłowe kryteria, do hobby. To poważny problem z
    pojmowaniem rzeczywistości i rozumieniem funkcji celu.

    > No to proponuję budowę z elementów dyskretnych, które z rynku przez
    > następne 10 lat nie znikną. Zrób gotowy projekt, płytkę, dobierz
    > elementy jak w KIT i masz pełnego gotowca.

    Potrafię dać nawet krótszą radę "Zrób Pan tak, żeby było dobrze".

    Dzięki, to bardzo przydatne.

    > I z czego to zasilasz? Z akumulatora? Czy może z 230?

    Z powerbanku, z ładowarki telefonicznej, z laptopa, z telefonu, z paneli
    solarnych, z akku, z prądnicy na korbkę.

    A ma to jakieś znaczenie, skad się bierze DC?

    > Nie mam żadnych urojeń.

    Jak narazie przyłapałem Cie na kilku i pewnie kilkunastu jeśli policzyć
    inne dysputy. Zdaj sobie z tego sprawę, jesteś zanudzonym kolesiem,
    który ma ego większe niż ekran monitora i stara się bezustannie
    wszystkich pouczać, dochodząc do etapu, kiedy urjenia przesłaniają Ci
    sendo problemu. W zasadzie nie dostrzegłeś go od razu.

    > To ty je masz, brzydząc się transformatora (nie
    > wiem gdzie nabyłeś tą fobię)

    Ja też nie wiem, ale jak sprawdziłem przed chwilą, to na jakąś setkę
    urządzeń wpinanych do gnaizdka, trafa nie znalazłem nigdzie.

    To musi być fobia.

    Rozumiesz juz, jak generujesz urojenia i z nimi dyskutujesz?

    Nikt nie ma fobii na temat trafo. Ale można bez trafo. To fajne i ciekawe.

    Po czym przychodzi jakiś pajac i wydziera się na ludzi, że mają fobię,
    bo za jego dziadka robioli na trafo.

    Dzizas.

    > i ciągle odkrytych styków 230V pomimo, że
    > możesz zalać (nawet w kartonie całość) lub użyć jeszcze bardziej
    > bezpiecznych/fabrycznych rozwiązań niż Twój USB-C, który również jest
    > wpinany do 230V.

    I znowu, jak to tępej, pustej ściany:

    *JA* nie potrzebuje tego zrobić dla siebie.

    Rozgladam się za projektem dla innych.

    Ci inni nie będa niczego zalewać żywicą.

    Nie pojmujes, w najmniejszym stopniu, do czego to komu potrzebne.

    To zastanawiający przypadek medyczny. Padło to wieloktornie, ale dalej
    nie przedarło się do mózgu.

    > Napiszę jeszcze tak. Mam od chuja przetwornic AC/DC i co jakiś czas je
    > wypierdalam na śmietnik, bo się starzeją i przestają działać, czy to
    > USB-C, czy laptop, czy telefon... Mam też kilka starych zasilaczy z
    > trafo, które są WIECZNE i jeszcze nigdy się nie popsuły. To najbardziej
    > solidne rozwiązanie jakie znam. Żadnych przepięć, żadnego
    > siania...jedynie dbanie, żeby nie było przeciążeń/temperatury. Są
    > niezniszczalne jak dotąd.

    Uroiłeś sobie że to wazny parametr i znowu z nim dyskutujesz.

    Ktoś tu pisał o trwałości?

    Rozumiesz juz, że Twoje pouczenia na temat tego jak świat powinien
    wyglądać, a nie wygląda, świadcza o jakimś powaznym problemie?

    Nie interesuje mnie trafo z powodów, które padły w tym watku kilka razy.

    Dalej oferujesz trafo?

    Jak ktoś chce kupić niebieski rower, to będziesz twierdził, że zielony
    ciągnik jest lepszy z powodów urojonych?

    Twój styl dyskusji jest bardzo prosty: zadajesz idiotyczne pytania
    wynikające z nieprzeczytania ze zrozumieniem dyskusji, nastepnie
    zarzucasz urojeniami z którymi dyskutujesz, po czym rzucasz absurdami z
    gatunku "mam większego k..." choć nigdy nie zmierzyłeś go u innych.

    Daj se już spokój.

  • 113. Data: 2023-12-07 17:38:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2023 o 14:22, heby pisze:

    > Dlatego nie powinieneś dyskutować o tym co ludzie robią.

    Powinienem właśnie i to robię a Ty próbujesz mi zabraniać? Pogięło?
    > Robią to, co
    > uwazają za ładne, a nie panserne, bo tak uważają. Czy obudowy z drukarki
    > są ładne, to rzecz gustu.

    Przecież to wyżej/wcześniej napisałem. Musisz robić z siebie idiotę i
    przekręcać fakty?

    Obudowy z drukarek są zwyczajnie nietrwałe do takich zastosowań.
    Wystarczy, że nadepniesz, chrupnie i drukujesz następną.
    Myślisz, że nie wiem, nie próbowałem? Bredzisz cały czas o tym, że
    czegoś nie wiem. Nie, to Ty nie wiesz, że ludzie hobbystycznie takie
    rzeczy robią głównie dlatego, że mają być trwałe bo dzisiejsza produkcja
    czegokolwiek tego nie uwzględnia. Ma wytrzymać jakiś czas i masz kupić
    nowe, obojętnie co, no chyba że kowadło.

    > To Ty masz pretensje że robią. Nagle zmieniłeś front?

    Jaki front? Pojebało? Znów masz urojenia? Napisałem, że robią bo mogą i
    nic z tego nie wynika.

    > Super, no i?

    Teraz ja mam debilnie zapytać, że nagle zmieniasz front?

    > Nie widziałem jeszcze przycisku do stacji dyskietek do A3000 z puszek,
    > ale co ja bym tam wiedział w obliczu egzaminatora.

    Ja też takiego przycisku nie widziałem ale zrobiłem sobie ostatnio z
    puszek "daszek" na karmnik do rybek w oczku. Zajebisty, podobnie jak
    kiedyś lampy do ogrodu.
    To coś złego? Kolumny z drewna, nawet ładne:
    https://phonia.pl/wp-content/uploads/2019/12/RD2_863
    4-1-min-scaled-682x1024.jpg
    , obudowę wzmacniacza, stado różnych rzeczy. Drukarki użyłem do
    zrobienia zębatki, bo nie mogłem kupić oraz ciekawego wspornika do
    roweru i "trzymadełka/wymyślnego kształtu" dla żony ale obie rzeczy się
    połamały i zrobiłem z metalu. Z drukarki najlepiej wychodziły mi
    plakietki z imieniem/breloki czyli gówna takie.

    > Jest tak trwała i mocna, jak ją sobie zaprojektujesz i jak potrzebujesz.
    > Oczywiscie rozumiem, że wiesz lepiej. Zawsze wiesz lepiej. W tym problem.

    Nie że wiem lepiej ale porównuję do gotowego, trwałego produktu na taką
    okoliczność. Skoro oryginalna obudowa pęka po 10 latach z
    powodu/najczęściej kruszenia się plastiku, bo jest po czasie kruchy to
    plastik z drukarki wypada tutaj blado i jeszcze gorzej.

    > Problemem jest cały zbiór problemów związanych z hobbystycznym robieniem
    > przy 230V, gdzie jakosc wydruku jest jedną z kilku przyczyn, dla których
    > to zły pomysł.

    Przecież 230V to jest największa brednia jaką założyłeś jako tezę i jej
    bronisz. W domowym użytku jest 90% urządzeń, które mają dostęp
    bezpośredni do 230V i nikt nie ginie jak na wojnie. Suszarki, lokówki,
    prostownice, gofrownice, mixery...ludzie też sobie to naprawiają i nie
    giną jak tylko jeden gatunek ludzia, obsługujący stary zasilacz do C64.

    > Brednia.

    Srednia. W mojej okolicy, średnio 50km2 znajdę 90% więcej ludzi, którzy
    coś robią z drewna niż takich z drukarką i piszę o hobbystach, żeby nie
    było i właśnie chodzi o "retro" z naciskiem na sprzęt elektroniczny.
    Nawet modne są obudowy smartfonów z drewna a nie z drukarki.

    ac/

    > No i?
    >
    > Czy powoduje to, że ktoś chcący sobie zrobić DC->DC jest nienormalny, bo
    > reszta zdrowo rozsądkowych drutuje trafo z akwarium?

    Nie jest nienormalny ale jest to bezpieczne a właśnie z powodu tego
    bezpieczeństwa kombinujesz złożoność na DC. No to Ci odbieram ten
    argument a ty wyskakujesz później z agresją Trolla piwnicznego, któremu
    zabrałem jego "najważniejszy" argument... bo ten troll, wyobraził sobie,
    że majsterkowicz/hobbysta z miłą chęcią zagłębi się bez wiedzy o prądzie
    w składanie modułów DC, regulacje, ustawienia, łączenie zamiast użyć
    bezpiecznego trafa, które mu załatwia 90% problemu. Ok, rozumiem
    pajęczynkę ale tego też nie chcesz. Chuj wie czego chcesz, bo (jeszcze
    raz) zależy Ci na bezpieczeństwie ale jak Ci ten jedyny argument odbiorę
    to kluczysz jak kret w korytarzu i stawiasz następne/nielogiczne górki
    kreta.

    > Jak by Ci ktoś powiedzial, że użył trafo z akwarium do zasilania
    > kalkulatora Bolek, to pewnie byś go postawił do pionu, że idiota.
    > Wystarczy przeczytać to, co sam napisałeś.

    Wręcz odwrotnie, napisałbym że to świetny pomysł bo jednym mykiem
    załatwił sobie problem (50Hz/sedno wątku). Jeśli by to jeszcze schował
    do obudowy (nawet z drukarki) to całkiem sprawnie by wyszło w sensie
    sprawności i trwałości.
    ...i teraz wkracza Troll "heby" i wybrzydza, że o 200g za ciężkie i że
    nie jest płaskie i małe i nikt tego nie chce. Nie, Troll heby nie chce.
    To, że jest bezpieczne i działa, pomija i chce komplikować. Nikt nie
    broni kombinowania i zasilania Bolka nawet maszyną parową albo przesyłem
    indukcyjnym czy alternatorem z silnikiem Wankla .

    > I nic. Można to zrobić inaczej niż drutując trafo, jak za dziadka.

    Coś ty się tego dziadka uczepił? Od chuja rzeczy jest robione tak samo
    od tysięcy lat i się nie czepiasz? To najzwyczajniej sprawdzona
    technologia i udowodniłem już, że trwała. Coś popierdoliłeś jak zwykle i
    znów wyłazi brak wiedzy, dlaczego stosuje się obecnie przetwornice,
    które, są lekkie ale znacznie mniej trwałe co powoduje to, że cały czas
    idzie produkcja bo się psują i są tanie. Trafo nie. Ciekawe, że w
    sprzęcie, który ma być trwały a nawet high-end, nadal stosuje się trafo.
    Nawet w głupim zasilaczu alarmu nie stosuje się przetwornic...które niby
    powinny być lepsze, bo tak chcesz. Tak nie jest.

> [...]
    > zrobić coś, bo można i to jest ciekawe. Funkcja celu może nie zawierać
    > "Bo tak się robiło od zawsze". Przerażające, nie?

    Nie wiem skąd masz takie wrażenie ale niczego nie pomijam i potrafię
    zrozumieć, że ktoś się bawi w Ikara i kombinuje helikopter ze
    styropianu. Może i nawet poleci ale są bezpieczniejsze i mniej
    skomplikowane projekty, szczególnie dla hobbystów, majsterkowiczów.

    > Bezpieczne jest też moje radio, po dziadku, lampowe, z fazą na chassis.

    Weś 'niepierdol" dobrze wiesz, że piszę o obudowie IP44 i całkowitej
    izolacji 230V. Bardziej bezpieczne niż toster, którego ludzie używają
    codziennie.

    > To kwestia zdefiniowania poziomu bezpieczeństwa.

    No właśnie ją definiuję.

    > W Irkucku maja je zdefiniowane inaczej, bo człowiek jest tańszy niż ta
    > ładowarka.

    Nie, nie kombinuj jak debil, nie musisz :)

    > Chyba zaczynam rozumieć.
    >
    > Masz pretensję o to, że ktoś chce zrobić inaczej, niż druciarsko.

    Nie. To to co Ty chcesz robić jest druciarstwem. Próba zlepku kilku
    elementów, opatrzona "nie znam się na 230V ale znam się na
    przetwornicach i generatorach" i ma być to userfriendly :D

    Same sprzeczności.

    > Rozumiem, ale tylko mgliście.

    Chyba jednak nie rozumiesz.

    > Nie. Tzn. widziałem takie z targu za 5zł. Ale rozwalonych, firmowych, nie.

    No to idź do sklepu i zajrzyj do kosza z elektrozłomem :)
    Całe stada rozwalonych/nadepniętych zasilaczy/ładowarek.

    > Może najzwyczajniej, zamiast szrotu, zainteresuj się markowymi?

    Markowe. Mój zasilacz Dell taki 180W tak skończył. Obudowa ładnie pękła
    i był dostęp do pinu z 230V. Zrobiłbym fotkę ale wywaliłem. Na google
    są, możesz zobaczyć.

    > Specjalnie zrobiłem doświadczenie: zrzuciłem naście razy z ~2m ładowarkę
    > do Motoroli, dostarczoną w pudełku, gdzieś 2 letnia.

> [...]

    Ja nadepnąłem ładowarkę Samsunga. Szkoda że fotki nie zrobiłem. Pękła
    jak nówka :D
    [...]
    > A cała reszta nie ma, Panie egazminator.
    >
    > Mógłbyś nieco zejśc z tonu typowego konserwatysty. Brzmi to komicznie,
    > jak u każdego koserwatysty brzmi.

    Jakiego konserwatysty? Bredzisz. To, że akurat tutaj optuję za trafo,
    wynika tylko z tego, że sobie wymyślili zegarki na 50Hz. Nic innego.

    Mylisz jak zwykle, konserwatyzm z doświadczeniem. Nawet Ci się nie
    podoba opcja z trafem AC12V-AC12V (1:1) chociaż jest dość małe w
    stosunku do oryginału.

    > Nie miesci się. W cenie i obudowie.

    Bo sobie ubzdurałeś, że ma mieć 3cm a nie 5 cm. To tylko ubzduranie.Ale
    cena będzie znacznie mniejsza.

    > Czyli nawet przez ułamek sekundy nie zadałeś sobie trudu zrozumienia o
    > czym piszę.
    [...]
    > Ta lista nie ma końca.

    Jestem z tych, co kupują gotowce, nawet uszkodzone dla jednego klawisza.
    Jeśli jednak nie mogę nigdzie kupić to wtedy "dorabiam".
    Nadal jest to sporadyczne.

    > To, że nie wiesz o czego można użyć drukarkę w retro, bardzo źle
    > świadczy o Twojej wiedzy na temat zastosowań drukarek.

    Wiem ale nadal wolę oryginał niż doróbkę. Co innego, jeśli nigdzie nie
    ma czegoś, co potrzebuję.

> [...]
    > to wytrzymałość tworzywa z drukarki jest zupełnie bez znaczenia?
    > Potrafisz powiązać te fakty? Lekka płytka + kiepski druk sprawdzają się

    Niom, właśnie zdepnąłeś mi taką ładowarkę i chrupła. Doskonale zdaję
    sobie sprawę że lekkie jest odporne na upadek ale solidne jest odporne
    na więcej.

    > Mam wrażenie, że masz dostęp do "technologii" ale standardowo ignorancja
    > przesłania pojmowanie do czego to jest hobbyście. Na szczęście to nie
    > mój, ani tysięcy hobbystów, problem.

    Chyba znasz za mało tych hobbystów albo są to nerdy. Ci których znam
    mają szersze spektrum rozumienia dobre i trwałe.

    > Typowego kolesia, który przychodzi do grupy ludzi dobrze się bawiących i
    > zaczyna pierdolić od rzeczy, jak to *ON* by się lepiej bawił od nich,
    > ale sie nie bawi.

    Coś Ci się popierdoliło. Nie dość, że ciągle się bawię to to co jeszcze
    przed Tobą do odkrycia, mam już za sobą. Spotykam jednak co kawałek
    "mądrali" którzy mają aspiracje i negują, nazywają konserwatystą,
    rzucają sloganami a gówno robią i niczego nie potrafią. Na dodatek łażą
    i pytają a jak im się udziela rady, pomnej doświadczeniem to próbują
    pokazać że są mądrzejsi, tylko dlatego, że nie mają doświadczenia ale na
    pewno "wiedzą lepiej".

    Później, po czasie (ci mądrzejsi) "zwracają honor". Norma.

    > Pełno w moim otoczeniu takich ludzi przewineło się.
    >
    > Na szczęscie już mam ten etap za sobą.

    Raczej przed sobą.

    > Zrobiła się dyskusja o drukarkach.
    >
    > Masz z tym jakiś problem.
    >
    > Nie wiem jaki. Przypuszczam, że ma zwiazek z ego.

    Bynajmniej. To TY na siłę przepychasz drukarkę, odrzucając WSZYSTKO
    inne. Jeszcze tego nie zauważyłeś? Symptomatyczne.

    > Stosujesz przemysłowe kryteria, do hobby. To poważny problem z
    > pojmowaniem rzeczywistości i rozumieniem funkcji celu.

    Znów się mylisz. Stosuję rozwiązania, które są wynikiem doświadczenia i
    własnych błędów. Jako hobbysta zbudowałem wiele rzeczy i wiele "z
    niczego" ale jeśli kiedyś nie kierowałem się wyglądem i trwałością, to
    teraz odwrotnie. Wygląd i trwałość są dla mnie podstawą, choćby dlatego,
    że nie mam czasu i ochoty wracać do projektów i je poprawiać. Wolę się
    zająć innym.

    > Potrafię dać nawet krótszą radę "Zrób Pan tak, żeby było dobrze".
    >
    > Dzięki, to bardzo przydatne.

    Masz jakiś problem z wykonaniem w/w i szukasz gotowców. Nie ma i co?
    Olejesz wizję zamiast zrobić projekt? Zupełnie normalne podejście
    dzisiaj. Nie zaskoczyłeś mnie.

> [...]
    > wszystkich pouczać, dochodząc do etapu, kiedy urjenia przesłaniają Ci
    > sendo problemu. W zasadzie nie dostrzegłeś go od razu.

    Nikogo nie pouczam. Jak widać w wątku, nie tylko ja tak widzę, że próba
    wskazania innej drogi o którą pytasz, definiuje się tym, że to ty
    próbujesz pouczać kogoś, jak ma ci odpowiadać i nie przyjmujesz żadnej
    innej możliwej odpowiedzi czy rozwiązania. To nie są klapy na oczach.

    To się nazywa, bezczelne, roszczeniowe odwracanie kota ogonem :)

    > Ja też nie wiem, ale jak sprawdziłem przed chwilą, to na jakąś setkę
    > urządzeń wpinanych do gnaizdka, trafa nie znalazłem nigdzie.
    >
    > To musi być fobia.

    Ja mam trafa. Zasilacz od anteny, trafo w mikrofali, trafo w radiu
    kuchennym, trafo przy starej drukarce, trafo we wzmacniaczu audio, trafo
    w radiobudziku (btw nie ma 50Hz zegara) trafo przy halogenach w kuchni i
    w alarmie. No są.
    Co ciekawe, będą jeszcze za 10 lat bez potrzeby wymiany.

    > Rozumiesz juz, jak generujesz urojenia i z nimi dyskutujesz?

    Nie ja generuję urojenia i fobie trafa.

    > Nikt nie ma fobii na temat trafo. Ale można bez trafo. To fajne i ciekawe.

    Pewnie, że można tyle że akurat w tym przypadku jest to "pod
    górkę"...ale okraszone tezą "bezpieczeństwo+3cm+200g" zupełnie zbędnie.

    > Po czym przychodzi jakiś pajac i wydziera się na ludzi, że mają fobię,
    > bo za jego dziadka robioli na trafo.

    Coś masz z tym dziadkiem jednak :D

    Nie, do dzisiaj montuje się trafo, tam gdzie ma być trwale i bezpiecznie.

    > Dzizas.

    hehehe by.

    > I znowu, jak to tępej, pustej ściany:
    >
    > *JA* nie potrzebuje tego zrobić dla siebie.
    >
    > Rozgladam się za projektem dla innych.
    >
    > Ci inni nie będa niczego zalewać żywicą.

    Skąd wiesz czego oni nie chcą a co chcą? Pewnie właśnie chcą
    komplikowania prostej rzeczy. Ciekawe.

    > Nie pojmujes, w najmniejszym stopniu, do czego to komu potrzebne.
    >
    > To zastanawiający przypadek medyczny. Padło to wieloktornie, ale dalej
    > nie przedarło się do mózgu.

    Ponawiam. Skąd wiesz co dokładnie chcą?
    [...]
    > Uroiłeś sobie że to wazny parametr i znowu z nim dyskutujesz.

    Niczego sobie nie uroiłem. Stwierdzam właśnie, że trwałość nie ma dla
    Ciebie żadnego znaczenia. Dlaczego?

    > Ktoś tu pisał o trwałości?

    Ja piszę, tak samo jak każdy normalny człowiek na tej planecie. Nie
    wiem, może Ci o których ty piszesz są z innej?

    > Rozumiesz juz, że Twoje pouczenia na temat tego jak świat powinien
    > wyglądać, a nie wygląda, świadcza o jakimś powaznym problemie?

    Ale to ty negujesz bezpieczeństwo, trwałość i prostotę zastępując ją
    brakiem trwałości, komplikacją i udziwnieniem. To nie jest mój świat ale
    Twój i każdy to widzi.

    > Nie interesuje mnie trafo z powodów, które padły w tym watku kilka razy.
    >
    > Dalej oferujesz trafo?

    A jak chcesz zrobić galwaniczną izolację "inaczej"?

> [...]
    > zarzucasz urojeniami z którymi dyskutujesz, po czym rzucasz absurdami z
    > gatunku "mam większego k..." choć nigdy nie zmierzyłeś go u innych.

    Patrz wyżej. Pytasz czy chcę trafo ale musisz je mieć. To kto zadaje
    idiotyczne pytania i wątkuje urojeniami, stawiasz tezę bezpieczeństwa a
    jak Ci się daje rozwiązanie to czepiasz się 3cm i 200g?

    > Daj se już spokój.

    Cały czas nie musisz mi odpisywać ale tylko się pogrążasz :)

    To nie tylko moje "urojone" zdanie w tym wątku.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 114. Data: 2023-12-07 21:01:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/12/2023 17:38, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Powinienem właśnie i to robię a Ty próbujesz mi zabraniać? Pogięło?

    Nie, nie powinieneś. O gustach się nie dyskutuje.

    > Przecież to wyżej/wcześniej napisałem. Musisz robić z siebie idiotę i
    > przekręcać fakty?

    Skoro napisałem to, co Ty, to dalczego robisz z siebie idiotę i
    przekręcasz fakty?

    > Obudowy z drukarek są zwyczajnie nietrwałe do takich zastosowań.

    Bzdura.

    > Wystarczy, że nadepniesz, chrupnie i drukujesz następną.

    Koszt 1.5zł.

    > Myślisz, że nie wiem, nie próbowałem?

    Nie. Ja myślę, że standardowo, nie pojmujesz po co to się robi. Nie masz
    śladu pojęcia po co ludzie używają obudów z drukarek 3D. Padło to już w
    tej dyskusji, ale dalej, nie przedarło się do mózgu.

    G... kogo obchodzi, jaka jest trwałośc obudowy z drukarki. Wydrukujesz
    sobie nową. Jak nie masz drukarki, to w promieniu kilometra jest ktoś z
    drukarką.

    > Bredzisz cały czas o tym, że
    > czegoś nie wiem. Nie, to Ty nie wiesz, że ludzie hobbystycznie takie
    > rzeczy robią głównie dlatego, że mają być trwałe

    Standardowo brednia. Wciskasz do głowy ludzi myśli, których tam nie ma.

    Nikt nie używa drukarek 3D w celu robienia trwałych przedmiotów.

    A jeśli chcesz trwałe, to drukuj z nylonu. Drukarka za 500zł to potrafi.
    Wychodzi przeciętnie, ale trwałe.

    > Jaki front? Pojebało? Znów masz urojenia? Napisałem, że robią bo mogą i
    > nic z tego nie wynika.

    Napisałeś że nie robią. Kilka linijek wyżej, napisałeś że robią, bo mają
    być trwałe.

    W zasadzie nie wiadomo, o czym mówisz.

    To randomiczny strumień poglądów, prawdopodobnie o polaryzacji kołowej.

    > Teraz ja mam debilnie zapytać, że nagle zmieniasz front?

    Tak, to zdecydowanie debilnie.

    Z faktu, że Henryk Krzemionka z Łazisk Pobocznych zrobił z puszki po
    śledziach, faktycznie wynika że "ludzie robią z puszek [...]".

    To faktycznie, wynika.

    Ale tak statystycznie patrząc, to ludzie nie robią z puszek czy drewna.
    Tak gdzieś od lat 90. Od czasu jak w sklepach pojawiło się tworzywo.

    A teraz pojawiły się drukarki.

    Przespałeś.

    > Ja też takiego przycisku nie widziałem ale zrobiłem sobie ostatnio z
    > puszek "daszek" na karmnik do rybek w oczku. Zajebisty, podobnie jak
    > kiedyś lampy do ogrodu.

    Zajebiste. Skoro ty robisz, to cała ludzkość powinna.

    > To coś złego?

    Nic. Po prostu myślisz, że jesli Ty coś robisz, to reszta też tak robi,
    a jak nie robi, to debile. No więc reszta tak nie robi, w ujęciu
    hobbystów od retro. Od wielu lat mamy lepsze metody spędzenia czasu niż
    stukanie blachy na kowadle.

    > obie rzeczy się połamały

    Więc trzeba było miec pojęcie o zastosowaniu i wytrzymałości materiałów
    przed rozpoczęciem pracy. Dobrałes złą technologię do celu. Technologia
    nie jest w istotcie zła, to tylko człowiek dobrał ją błędnie.

    > Z drukarki najlepiej wychodziły mi plakietki z imieniem/breloki czyli gówna takie.

    Przykro mi. Inny drukują całe mechanizmy, koła zębate łatające stare
    magnetofony, brakujące uchwyty walizek, rękojeści narzędzi itd.

    Ale spokojnie, dasz rade, w końcu masz dostęp do drukarek przemysłowych,
    więc pewnego dnia dasz radę zrobić coś poprawnie zaprojektowane do
    zagadnienia jakie starasz się rozwiązać.

    > Nie że wiem lepiej ale porównuję do gotowego, trwałego produktu

    Pokaż gotowy, trwały produkt w postaci podpórki do emulatora stacji
    dysków do Amigi 500.

    Pokaż gotowy, trwały produkt w postaci klipsów do obudowy C64.

    Pokaż gotowy, trwały produkt w postaci obudowy do Fujinet.

    Nie ma? Ojej. To trzeba z drewna stugać.

    > okoliczność. Skoro oryginalna obudowa pęka po 10 latach z
    > powodu/najczęściej kruszenia się plastiku, bo jest po czasie kruchy to
    > plastik z drukarki wypada tutaj blado i jeszcze gorzej.

    Ależ to bez znaczenia.

    Znowu nie pojmujesz, po co jest drukarka.

    Wydrukujesz sobie następne.

    > Przecież 230V to jest największa brednia jaką założyłeś jako tezę

    To tylko w Twojej głowie.

    > W domowym użytku jest 90% urządzeń, które mają dostęp
    > bezpośredni do 230V

    Wszystkie te urządzenia mają albo CE alboi udają że mają CE.

    W przypadku poskładanego na kolanie zasilacza, przez niedzielnego
    elektronika, problem bezpieczeństwa stanowi główny problem zasilacza
    wkłądanego w 230V. Zarówno porażeniowy jak i ppoż.

    Znowu mierzysz ludzi swoją miarą.

    > giną jak tylko jeden gatunek ludzia, obsługujący stary zasilacz do C64.

    Stary zasilacz do C64 nie ma problemu z 230V.

    Ma problem z padajacym stabilizatorem, generujac zgon komputera.

    Natomiast problem jest w wykonywanych w domu zasilaczach, które są
    niebezpieczne.

    Znowu nie pojmujesz jakie problemy staram się rozwizać.

    > Srednia. W mojej okolicy, średnio 50km2 znajdę 90% więcej ludzi, którzy
    > coś robią z drewna niż takich z drukarką

    Wyprowadź sie z Podlasia. Świat nie kończy się na Twojej okolicy.

    Po drugie: "znajdę". Bo tak szukasz: w swoim obszarze zainteresowań. Jak
    zapytasz kowala z Podlasia czy ktoś samochodów używa, to powie, że w
    promieniu 20 kilometrów 90% ludzi używa koni.

    No wiec ja nie twierdzę, że *wszyscy* używają druakrek 3D. Ale akurat w
    retro komputerach są one powszechne, zarówno w sensie posiadania, jak i
    używania ich produktów do realizacji hobby.

    > i piszę o hobbystach, żeby nie
    > było i właśnie chodzi o "retro" z naciskiem na sprzęt elektroniczny.
    > Nawet modne są obudowy smartfonów z drewna a nie z drukarki.

    Modne? W sensie strugane w domu skoro porównujesz je do domowych
    drukarek? Łomatko, pokaż taką okolicę, gdzie 90, no niech będzie, 30%
    hobbystów struga sobie obudowy w zaciszu domowym, do iPhone. Bo na razie
    zabrzmiało to jak nie tyle brednia, co kretynizm.

    Drewno jest kilkukrotnie droższe w zrobieniu czegokolwiek, niż drukarka.
    Z uwagi na potrzebę istnienia fikusnego warsztatu. Drukarka zapewnia o
    wiele lepszą dokładność, bez problemu można na nie wytworzyć
    nierozbieralne, precyzyjne mechanizmy. Koszt wydruku to godziny a nie
    tygodnie strugania pilnikiem.

    Ci Twoi hobbyści to przypadkiem nie robią beczek albo ram do obrazów?

    > Nie jest nienormalny ale jest to bezpieczne

    Dostałeś listę przyczyn:
    1) bezpieczne
    2) z USB-C
    3) lekkie
    4) łatwe w zrobieniu samodzielnie
    5) przeznaczone dla hobbystów
    6) ciekawe i pozwalajace sie czegoś nauczyć.

    Wybrałeś sobie 1) i usilnie ignorujesz resztę rzeczy.

    Już wspominałem, że dyskutujesz z urojeniami?

    Nie czytasz, masz w dupie jakie są cele, czepiasz się 1 detalu i
    bredzisz przez nascie postów jak ktoś wie gorzej niż Ty, czego chce.

    > zabrałem jego "najważniejszy" argument... bo ten troll, wyobraził sobie,
    > że majsterkowicz/hobbysta z miłą chęcią zagłębi się bez wiedzy o prądzie
    > w składanie modułów DC, regulacje, ustawienia

    Tak, własnie odkryłeś czym jest hobby.

    Być może u Ciebie hobby to struganie drewnianych obudów do iPhone, ale w
    moim otoczeniu to składanie elektroniki, programowanie kontrolerów,
    zabawow oscyloskopem. Masz najwyczajniej inne pojmowanie hobby niż grupa
    ludzi z którą się zadaje.

    Ale masz wewnątrzne przekonanie, że Twoje pojmowanie hobby jest twojsze.

    Co robić.

    > Wręcz odwrotnie, napisałbym że to świetny pomysł bo jednym mykiem
    > załatwił sobie problem (50Hz/sedno wątku).

    50Hz nie jest sednem wątku, bo jest najtrywialniejszą z rzeczy.

    Sedno padło już tyle razy, że dalsze rozmawianie o nim powoduje u mnie
    poczucie deja vu.

    > Jeśli by to jeszcze schował
    > do obudowy (nawet z drukarki) to całkiem sprawnie by wyszło w sensie
    > sprawności i trwałości.

    Takich projektów jest kilka. Komu potrzebny następny?

    > ...i teraz wkracza Troll "heby" i wybrzydza, że o 200g za ciężkie i że
    > nie jest płaskie i małe i nikt tego nie chce. Nie, Troll heby nie chce.

    Heby chce to, co założył na początku wątku.

    Lord chce, to, co sobie uroił.

    Heby nie chce tego, co sobie Lord uroił.

    Lord jest zły.

    Lord pokazuje że ma dłuższego i dostęp do drukarek przemysłowych, jak by
    chciał.

    Ale tak naprawde, ma tylko chińską linijkę.

    > To, że jest bezpieczne i działa, pomija i chce komplikować. Nikt nie
    > broni kombinowania i zasilania Bolka nawet maszyną parową albo przesyłem
    > indukcyjnym czy alternatorem z silnikiem Wankla .

    Jak to nie broni, od kilku dni stajesz na głowie, aby wymusić niezgodne
    z założeniami rozwiązanie.

    Kto to widział ośmielać sie mieć jakieś założenia inne, niż urojenia Lorda.

    > Coś ty się tego dziadka uczepił?

    Ostatni człowiek, który nie miał wyboru, to był mój dziadek.

    Mój ojciej już miał wybór techniki impulsowej, choć ograniczony.

    Ja jestem pokoleniem, które na początku robiła na trafo, a potem już nie.

    Moje dzieci nie będą robić na trafo.

    Więc: za dziadka, bo dziadek był ostatnim, który musiał wkładać 2kg
    stali i miedzi do zasilacza od choinki.

    Ja już nie muszę. Ale fakt, w moim otoczeniu jeszcze kilku dziad(k)ów
    zostało. Sam mam pewno ze 40 trafo zgromadzonych przez lata. Czekają na
    niewiadomoco. Pewnie na złom.

    > Od chuja rzeczy jest robione tak samo
    > od tysięcy lat i się nie czepiasz?

    Czyli koserwatyzm. Wiedziałem, że to przejaw jakiejś choroby.

    Konserwatyzm jest nieuleczalny. Ale można z nim żyć.

    > To najzwyczajniej sprawdzona
    > technologia

    Tak jak fosa naokoło posiadłości. Posiadasz? Czy jednak dałeś się
    ponieść fali dekadencji i masz płot?

    > i udowodniłem już, że trwała. Coś popierdoliłeś jak zwykle i
    > znów wyłazi brak wiedzy, dlaczego stosuje się obecnie przetwornice,

    Przetowrnice stosuje się obecnie dlatego, że są lepsze od trafo, w
    przypadku prawie każdym.

    Oczywiśćie ktoś może pokazać trafo na słupie czy mikrofali i będzie miał
    racje, ale nie wyskakujmy poza retro.

    W retro, poza zastosowaniami *muzealnymi*, trafo nie ma sensu.

    Większośc stacji dysków do C64 została dziesiątki lat temu przerobiona
    na zasilacze impulsowe.

    > które, są lekkie ale znacznie mniej trwałe co powoduje to, że cały czas
    > idzie produkcja bo się psują i są tanie.

    Dziwne nie? Są tanie i się psują. Psują i tanie... a może to nie problem?

    Podobnie jak z tą trwałością wydruków?

    > sprzęcie, który ma być trwały a nawet high-end, nadal stosuje się trafo.

    Niewątpliwie się stosuje. Ale zapomniałeś podać statystyki.

    Bo to, że istnieje jakiś sprzet audiovoodo, to niewątpliwie jest tam
    nawet trafo z kierunkowaniem spinu eletronów. Ja dam sobie głowę obciąć.

    Podziel się statystyką.

    Akuratnie widziałem kilka sprzetów "estradowych" od środka i trafo nie
    stwierdziłem.

    Być może w alternatywnej rzeczywistości, tam nie sprawdzałem.

    Dziękuję te za kategoryzację retro komputerów do grupy high-end.

    > Nawet w głupim zasilaczu alarmu nie stosuje się przetwornic...które niby
    > powinny być lepsze, bo tak chcesz. Tak nie jest.

    Interesujące, a u mnie jest.

    Może dlatego, że to nie jest alarm stopienia rdzenia reaktora?

    I gdzie ja ogólnie stwierdzam że przetwornica jest lepsza?

    Ja stwierdzam *szczególnie* że w moim pomyśle jest.

> [...]
    > styropianu. Może i nawet poleci ale są bezpieczniejsze i mniej
    > skomplikowane projekty, szczególnie dla hobbystów, majsterkowiczów.

    No więc po ch... podajesz przykłady struganych iPhone jako słusznego
    hobby, skoro przyznajesz, że w zasadzie *pozwalasz* innym się dobrze bawić?

    Ponadto chyba żartujesz: mam wrażenie, że Tobie się wydaje, że hobysta,
    to klient co kupował "Młody elektronik" w składnicy harcerskiej i na
    miganiu diodą kończy przygodę.

    Ludzie budują sobie w domkach całe systemy komputerowe od początku do
    końca i dzielą sie nimi na githubach.

    Dla nich taki zasilacz nie jest wyzwaniem. Wyzwaniem mogło by być jego
    zaprojektowanie, ale uruchmmienie - nie.

    Myślę, że masz komplenie błedne pojęcie kim jest współczesny hobbysta,
    nie doceniasz ich możliwosci i umiejętności.

    W dodatku nie jest nawet śladowo niebezpieczny.

    Już bardziej niebezpieczna jest drewniana obudowa do iPhone. Korniki
    mogą zjeść wyświetlacz.

    > Weś 'niepierdol" dobrze wiesz, że piszę o obudowie IP44 i całkowitej
    > izolacji 230V. Bardziej bezpieczne niż toster, którego ludzie używają
    > codziennie.

    Ale dreptasz w miejscu. Aby zastosować trafo, musisz wsadzić obudowę
    bezpieczną.

    Jesli nie zastosujesz trafo, tylko USB-C, nie musisz wkładać obudowy
    bezpiecznej.

    Masz problem z pojęciem tej drugiej opcji i stąd cały kłopot.

    > No właśnie ją definiuję.

    Definiujesz ją tak, ale jak zostanie zrobiona przez hobbystę z Irkucka?
    Może on to wsadzi to trafo w karton? Jak by wsadził coś z zasilane z
    USB-C to co najwyżej ryzykuje pożarem. Ale jak wsadzi coś zasilane z
    230, to ryzykuje również życiem.

    Rozumiesz, czy dalej masz problem z pojęciem dlaczego Twoje rozwiązanie
    z trafo jest niebezpieczne dla *przypadkowych* ludzi w internecie, a nie
    mnie ani Ciebie?

    Musisz użyć całej mocy, aby choć na milisekundę zmienić myślenie na "a
    kto to będzie budował docelowo". No więc będzie to przypadkowy Ziutek,
    który dużo w zyciu lutował, ale głównie blachy na dachu, ale z elektryką
    też cośtam porobił i wie, że brązowy do brązowego.

    > Nie. To to co Ty chcesz robić jest druciarstwem.

    Poprawna przetwornica DC->DC + DC->AC jest druciarstwem.

    Trafo z akwarium i płytki z allegro nie.

    W tym musi być jakaś logika, ale pozostawiam to czytelnikom. Ja nie
    ogarniam.

    > Próba zlepku kilku
    > elementów

    Jak widzisz, mniej więcej co kilka linijek tekstu nie pojmujesz jaka
    jest istota projektu.

    Istotą projektu jest *jeden* zasilacz, w postaci *jednej* płytki,
    realizujący 3 podstawowe zadania: DC->DC, DC->AC, 50Hz.

    To zdumiewajace, że ciągle widzisz przed oczami ten obraz kilku
    poskładanych płytek z allegro, przewiązanych trytyka, mimo że absolutnie
    nic takiego nie było gdziekolwiek zasugerowane.

    To urojenia.

    Ja chce takie coś zaprojektować, czyli 1 płytka. I szukam luźnych
    pomysłów, jak to zrobić najlepiej. Mam własne rozwiązanie, ale uważam że
    jest żałosne.

    > No to idź do sklepu i zajrzyj do kosza z elektrozłomem :)
    > Całe stada rozwalonych/nadepniętych zasilaczy/ładowarek.

    Nie, nie widuje stad nadepniętych i rozwalonych ładowarek. To chyba
    głównie dlatego, ze one są lekkie i małe. Być może ciągle używasz
    jakiejś ciężkiej z trafo, bo wiadomo, bezpiecznie, ale ładowarka 60W,
    która przyszła w cenie telefonu, ma budowę pancerną z tworzywa które nie
    wyglada tak samo, jak ładowarka "chińskie 60W" którą też mam, a która to
    kosztowała całe 11zł. Ona jest z gównolitu, który pęknie przy
    nadepnięciu. Co do firmowej ładowarki Motoroli to fakt, nadepnąlem ją
    raz. Ważę 80kg. Ładowarka bez problemów.

    Jeszcze raz: nie kupuj dziadostwa.

    > Markowe. Mój zasilacz Dell taki 180W tak skończył.

    Masz telefon Della, z gniazdm USB-C, o mocy ładowania 180W?

    Szacun.

    A nie, sorry, to jak zwykle urojenia. Po prostu w ciągu kilku zdań
    zdążyłeś zapomnieć o jakich ładowarkach mowa.

    > Ja nadepnąłem ładowarkę Samsunga. Szkoda że fotki nie zrobiłem. Pękła
    > jak nówka :D

    Ja to rozwiązałem tak, że montuje gniazda w ścianach, a nie podłodze.
    Działa całkiem spoko, polecam. Ma to zaletę, że jak z gniazda wypadnie,
    to już nie jest zasilana.

    Polecam też okresowo, tak co najmniej raz na tydzień, pozbierać
    urządzenia elektryczne z podłogi. Mówię o tym, bo najwyraźniej musi
    istnieć jakiś dom, w którym deptanie po ładowarkach stanowi jakiś
    istotny problem.

    > Jakiego konserwatysty?

    "Trafo są najlepsze"
    "Drukarki 3D są nieużyteczne"
    "Nie ma to jak struganie obudów do iPhone, z drewna".

    To jest tępy konserwatyzm. Nie szukasz lepszych rozwiązań, ciekawych
    rozwiązań, wymagających rozwiązań, tylko aktywnie je zwalczasz,
    wymyślając urojenia na temat ich nieprzydatności.

    > Bredzisz. To, że akurat tutaj optuję za trafo,
    > wynika tylko z tego, że sobie wymyślili zegarki na 50Hz. Nic innego.

    50Hz jest absolutnie najmniej problematycznym zagadnieniem w całości tej
    dysputy. Do jego uzyskania nie jest potrzebny trafo. Wręcz jest głupi:
    trafo w.cz. jest o wiele mniejszy.

    > Mylisz jak zwykle, konserwatyzm z doświadczeniem.

    Koserwatyzm wyczuwam na kilometr. Nie, nie mylę. Sam uznałeś, że należy
    tak zrobić, bo tak się zawsze robiło. Jak fosy.

    > Nawet Ci się nie
    > podoba opcja z trafem AC12V-AC12V (1:1) chociaż jest dość małe w
    > stosunku do oryginału.

    Ono jest tak samo duże jak 230/12.

    A współczesna technika impulsowa pozwala na jego zmniejszenie do ułamka
    masy i wielkości.

    Tobie się wydaje że "zaproponowałeś" rozwiązanie. Ja to rozwiązanie
    traktowałem jako punkt wyjścia "dlaczego chce zrobić inaczej".

    > Bo sobie ubzdurałeś, że ma mieć 3cm a nie 5 cm. To tylko ubzduranie.Ale
    > cena będzie znacznie mniejsza.

    Tak, ale nazwał bym to założeniem. Takie ubzduranie sobie założeń jest o
    tyle istotne, że wynik końcowy jest wtedy zazwyczaj zgodny z założeniami.

    Przeszkadzają Ci te założenia, więc stajesz na głowie, aby je wszystkie
    odrzucić.

    Ktoś projektuje diodę LED, a tu przychdzi taki Lord i twierdzi, że
    przecięz jak się usunie założenie o energooszczędności, to pasuje zwykła
    żarówka.

    > Jestem z tych, co kupują gotowce

    Czyli mierzysz ludzi swoją miarą. Reszta powinna się dostosować.

    A oni ośmielaja się głupi klawisz wydrukować. Co za dekadencja.

    >, nawet uszkodzone dla jednego klawisza.
    > Jeśli jednak nie mogę nigdzie kupić to wtedy "dorabiam".
    > Nadal jest to sporadyczne.

    A u innych normalne. Ludzie są różni.

    > Wiem ale nadal wolę oryginał niż doróbkę.

    Najwyraźniej nie jesteś w stanie nawet tej listy kilka linijek wyżej pojąć.

    Na tej liście są detale zarówno występujące, jak i nie, w oryginale. Na
    przykłąd ramka podtrzymująca emulator stacji dysków *NIE* występuje w
    oryginale.

    Daje to do myślenia, czy w ogóle masz pojęcie o czym mówisz. Po raz nasty.

    > Co innego, jeśli nigdzie nie
    > ma czegoś, co potrzebuję.

    Wiec takich problemów jest pełno. Jesli jesteś suwerenem od oglądania
    meczów na kanapie to nie. Jak jesteś nerdem od lutowania w Atari, to
    tak. Różnie jest.

    > Niom, właśnie zdepnąłeś mi taką ładowarkę i chrupła.

    Po prostu wymontuj gniazdka z podłogi i bedzie gites.

    > Doskonale zdaję
    > sobie sprawę że lekkie jest odporne na upadek ale solidne jest odporne
    > na więcej.

    Więc wydrukuj sobie solidne. Ale trafa do środka nie wsadzaj. To ono
    będzie podstawowym powodem pękania obudowy.

    Ponadto: jakie więcej? Przewidujesz detonację rakiety Iskander? Czy coś
    pomiędzy?

    Dalej nie widzisz, że koszt nowej obudowy to 1.5zł, 3h drukowania i
    dużo, dużo radości dla nerda.

    > Chyba znasz za mało tych hobbystów albo są to nerdy. Ci których znam
    > mają szersze spektrum rozumienia dobre i trwałe.

    Tak i strugają drewniane obudowy do iPhone.

    Innymi slowy, znowu uroiłeś sobie, że mowa jest o jakiejś konkretnej
    grupie, którą Ty znasz i to z automatu pozwala Ci wiedzieć wszystko na
    jej temat.

    Nie, to grupa nerdów właśnie. Wiem, że masz do nerów jakieś ale, ale nie
    dziwie się, nerdy pogoniły by każdego konserwatyste z trafem kijem na
    dzień dobry. Oni zajmują się wymontowywaniem tych trafo, na codzień, ze
    wszystkiego.

    > Coś Ci się popierdoliło. Nie dość, że ciągle się bawię to to co jeszcze
    > przed Tobą do odkrycia, mam już za sobą.

    A co konkretnie? Musisz o mnie dużo wiedzieć i mieć magiczne zdolności
    przewidywania co kto osiąga, osiągną bądź osiągnie.

    Nie bądź dziaders, podziel się wynikiem szklanej kuli.

    > Spotykam jednak co kawałek
    > "mądrali" którzy mają aspiracje i negują, nazywają konserwatystą,
    > rzucają sloganami a gówno robią i niczego nie potrafią.

    Ależ panie Lord, masz Pan choć cień pojęcia co robię i jakie rzeczy
    potrafię?

    > Na dodatek łażą
    > i pytają a jak im się udziela rady, pomnej doświadczeniem to próbują
    > pokazać że są mądrzejsi, tylko dlatego, że nie mają doświadczenia ale na
    > pewno "wiedzą lepiej".

    Tak, ja też takich nie lubie, co pytanie o kupno zielonego roweru
    oferują niebieski ciągnik i mają pretencję, że przygłup nie chce, jak to
    okazja.

    Niewątpliwie miałeś w życiu wiele przypadków, w których wystepowałeś
    jako autorytet jakiegoś zagadnienia. Ale to nie zawsze jest tak, że masz
    rację we wszystkim, to tylko ozłudzenie. Czasami ego nie pozwla Ci
    dostrzeć rzeczywistości. Uciekasz wtedy w urojenia i dyskutujesz z nimi,
    co pozwala przejąc na chwię inicjatywę. Ja doskonale znam takie
    przypadki, nawet w moim zawodzie jest ich od groma. Taka już natura ludzka.

    Nie miej pretensji, że nie każdy uważa rady wysnute na podstawie urojeń,
    za sensowne.

    > Później, po czasie (ci mądrzejsi) "zwracają honor". Norma.

    Honoru nikt nie zabrał. Urojenia mogę zwrócić.

    > Raczej przed sobą.

    Nie, jestem starszy niż myslisz. Może dlatego nie przyjmuje tych
    kretyńskich argumentów "bo ja jestem starszy i wszyscy maja mnie słuchać".

    > Bynajmniej. To TY na siłę przepychasz drukarkę

    Drukarka nie pojawił się ani razu w częsci merytorycznej dyskusji.

    Złapałeś się jej jak brzytwy. Zabawne, że Twój stan umysłu nie pozwala
    Ci nawet przypomnieć sobie skąd w tej dyskusji wzieła się drukarka.

    >, odrzucając WSZYSTKO
    > inne.

    Nie, tylko propozycje niezgodne z założeniami. Czyli prawie wszystkie Twoje.

    To *dobrze*.

    > Jeszcze tego nie zauważyłeś? Symptomatyczne.

    Nie zauważyłem, bo to urojenia. Jedyne odrzucone kategorycznie w tej
    dyskusji propozycje, to trafo 50Hz. Bo niezgodne z założeniami.

    Cała reszta dyskusji była bardzo przyjemna i sporo z niej wyniknęło
    pomysłów.

> [...]
    > teraz odwrotnie. Wygląd i trwałość są dla mnie podstawą, choćby dlatego,
    > że nie mam czasu i ochoty wracać do projektów i je poprawiać. Wolę się

    Innymi słowy, masz jakieś kryteria i uważasz, że one są ważniejsze.

    A jeśli ktoś może chcieć coś nietrwałego i fikuśnego, to debil.

    To nie tak, że masz jakieś doświadczenia i one są mądrością obiektywną.

    To stronniczość. Bias.

    Wlaśnie konserwatyści popełniają ten błąd, kiedy myślą, że ich
    "doświadczenie" jest obiektywne. A to tylko ciasne myślenie, wynikajace
    z bagażu doświadczeń.

    Ktoś chce sobie zrobić płykę z fikusną przetowrnicą w opakowaniu z drukarki.

    Mówisz, że głupi, bo masz "doświadczenie".

    Nikogo to nie obchodzi jakie masz doświadczenie, jeśli to doświadczenie
    jest całym argumentem. Liczy się merytoryczność argumentu. Trafo odpada
    na starcie: nie chcę trafa bo nie. Było to jasno powiedziane.

    Deal with it.

    > Masz jakiś problem z wykonaniem w/w i szukasz gotowców.

    Nie szukam "gotowców" w sensie płytek, tylko szukam gotowców w postaci
    np. kontrolerów/przetornic scalonych z których można wytworzyć izolowaną
    przetwornicę AC.

    Interesuje mnie zaprojektowanie i zbudowanie tego, a nie skręcanie
    przewodów w kostkach na modułach z aliexpress.

    Nie zrozumiałeś formy końcowej.

    > Nie ma i co?
    > Olejesz wizję zamiast zrobić projekt?

    Nie. Po prtosu nie dostałem infomacji typu "scalak XXX stosuje się w
    izolowanych przetwornicach tego typu" i będę zmuszony przeczesać
    internet w poszukiwaniu nieznanego układu. Nie wiem czy on istnieje,
    może są inne rozwiązania, niestandardowe, które są możliwe do użycia a
    może całość jest niemożliwa tanio do zbudowania.

    Celem pytania skierowanego do ludzi mądrzejszych jest uzyskanie również
    takiej odpowiedzi jak "nie ma takich scalaków". Taka nie padła. wiec
    projekt nie jest zamknięty. Ta grupa to też nie jedyne miejsce skad
    wyciagam informacje.

    > Zupełnie normalne podejście
    > dzisiaj. Nie zaskoczyłeś mnie.

    Nie zaskoczyłem, bo znowu sobie coś uroiłeś i z tym dyskutujesz.

    > Nikogo nie pouczam.

    "to sie robi na trafo"
    "drukarki nie są używane"
    "kup se gotową obudowę"

    To jest pouczanie, ponieważ w oczywisty sposób łamie to założenia
    projektu. Nie oferujesz rozwiązań, tylko starasz się zmienić założenia
    tak, aby pasowały do urojeń, jak Ty byś zrobił.

    > Jak widać w wątku, nie tylko ja tak widzę, że próba
    > wskazania innej drogi o którą pytasz

    Ty nie pokazujez mi innej drogi, bo to co oferujesz jest dokładnie
    przyczyną całego zamieszania. Aby NIE było na trafo. Możesz to sobie
    wpisać jako założenie nr. 0.

    Innymi słowy podróżnikowi idącemu z Krakowa do Warszawy, po pytaniu
    gdzie skręcić, wmiawiasz że Kraków jednak piękny jest.

    >, definiuje się tym, że to ty
    > próbujesz pouczać kogoś, jak ma ci odpowiadać i nie przyjmujesz żadnej
    > innej możliwej odpowiedzi czy rozwiązania. To nie są klapy na oczach.

    Tak, to są założenia projektu.

    > To się nazywa, bezczelne, roszczeniowe odwracanie kota ogonem :)

    Tak, to się nazywa założenia.

    Deal with it.

    > Ja mam trafa.

    Ale czy inni też? Znowu widzisz świat z punktu widzenia własnego
    doświadczenia?

> [...]
    > kuchennym, trafo przy starej drukarce, trafo we wzmacniaczu audio, trafo
    > w radiobudziku (btw nie ma 50Hz zegara) trafo przy halogenach w kuchni i

    W mikrofali nie ma sensu zmieniać na przetowrnicę. W radiu kuchennym, to
    pewnie stare radio. W "starej drukarce": nie wiem jak starej, ale moja
    5L raczej nie miała, a miała ze 30 lat. We wzmacniaczu audio: tak,
    miałem Unitrę, miała pod 40 lat. W radiobudziku: nie przypominam sobie
    niczego współczesnego więc zaryzykuje ze 20 lat minimum. Przy
    halogenach: spróbuj kupić w sklepi inny niż "elektroniczny". W alarmie:
    ja mam impulsowy.

    Innymi słowy: masz przestarzały sprzęt, który uzwasz jako argument przy
    projektowaniu czegoś od zera, w 2023 roku.

    Rozumiesz śmiesznośc tej argumentacji? To arguemntacja konserwatywna.
    "Bo tak robili dawniej". No, ale juz od tego odeszli.

    W dodatku kilka razy podkreśliłem, że to również część hobby: robić
    rzeczy inaczej, niestandardowo. To sprawia przyjemność.

    > Co ciekawe, będą jeszcze za 10 lat bez potrzeby wymiany.

    To nie jest założenie projektu. A wiec jest to argument bez sensu.

    > Nie ja generuję urojenia i fobie trafa.

    Trafio nie jest fobią, tylko odwrotnością założeń.

    Jak będę robił nieskoszumny zasilacz, to wstawie tam trafo.

    > Pewnie, że można tyle że akurat w tym przypadku jest to "pod
    > górkę"...

    Tak, to jedno z założe projektu. Ma być cieżko. Uroiłeś sobie, że ktoś
    może chcieł "łatwo". Nie, to nie jest w założeniach.

    > ale okraszone tezą "bezpieczeństwo+3cm+200g" zupełnie zbędnie.

    Nie uważam tego za zbędne. To dośc istotny element, który odróżnia
    obecne konstrukcje od tego pomysłu.

    > Coś masz z tym dziadkiem jednak :D

    Nie, od jakiś 25 lat nie mam nic.

    > Ponawiam. Skąd wiesz co dokładnie chcą?

    A skąd wiesz Ty?

    Ja jestem częscią tego środowiska.

    Ty nim gardzisz (nerdy).

    > [...]
    > Niczego sobie nie uroiłem. Stwierdzam właśnie, że trwałość nie ma dla
    > Ciebie żadnego znaczenia. Dlaczego?

    Bo koszt wydrukowania obudowy wynosi 1.5zł.
    Bo czas używania wynosi 2x w miesiącu po 2h, jak dzieci pójda spać.

    Dlatego.

    > Ja piszę

    Więc dyskutujesz sam ze sobą.

    Ja nie piszę nic o trwałości. Ona może być dowolnie niska.

    >, tak samo jak każdy normalny człowiek na tej planecie.

    Nie. Już wyjasniłem: miesza Ci się przemysł z hobby. Hobby ma zupełnie
    inne cele, trwałość jest ostatnia w kolejce.

    > Nie
    > wiem, może Ci o których ty piszesz są z innej?

    Tak, są zdecydowanie z innej rzeczywistości niż Twoja. Tam, gdzie dobra
    zabawa jest lepsza, gdzie wyzwania są ciekawe, gdzie czas poświęcony nie
    jest stracony, gdzie stworzenie czegoś interesujacego i nietypowego jest
    fajne i daje dużo radości.

    Spokojnie, nie jesteś pierwszy. Mam sąsiada, który nie może pojąć, że
    ktoś może chcieć siedzieć przed kompem zamiast chodzić na mecze
    3-ligowej drużyny. Nie zna słowa "nerd", ale zamiennie używa "debile".
    Taki też ma prawo do życia.

    > Ale to ty negujesz bezpieczeństwo, trwałość i prostotę zastępując ją
    > brakiem trwałości, komplikacją i udziwnieniem.

    Te trzy ostatnie parametry to istotna hobby. Dorzucił bym jeszcze
    wyrzucanie pieniędzy w błoto i będzie komplet.

    Nie musisz tego pojmować. To nie dla Ciebie.

    > A jak chcesz zrobić galwaniczną izolację "inaczej"?

    Trafo w.cz.

    Ten wątek dyskutowaliśmy kilka dni temu.

    Wygląda na to że znowu zapomniałeś.

    > Patrz wyżej. Pytasz czy chcę trafo ale musisz je mieć.

    Ale nie 50Hz. Znowu deja vu. Masz bardzo krótką pamięć, że już
    zapomniałeś o jakim tarafo mowa.

    Albo bardziej obrazowo: trafo od akwariub be. Trafo impulsowe cacy.

    > To kto zadaje
    > idiotyczne pytania

    Nie wiem czy idityczne, ale jakoś niespecjalnie, po ponownym
    przeczytaniu, widze z nimi problem.

    > i wątkuje urojeniami, stawiasz tezę bezpieczeństwa a
    > jak Ci się daje rozwiązanie to czepiasz się 3cm i 200g?

    Nie dajesz mi rozwiązania. Dajesz mi antyrozwiązanie od którego właśnie
    uciekam. Ja do Warszawy jadę w delegację, a ty mnie do Krakowa zawracasz
    argumentując to, że ładny.

  • 115. Data: 2023-12-12 00:39:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.12.2023 o 21:01, heby pisze:

    Sorry, skrócę/piłem ale nie zabardzo :)

    > Bzdura.

    > Koszt 1.5zł.

    Czas. Nawet mi nie imputuj, że straciłeś godziny na projekcie druku i
    włączasz drukarkę, co trwa chwilę. Przeniesienie urządzeń do nowego
    chassis to też czas. Ja go nie mam. Wolę solidniej, nawet z
    LED\reklama\czerwone: HEBY NIE UMIE

    > Standardowo brednia. Wciskasz do głowy ludzi myśli, których tam nie ma.

    No fakt. Pukam w próżnię :)

    > Nikt nie używa drukarek 3D w celu robienia trwałych przedmiotów.

    LOL

    > Znowu nie pojmujesz, po co jest drukarka.
    >
    > Wydrukujesz sobie następne.

    No, samochód, cały :)

> [...]
    > elektronika, problem bezpieczeństwa stanowi główny problem zasilacza
    > wkłądanego w 230V. Zarówno porażeniowy jak i ppoż.

    Nie, Ty to robisz. Podałem przykład użycia HOBBYSTYCZNEGO zasilacza do
    akwarium/mega bezpieczne. Twoje przykłady tego nie zrobiły? Płaczę :/

    > Stary zasilacz do C64 nie ma problemu z 230V.
    >
    > Ma problem z padajacym stabilizatorem, generujac zgon komputera.

    Na zakresie 9V AC? Żebyś zrozumiał, to CAŁY CZAS odnoszę się do
    problematycznej galwanicznej rozdzielnosci + 50Hz. Skoro tego nie
    pojąłeś dotąd oznacza dla mnie kompletne nierozumienie tematu.

    > Natomiast problem jest w wykonywanych w domu zasilaczach, które są
    > niebezpieczne.
    >
    > Znowu nie pojmujesz jakie problemy staram się rozwizać.

    Ty nie pojmujesz wskazania czegoś, czego nie potrzeba komplikować bo
    JEST bezpieczne. Obwód 5V zostawiam na Twoją twórczość, pomny tylko, że
    zasilacze impulsowe, też potrafią "dmuchnąć" znacznie więcej niż zakłada
    to zabezpieczenie (czego już wiem, że po prostu nie wiesz).

    > Dostałeś listę przyczyn:
    > 1) bezpieczne
    > 2) z USB-C

    Nie. USB-C nie jest tak bezpieczne jak zakładasz :) OK wiesz oczywiście
    "więcej i lepiej" :)

    > Tak, własnie odkryłeś czym jest hobby.

    Dotąd rzeczywiście nie wiedziałem czym jest "hobby-nerd" znaczy
    wiedziałem, jakieś 20 lat temu :)

    > Co robić.

    Edukować się :)

    > Takich projektów jest kilka. Komu potrzebny następny?

    Zrób bezpieczny i prosty. Napiszę więcej. Zrób kilka, łącznie z
    zasilaniem z atomu :) Dlaczego się ograniczasz do jednego? Nobel czeka :)

    > Heby chce to, co założył na początku wątku.

    Podałem na początku. Poległeś...z niewiedzą.

    > Lord chce, to, co sobie uroił.

    Nie, uprościł, bo heby nie zaczaił prostoty i czeka na gotowca :]

    > Heby nie chce tego, co sobie Lord uroił.

    Ale sam nie potrafi.

    > Lord jest zły.

    Nie, heby nie ogarnia :)

    > Lord pokazuje że ma dłuższego i dostęp do drukarek przemysłowych, jak by
    > chciał.

    Lord ma długiego ale go skrócił, żeby heby pojął, że jeśli gotuje
    projekt to musi mieć podstawy rozumienia w sensie detali/z palca. Inna
    dyskusja _na_ _poziomie_ jest niemożliwa. Skoro nie wiesz jak to zrobić
    w 10 minut to znaczy, że potrzebujesz edukacji ale ja nie będę
    nauczycielem. Wskazałem tylko ścieżkę, gdzie trafo trzeba podmienić na
    inne (nie 50Hz) ale poległeś w rozpisaniu tego na schemat (też podałem)
    i doprecyzowanie wartości. Po prostu wykazałeś się niewiedzą ale ja to
    rozumiem, nie każdy nerd ma wiedzę w konstruowaniu przetwornic...ale ten
    co chce robić projekt powinien ją mieć. Tak zakładałem od początku,
    niestety rzeczywistość pokazała że się myliłem.

    > Nie dajesz mi rozwiązania. Dajesz mi antyrozwiązanie od którego właśnie
    > uciekam. Ja do Warszawy jadę w delegację, a ty mnie do Krakowa zawracasz
    > argumentując to, że ładny.

    Nie. Oceniłem Twoją wiedzę wcześniej z Twoich "zeznań" (doświadczenia,
    które też oceniłem) i nadal jestem w przekonaniu, że prościej i
    bezpieczniej jest stworzyć dwa osobne obwody. 9/12V AC z trafa (znacznie
    mniejszego i lżejszego niż oryginał) może być od akwarium i dodatkowo 5V
    z MEGASATBILIZACJĄ i SUPERBEZPIECZNĄ opcją USB-C 5V by Heby :)

    Jak się wkurwię, to kupię coś podobnego:
    https://allegro.pl/oferta/pradnica-inwerter-75w-12v-
    do-220v-usb-50hz-14166488470
    dopasuję trafo inne niż 230V + coś co robi 5V osobno, podłączę
    pomiarówkę, kupię C64, nakręcę film, opublikuję schemat, i zakończę
    dyskusję faktem.
    Czekasz na rybę? Wędkę podałem na początku dyskusji.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 116. Data: 2023-12-12 14:53:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2023 00:39, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Czas.

    W hobby jest za darmo. Nawet tego nie pojmujesz. Ba, ja to nawet
    napisałem, ale nie przeczytałeś.

    > Nie, Ty to robisz. Podałem przykład użycia HOBBYSTYCZNEGO zasilacza do
    > akwarium/mega bezpieczne. Twoje przykłady tego nie zrobiły? Płaczę :/

    Tak, to jedna z opcji hobbystycznego wykorzystania nietypowego rozwiązania.

    Ja staram się zrobic inaczej. Nie możesz znieść tego, że ktoś może
    chcieć inaczej, bardziej kreatywnie, ciekawie, pod górkę.

    > Na zakresie 9V AC?

    Na zakresie 5V DC. Nie ma znaczenia co jednak powoduje zgon: on jest
    zalany żywicą i naprawa nie jest możliwa.

> [...]
    > zasilacze impulsowe, też potrafią "dmuchnąć" znacznie więcej niż zakłada
    > to zabezpieczenie (czego już wiem, że po prostu nie wiesz).

    To dmuchanie musi być jakimś mitycznym problemem, sądząc po ich
    popularności na świecie.

    > Nie. USB-C nie jest tak bezpieczne jak zakładasz :) OK wiesz oczywiście
    > "więcej i lepiej" :)

    USB-C jest tak bezpieczne, jak użytkowanie go z telefonem. To oznacza,
    że jest tak bezpieczne, jak użytkowanie go z C64.

    Oczywiście, zdaje sobie sprawę, że można się na nim powiesić, ale jeśli
    chodzi o bezpieczeństwo separacji galawanicznej, to jest na tyle dobrze,
    że ma to certyfikaty, znaczki, specyfikacje.

    > Zrób bezpieczny i prosty.

    Nowu starasz się mi przedefiniować cele?

    Ma być *ciekawy* i *odmienny*. Prosty jest nieciekawy.

    > Podałem na początku. Poległeś...z niewiedzą.

    "Sekup jakiś generator i wzmocnij.".

    Dzieki, tego było trzeba. Trafiłeś w istotę problemu zagadnienia.

    > Nie, uprościł, bo heby nie zaczaił prostoty i czeka na gotowca :]

    Se kupiłem generatori i wzmocniłem. Nie działa zgodnie z założeniami.
    Muj bosze, co robić, porada Lorda jest do dupy, czas umierać.

    > Ale sam nie potrafi.

    Stosujesz starą praktykę znaną z usenetu, typu powtarzanie że ktoś jest
    głupi, aby inni nie zauważyli, że sam jesteś.

    > Lord ma długiego ale go skrócił, żeby heby pojął, że jeśli gotuje
    > projekt to musi mieć podstawy rozumienia w sensie detali/z palca.

    Zaryzykuje, że rozumienie detali mam obcykane.

    Wiem co potrzebuje, mam kilka rozwiązań, ale nie wiem wszystkiego, więc
    pytam na grupie.

    To, że tego nie widzisz, to wyłącznie problem Twój.

    > Inna
    > dyskusja _na_  _poziomie_ jest niemożliwa.

    Nie jest.

    "Sekup jakiś generator i wzmocnij.".

    Po prostu tak nisko nie mierzę.

    > Skoro nie wiesz jak to zrobić
    > w 10 minut to znaczy,  że potrzebujesz edukacji

    Właśnie odkryłeś dlaczego zapytałem mądrzejszych od siebie. Potrzebuje
    edukacji. Szczególnie w temacie, czy istnieją gotowe, scalone
    przetowrnice tego typu, które nadawały by się do zrobienia AC
    izolowanego wprost, bez pośrednich stanów. Ja nie potrafię ich odnaleźć,
    ale może ktoś potrafi lub ma doświadczenie. Ja zaś chce to wykorzystać
    do enukacji siebie samego w tematach abitniejszych niż trafo z akwarium.

    > ale ja nie będę
    > nauczycielem.

    Jesteś bardzo kiepskim nauczycielem, zamiast słuchać potrafisz tylko
    prawić morały, bredzić, srać na głowę jesli ktoś nie ośmieli się zgodzić
    z urojeniami.

    > Wskazałem tylko ścieżkę, gdzie trafo trzeba podmienić na
    > inne (nie 50Hz)

    Ścieżka jest niezgodna z założeniami.

    Trafo na "inne" 50Hz to trafo w.cz. Wskazałeś wiec ścieżkę któa sam
    wskazałem (przetwornica).

    O dzięki Ci.

> [...]
    > co chce robić projekt powinien ją mieć. Tak zakładałem od początku,
    > niestety rzeczywistość pokazała że się myliłem.

    Znowu masz urojenia. Tak naprawdę nie potrafiłeś pojąc kilku zdań z
    pierwszego postu, podałeś debilne rozwiązanie a teraz masz problem jak z
    tego wybrnąc, więc najprościej jest nasrać komuś na głowę.

    > Nie. Oceniłem Twoją wiedzę wcześniej z Twoich "zeznań" (doświadczenia,
    > które też oceniłem)

    Ani o jednym ani o drugim nie masz śladu pojęcia. Masz tylko urojenia,
    które mylą Ci się z faktami.

    >i nadal jestem w przekonaniu, że prościej

    Znowu: prościej nie było w założeniach.

    Zastanawiające, jak głupim można być, aby nie pojąć na czym polega hobby
    i kreatywność *innych* ludzi.

> [...]
    podłączę pomiarówkę, kupię C64, nakręcę film, opublikuję schemat, i zakończę dyskusję

    Ponieważ nie udało Ci się, mimo dziesiątków postów, pojąć o co chodzi w
    pierwotnym pomyśle i usilnie faworyzujesz swój, mimo że ja od niego uciekam.

    W zasadzie, zaryzykuje, że masz ten problem w wielu dyskusjach: Nie
    pojmujesz o co chodzi. Ale masz też charyzmę do dyskusji. O własnych
    urojeniach.

    Nie chcę mi się rzucać grochę o ścianę, ta dysputa donikąt nie prowadzi,
    jak zawsze okopałeś się w swoim ego i srasz ludziom na głowę. To
    bezcelowe marnowanie bitów.

    > Czekasz na rybę? Wędkę podałem na początku dyskusji.

    Nie, czekam na wędkę, a nawet nie na wędkę, tylko na sklep z wędkami.
    Nie mylić z akwarystycznym.

  • 117. Data: 2023-12-12 22:35:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.12.2023 o 14:53, heby pisze:

    > W hobby jest za darmo. Nawet tego nie pojmujesz. Ba, ja to nawet
    > napisałem, ale nie przeczytałeś.

    Ty nie przeczytałeś, że nie powinno się wracać do spierdolonego/słabego
    projektu, żeby go poprawiać. Pisałem wcześniej, że czas wolę przeznaczyć
    na inny, następny projekt. Dlatego czas jest tutaj cenny. Clou tego co
    napisałem, jak zwykle nie zrozumiałeś i znów masz jakieś inne urojenia.

    Rozumiem też hobbystów-nerdów że z utęsknieniem czekają aż coś
    "chrupnie" i mogą jeszcze raz odpalić drukarkę :) Zupełnie jak zabawa w
    Lego. OK, nie mam z tym problemu.

    > Ja staram się zrobic inaczej. Nie możesz znieść tego, że ktoś może
    > chcieć inaczej, bardziej kreatywnie, ciekawie, pod górkę.

    Doskonale to rozumiem ale przedstawiłem Tobie "gotowca" gdzie trzeba
    tylko zmienić trafo, czyli dokładnie to czego szukasz ale 'za trudne' bo
    trzeba dobrać trafo. Nawet nie wiesz jak to wygląda i jak dokładnie
    działa ta przetwornica. Dlaczego nie wiesz? Dokładnie tego, czego
    szukasz, nie znajdziesz bo z miliona zastosowań wszelakich modułów, nie
    spotkałem się z tym nigdzie, gdzie z DC 12V potrzeba AC 12V i to jeszcze
    50Hz. To anomalia, nie występująca w "przyrodzie".

    > Na zakresie 5V DC. Nie ma znaczenia co jednak powoduje zgon: on jest
    > zalany żywicą i naprawa nie jest możliwa.

    Kurwa. Ile razy mam pisać? Skoro wskazujesz paluchem na wadliwy stopień
    5V w oryginalnym zasilaczu i piszesz, że jest on powodem palenia się
    kompa, to nie masz go naprawiać ale zastąpić ZAJEBISTĄ opcją USB-C 5V,
    bezpośrednio, skoro cały czas się na to upierasz.

    > To dmuchanie musi być jakimś mitycznym problemem, sądząc po ich
    > popularności na świecie.

    Człowiek. Prawie każdy odbiornik z obcego zasilacza posiada dodatkowe
    zabezpieczenia (np przez transil). Czy to będzie współczesny komp,
    telefon, zegarek, cokolwiek. C64 nie posiada takiego zabezpieczenia i
    jeśli go nakarmisz zasilaczem, który ma prawo mieć przepięcie (np USB-C)
    to go uszkodzisz i nie pomoże nawet bezpiecznik na wyjściu. Myślisz, że
    nie znam MARKOWYCH zasilaczy, które tak robią? HP, Dell, Acer...ile
    kompów pada na wadliwe działanie zasilacza? Nawet głupi HDD (stary) miał
    zabezpieczenie przed przepięciem. Co jakiś czas serwisuję takie usterki
    i po prostu mam doświadczenie, którego jeszcze/być może nie zdobyłeś.
    Dlatego byłbym tutaj ostrożny...a "forsując" trafo na linii 9VAC NIE MA
    TAM FIZYCZNEJ możliwości przepięcia. Nigdy. Po prostu nie znam
    bezpieczniejszego czy to w sensie przepięcia, czy dotyku styków trafa
    przy 230V, niż wspomniane (gówno) z akwarium jako obwodu zasilania,
    newralgicznego punktu C64 na wszelakie przepięcia i niedoskonałości.

    > USB-C jest tak bezpieczne, jak użytkowanie go z telefonem. To oznacza,
    > że jest tak bezpieczne, jak użytkowanie go z C64.

    No nie i wyżej to napisałem. Widocznie jeszcze tego nie doznałeś, zatem
    świat przed Tobą :)

> [...]
    > że ma to certyfikaty, znaczki, specyfikacje.

    > Ma być *ciekawy* i *odmienny*. Prosty jest nieciekawy.

    No to zrób. Na co czekasz?

    > Se kupiłem generatori i wzmocniłem. Nie działa zgodnie z założeniami.
    > Muj bosze, co robić, porada Lorda jest do dupy, czas umierać.

    Nie pierdol bajek, piszę o gotowcu z Allegro, który podałem.

    > Zaryzykuje, że rozumienie detali mam obcykane.
    >
    > Wiem co potrzebuje, mam kilka rozwiązań, ale nie wiem wszystkiego, więc
    > pytam na grupie.

    No i tylko ja jeszcze dyskutuję, bo temat został wyczerpany na możliwe
    opcje...ale nie podjąłeś rękawicy i czekasz dalej...

> [...]
    > ale może ktoś potrafi lub ma doświadczenie. Ja zaś chce to wykorzystać
    > do enukacji siebie samego w tematach abitniejszych niż trafo z akwarium.

    No to Ci piszę, że siedzę w tym od 30 lat i śledzę trendy i nigdzie tego
    nie widziałem...w sensie pożądanych przez Ciebie napięć. Jeśli coś jest,
    to ma wyjście 230V ale właśnie ten jeden element można zmienić i masz
    gotowca.

    > Ścieżka jest niezgodna z założeniami.
    Bo? Jedna płytka, wszystko w sobie, zasilanie 12V DC...tylko wyjście
    trzeba dopasować do 9AC. Tak, jest to galwanicznie oddzielone. Masz z
    tym problem?

    > Znowu masz urojenia. Tak naprawdę nie potrafiłeś pojąc kilku zdań z
    > pierwszego postu, podałeś debilne rozwiązanie a teraz masz problem jak z
    > tego wybrnąc, więc najprościej jest nasrać komuś na głowę.

    Nokurwa.

> [...]
    >
    > Ponieważ nie udało Ci się, mimo dziesiątków postów, pojąć o co chodzi w
    > pierwotnym pomyśle i usilnie faworyzujesz swój, mimo że ja od niego

    Przecież jest spełnione Twoje życzenie "ściśle". Chuj wie jednak o co Ci
    chodzi.

    cyt z postu otwierającego wątek:

    "Jakieś gotowe rozwiązania w postaci IC+trafo? Gotowe hybrydy są dość
    drogie i nie potrafię znaleźć nic w tym zakresie parametrów, więc pewnie
    samoróbka pozostaje, ale może jest do tego coś w miarę gotowego"

    No to masz "prawie gotowe"
    https://allegro.pl/oferta/pradnica-inwerter-75w-12v-
    do-220v-usb-50hz-14166488470
    lub podobne.

    Sugeruję tylko, że możesz wyjebać tą obudowę, zmienić to małe trafo w
    środku na inne, wydrukować swoją obudowę i obwód 9VAC masz gotowy z
    separacją galwaniczną. Pozostaje tylko obwód 5V, może być z USB-C 5V lub
    osobna step-down (nawet bezpieczna) żeby zasilać to jednym napięciem 12V DC.

    Na koniec możesz podać/narysować schemat w całości, jeśli ktoś ma ochotę
    na lutownicę, żeby mieć jeszcze bardziej pod górkę.

    Kurwa.

    > Nie, czekam na wędkę, a nawet nie na wędkę, tylko na sklep z wędkami.
    > Nie mylić z akwarystycznym.

    To se otwórz i sprzedawaj wędki.

    --
    LordBluzg(R)??