  • 1. Data: 2010-06-14 12:21:38
    Temat: winyle obok telewizora crt
    Od: dr nauk boskich <c...@c...cc>

    hej, czy gdy czarne płyty stoją sobie tuż obok tv, to może mieć to jakiś
    negatywny wpływ na nie? (silniejsze pole elektromagnetyczne czy cuś?)

    a i wracając do mojego wcześniejszego wątku o gramofonie reloop rp 300,
    który na szczęście całkiem głośno gra z bezpośrednio podpiętymi
    głośnikami, to czasem zdarza się, szczególnie przy dużej głośności, że z
    głośników prócz właściwych dzwięków wydobywa się nieprzyjemne buczenie
    (to się chyba przester nazywa). co jest tego przyczyną? gramofon czy
    głośniki? a może brak wzmacniacza? (ale jest wbudowany w adapter
    przedwzmacniacz)

    pozdrówki

  • 2. Data: 2010-06-14 12:24:51
    Temat: Re: winyle obok telewizora crt
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    dr nauk boskich pisze:
    > hej, czy gdy czarne płyty stoją sobie tuż obok tv, to może mieć to jakiś
    > negatywny wpływ na nie? (silniejsze pole elektromagnetyczne czy cuś?)

    Na pewno ściąganie kurzu przez CRT.

> [...]
    > głośników prócz właściwych dzwięków wydobywa się nieprzyjemne buczenie
    > (to się chyba przester nazywa). co jest tego przyczyną? gramofon czy

    I jedno i drugie. Płyta drga od głośnej muzyki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-06-14 12:41:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dr nauk boskich" <c...@c...cc> napisał
    > hej, czy gdy czarne płyty stoją sobie tuż obok tv, to może mieć
    > to jakiś negatywny wpływ na nie? (silniejsze pole
    > elektromagnetyczne czy cuś?)

    No, rentgen je na pewno degraduje :-)

    A powazniej to bardziej bym sie obawial ciepla niz jakiegokolwiek
    promieniowania.

    J.

  • 4. Data: 2010-06-14 14:08:31
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...COM>

    PeJot pisze:

    > Na pewno ściąganie kurzu przez CRT.

    > I jedno i drugie. Płyta drga od głośnej muzyki.

    Wg mnie pytający opisuje zjawisko brumu a nie przester. Przester to jest
    pisk.

  • 5. Data: 2010-06-14 14:35:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.06.2010 14:41, schrieb J.F.:
    > Użytkownik "dr nauk boskich" <c...@c...cc> napisał
    >
    > No, rentgen je na pewno degraduje :-)
    >
    > A powazniej to bardziej bym sie obawial ciepla niz jakiegokolwiek
    > promieniowania.

    Ciepło to też promieniowanie ;-). I to właśnie najbardziej udupia płyty
    gramofonowe.

    Waldek

  • 6. Data: 2010-06-14 14:44:22
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 14 Cze, 16:08, Tomasz Wójtowicz <S...@N...COM> wrote:

    > Wg mnie pytaj cy opisuje zjawisko brumu a nie przester. Przester to jest
    > pisk.- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    A Ty zupełnie mylisz pojęcia.

    Brumem nazywamy słyszalny z głośnika dźwięk o częstotliwości sieci lub
    jej harmonicznych - zwykle 50 i 100 Hz.

    Przester to zniekształcenia nieliniowe, spowodowane obcinaniem sygnału
    przez jakiś element toru elektroakustycznego - najczęściej wzmacniacz
    mocy lub same głośniki.

    Efekt, który opisuje inicjator wątku to wzbudzenie układu.
    Dźwięk z głośnika wraca do przetwornika, po przekroczeniu progu
    wzmocnienia powstaje generator, zwykle na częstotliwości rezonansowej
    talerza z płytą lub rezonansowej głośnika, gdzie jest największe
    wzmocnienie w pętli.
    To jest to samo zjawisko, co wzbudzenie, inaczej zwane sprzężeniem,
    mikrofonu z głośnikami gdy są w tym samym pomieszczeniu i za mocno
    podkręci się gałkę wzmocnienia.
    Wmak

  • 7. Data: 2010-06-14 18:32:08
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:87mspqFn0U8@mid.uni-berlin.de...

    > Ciepło to też promieniowanie ;-). I to właśnie najbardziej udupia płyty
    > gramofonowe.

    Hmmmm.... czy ktoś już produkuje specjalną audiofilską szafę chłodniczą na
    winyle?

    J. (z wizją interesu)

  • 8. Data: 2010-06-14 18:38:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...COM>

    Wmak pisze:

    > A Ty zupełnie mylisz pojęcia.

    Oczywiście. Przester to jest ścinanie wierzchołków sinusoid, a pisk to
    jest sprzężenie, czy jak to nazwałeś: wzbudzenie. Siakoś się nie wyspałem.

  • 9. Data: 2010-06-14 18:41:53
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Hmmmm.... czy ktoś już produkuje specjalną audiofilską szafę chłodniczą na
    > winyle?

    Nie tylko na winyle, ale nawet na CD. Na jakiejś stronie poważnej firmy
    czytałem (żesz kurde, nie mogę znaleźć teraz) że kriogeniczne chłodzenie
    płyt CD powoduje, że dźwięk
    nabiera krystalicznej przejrzystości, basy są bardziej zwarte i spójne,
    środek soczysty i szeroki, a górna jasna i przejrzysta. Słowo honoru.

  • 10. Data: 2010-06-14 19:56:11
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Nie tylko na winyle, ale nawet na CD. Na jakiejś stronie poważnej firmy
    > czytałem (żesz kurde, nie mogę znaleźć teraz) że kriogeniczne chłodzenie
    > płyt CD powoduje, że dźwięk

    Eż, cholera i nici z interesu...
    A już znalazłem producenta tych małych witryn chłodniczych, w których
    RedBull się do sklepów wstawia i zastanawiałem się jedynie nad wzorem
    audiofilskiej naklejki na szybę. A tu - duuupaaa, ktoś był szybszy.

    J.