  • 1. Data: 2014-12-11 13:29:43
    Temat: Systemy antykradzieżowe w marketach - jak to działa ??
    Od: s...@g...com

    Na samym wstępie zaznaczam, że nie mam zamiaru podpie..ć ani gumy do żucia, ani rolki
    srajtaśmy, ani jakiegokolwiek badziewia z marketu.

    Jak to do cholery działa?

    Jeżeli np. w jakimś sklepiku z gaciami jest podpięty do nogawki nadajnik, który
    panienka przy kasie odpina, to wiadomo że z nadajnikiem nie wyjdziesz przez bramkę,
    bo zacznie "pipkać". To akurat jest oczywiste "jak to działa".

    A teraz coś trudniejszego.. Bieremy w markecie dajmy na to, parę kilo kartofli (czy
    jak kto woli ziemniaków). Sruuu z tym na wagę.. Waga wypluwa nam etykietkę z wagą i
    ceną, przylepiamy do ziemniarów i walimy z tym na kasę.

    Panienka na kasie robi skan z etykietki, bulimy należność i wychodzimy. Wszystko jest
    OK.

    A teraz stańmy się przestępcami!! Chowamy te ziemniary za pazuchę i chcemy z
    niewinną minką przejść przez kasę, buląc tylko za gumę do żucia. Na wyjściu z kasy
    uruchomi się alarm!! Jak to kurde działa??

    Dlaczego mnie to zainteresowało? Bo wstydu się najadłem w firmie KAUFLAND .
    Przy grubszych zakupach było między innymi 4kg cukru. Panience na kasie skasowało się
    3kg. No i na wyjeździe z kasy alarm, wstyd jak jasna cholera, awantura, wezwanie
    Policji. Skończyło się na tym, że menadżer KAUFLANDA przeprosił mnie za "błąd
    systemu", gliniarze też mu dołożyli coby im gitary takimi pierdualiami nie zawracać i
    tyle. Ja natomiast przekazałem wózek zakupów menadżerowi i zażądałem zwrotu kasy..
    OK, wybulili w obecności gliniarzy..

    Się rozgadałem, bo do tej pory jestem NAMINOWANY tą żenującą sytuacją..

    Wracając do tematu... Jak to działa ??!!

  • 2. Data: 2014-12-11 14:03:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 04:29:43 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    niewinną minką przejść
    >przez kasę, buląc tylko za gumę do żucia. Na wyjściu z kasy uruchomi się alarm!! Jak
    Nie uruchomi się :)
> [...]
    > Przy grubszych zakupach było między innymi 4kg cukru. Panience na kasie skasowało
    Widocznie w każdej tytce cukru był rfid. Innego wytłumacznia nie widzę
    :)

    PS: zawijaj wiersze.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-12-11 14:25:36
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jak to kurde działa??
    > Nie uruchomi się :)
    > Widocznie w każdej tytce cukru był rfid. Innego wytłumacznia nie widzę

    Raczej coś tańszego niż rfid:
    https://www.google.pl/search?q=anti+theft+stickers&t
    bm=isch

  • 4. Data: 2014-12-11 14:27:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Dec 2014 14:03:53 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Nie uruchomi się :)

    Przecież napisał, że mu się uruchomił bo było 1kg cukru nie skasowane.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-12-11 14:31:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    s...@g...com pisze tak:

> [...]
    > i chcemy z niewinną minką przejść przez kasę, buląc tylko za gumę
    > do żucia. Na wyjściu z kasy uruchomi się alarm!! Jak to kurde

    Marker może byc tylko w etykiecie bo w ziemniakach na pewno nie :)
    Ale raczej nic w tej etykiecie nie ma. Alarmu nie wywołasz.

    > Przy grubszych zakupach było między innymi 4kg cukru. Panience na
    > kasie skasowało się 3kg. No i na wyjeździe z kasy alarm

    To musiał być marker w worku w procesie produkcji. Nitki w papierze.
    Trudno uwierzyć. Zbieg okoliczności.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 6. Data: 2014-12-11 15:00:58
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-12-11 o 13:29, s...@g...com pisze:
    > Wracając do tematu... Jak to działa ??!!

    Na cukier to chyba takie tagi by pasowały:
    http://www.hellotrade.com/yf-electronic/anti-theft-d
    isposable-barcode-sticker-labels.html

    W czasie odczytu w kasie, taki tag może być niszczony poprzez zapodanie
    mu pola elektromagnetycznego o jego częstotliwości rezonansowej.

    Te opakowania, które kasjerka odczytała miały dezaktywowane tagi, jedno
    nie odczytane zawyło Ci na bramce.

    Wszystko da się wmontować w ten blat po którym kasjerka przesuwa towar,
    kasa odczytuje kod i wysyła do "kasowarki" info, ta czeka, aż towar się
    nad nią pojawi (słabe pole) i jak tylko wyczuje towar to wali
    silniejszym impulsem, aż zaniknie rezonans. Ale to tylko moje
    przypuszczenia nie bawiłem się marketowymi kasami, jednak tak bym to zrobił.

    --
    AWa.

  • 7. Data: 2014-12-11 15:46:38
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 14:03:54 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > PS: zawijaj wiersze.

    Nie Ty pierwszy zwracasz na to uwagę. Korzystam z "google groups" i nie mam wpływu na
    format tego co się pojawia. Niestety lenistwo jest u mnie zaszczepione, więc nie ma
    co liczyć na poszukiwania z mojej strony innych wypluwarek. Nie mniej jednak
    przepraszam za dyskomfort w czytaniu moich wypocin.

  • 8. Data: 2014-12-11 15:50:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    <s...@g...com>
    > natomiast przekazałem wózek zakupów menadżerowi i zażądałem zwrotu kasy..

    Szkoda. W domu byś rozbebeszył ten cukier. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2014-12-11 15:56:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 06:46:38 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > Korzystam z "google groups" i nie mam wpływu na format

    Masz. Wciskaj Enter po 60 znakach.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2014-12-11 15:57:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 14:27:16 +0100, Marek napisał(a):

    > Przecież napisał, że mu się uruchomił bo było 1kg cukru nie skasowane.

    A ja pisałem o kartoflach za pazuchą.
    --
    Jacek