  • 21. Data: 2015-08-19 00:27:36
    Temat: Re: Przezroczyste aluminium
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:107ebb56-3c1c-4b33-82d1-d9f2b10a4db0@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 15:46:05 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Na palach jest, pale 50-100 cm, rozstawione na średnicy 60 metrów.

    srednice czy dlugosc pali podales ?

    http://lucifer1984.blogspot.com/2013/05/as-built-ost
    ankino-tower.html
    http://www.naturaltopwonders.com/2013/12/18-frames-o
    n-how-built-ostankino-tower.html

    Ale przy budowie mnie nie bylo, to moze i nieprawda

    >No tak, ale ta wieża jest zaprojektowana na wiatr o okresie powrotu
    >50 lat. Teraz byle głupie instalacje przemysłowe projektuje się na
    >wiatr 10000-letni.

    Na razie to 48 lat juz stoi.

    Pomysl, jestes radzieckim inzynierem, projektujesz flagowa budowle ...
    zaryzykujesz ze huragan przewroci, czy wzmocnisz konstrukcje ?
    A przeciez nie placisz - tyle towarzysze wychodzi z obliczen i tak
    musi byc ...

    Jaka tam predkosc wiatru zalozyli ? Moze nie tylko "w ostatnich 50
    latach sie nie zdarzyla", ale "na obszarze calego ZSRR przez ostatnie
    50 lat nie odnotowano".

    J.

  • 22. Data: 2015-08-19 07:34:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 00:27:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Jaka tam predkosc wiatru zalozyli ? Moze nie tylko "w ostatnich 50
    > latach sie nie zdarzyla", ale "na obszarze calego ZSRR przez ostatnie

    Cytujesz jakieś bzdury. Wieża (sama, bez fundamentów) waży 32000 ton, a w Twoich
    linkach 32 tony :-)

  • 23. Data: 2015-08-19 07:36:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 00:21:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > 20C ?

    > Wygina go tak naprawde nierowna zmiana dlugosci dwoch warstw.
    > Naprezenia przy tym powstaja dwa:
    > -na styku warstw ... ale to dlatego ze sa tylko dwie, w szkle ze
    > stalym gradientem tego nie mamy.
    > -postaciowe z samego wyginania. Ale one sa malutkie i nie warte
    > wspominania - w koncu cienka blaszke mozesz wygiac znacznie bardziej
    > niz ten bimetal sie wygina.
    >
    > Ze szklem podobnie - cienka wartwe mozesz wygiac mocno i prawie bez
    > uzycia sily. Swiatlowod czy mata szklana przykladem.

    > Drzewo ma duza powierzchnie, a komin mala.

    Dżejef, za chwilę mi udowodnisz że szklanka nie może pęknąć podczas nalewania
    wrzątku, bo przecież może się swobodnie odkształcać, nic jej nie trzyma. Możesz
    wierzyć w to co piszesz, wolny kraj.

  • 24. Data: 2015-08-21 15:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Dżejef, za chwilę mi udowodnisz że szklanka nie może pęknąć podczas
    >nalewania wrzątku, bo przecież może się swobodnie odkształcać, nic

    Nie, nie napisze, bo wiemy co ja trzyma.

    Tym niemniej szklanka moze peknac w czasie nalewania wrzatku o
    temperaturze 100C, a jednoczesnie wytrzyma podgrzanie w piecu do 300C.
    Czy to nie dziwne ?

    J.

  • 25. Data: 2015-08-21 15:45:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 15:07:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie, nie napisze, bo wiemy co ja trzyma.

    Powietrze.

    > Tym niemniej szklanka moze peknac w czasie nalewania wrzatku o
    > temperaturze 100C, a jednoczesnie wytrzyma podgrzanie w piecu do 300C.
    > Czy to nie dziwne ?

    Ani trochę. HTC przy wlewaniu wrzątku jest tak ze 100 razy większy niż w piecu, więc
    i gradient temperatury odpowiednio wyższy.

  • 26. Data: 2015-08-21 16:26:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Ani trochę. HTC przy wlewaniu wrzątku jest tak ze 100 razy większy
    >niż w piecu, więc i gradient temperatury odpowiednio wyższy.

    Dokladnie. Mamy wiec szybka zmiane w czasie, ktora powoduje takze
    gradient przestrzenny, i rozne zmiany w roznych warstwach.

    W przypadku szklanki wewnetrzna, rozgrzana warstwa chce urosnac, a
    zewnetrzna jest jeszcze mala.
    A ze to rura, to mozliwosci rozszerzania po obwodzie nie ma.

    A teraz pytanie jak to bedzie w wizjerze do pieca i jak w tym
    wymienniku, co go chcesz robic.

    J.

  • 27. Data: 2015-08-21 16:34:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 16:26:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > A ze to rura, to mozliwosci rozszerzania po obwodzie nie ma.
    >
    > A teraz pytanie jak to bedzie w wizjerze do pieca i jak w tym

    Jak będzie w wymienniku, to do wiadomości redakcji. Ale postaram się w weekend
    znaleźć chwilę i zamodelować okrągły krążek, może się przekonasz.