  • 11. Data: 2014-12-12 20:50:39
    Temat: Re: Przetworniczka - aimtec, qlt, traco, mornsun czy meanwell.
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-12 o 10:28, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Według mnie lepiej wcześniej zmierzyć same przetworniczki i zaplanować
    > tę najlepszą a nie odwrotnie.

    Czyli najlepiej najpierw sobie zrobić laboratorium EMC :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2014-12-13 11:25:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Czyli najlepiej najpierw sobie zrobić laboratorium EMC :)

    Najfajniej by było :)

    Nie pisałem o pomiarach zgodnych z normą tylko o porównawczych pomiarach
    przetworniczek. Zakłócenia na wejściu i wyjściu moim zdaniem da się porównać
    oscyloskopem z FFT (nie mam takiego - radziłem sobie dawniej robiąc FFT
    próbek z oscyloskopu w PSpice) bo są na poziomie rzędu 10mV. Pomiary
    wykonuje się na 50om więc nie ma sondy 1:10 i 10mV jest 10mV na ekranie, a
    to dość dobrze oscyloskop pokaże.
    Nie wiem jak z CM, ale limit 64dBuV to 1,58mV wartości skutecznej czyli Vpp
    rzędu 5mV. Niestety to jest na 150om więc na 50om trafia 1/3 tego. Ale
    jakbym miał próbować to mierzyć oscyloskopem to może zrezygnowałbym z kabli
    50om próbując połączyć się na krótko i z obciążeniem 150 aby dostać 3 razy
    większy sygnał.

    Ale jak mierzyłem te przetworniczki to już miałem analizator (GWinstek - nie
    polecam) więc nie kombinowałem z oscyloskopem.
    P.G.

  • 13. Data: 2014-12-13 11:33:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    >ą masę
    > To można go poprosić? :) mail prawdziwy.
    > Z góry dzięki.

    Poszło.
    Dodam, że ostatnie pomiary to MAX845 + 78253/55MVC (4kV, 4pF).
    Niskie pF dają niższe CM - ważne jeśli nie chce się bocznikować izolacji
    kondensatorem.
    P.G.