  • 11. Data: 2010-06-17 22:42:15
    Temat: Re: Przetwornica prostownik do silnika z instalacją 6V
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robert Botycki" <r...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:hv7jps$ert$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Nie jestem pewien jak się nazywa układ (urządzenie) którego szukam.
    > Mam stary silnik (do łodzi) z wyjściem na instalację oświetleniową 6V
    > (prąd
    > zmienny) o mocy 40W. Chciałbym wykorzystać ten prąd do ładowania małego
    > akumulatora 12V, do którego później chciał bym podłączać zwykłe odbiorniki
    > 12V.
    > Czy da się coś takiego kupić lub zbudować w cenie nie przekraczającej
    > 100zł?
    > Z góry dziękuję za pomoc.
    > Pozdrawiam,
> [...]

    Potrzebujesz transformator podnoszący napięcie do 18V, a potem moduł
    zasilacza buforowego z ochroną akumulatora:

    http://www.pulsarsc.com.pl/pl/karta/MSRK2512.pdf

    Niestety 100 zł będzie za mało. Sam zasilacz buforowy kosztuje 100 zł, a
    musisz kupić jeszcze transformator i szczelną obudowę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba