    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <slwol5glizyh.q2sblwvlw2pn$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <55d3034f$0$4775$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <55d33707$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    Subject: Re: Przezroczyste aluminium
    Date: Wed, 19 Aug 2015 00:27:36 +0200

    dyskusyjnych:107ebb56-3c1c-4b33-82d1-d9f2b10a4db0@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 15:46:05 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Na palach jest, pale 50-100 cm, rozstawione na średnicy 60 metrów.

    srednice czy dlugosc pali podales ?

    http://lucifer1984.blogspot.com/2013/05/as-built-ost
    ankino-tower.html
    http://www.naturaltopwonders.com/2013/12/18-frames-o
    n-how-built-ostankino-tower.html

    Ale przy budowie mnie nie bylo, to moze i nieprawda

    >No tak, ale ta wieża jest zaprojektowana na wiatr o okresie powrotu
    >50 lat. Teraz byle głupie instalacje przemysłowe projektuje się na
    >wiatr 10000-letni.

    Na razie to 48 lat juz stoi.

    Pomysl, jestes radzieckim inzynierem, projektujesz flagowa budowle ...
    zaryzykujesz ze huragan przewroci, czy wzmocnisz konstrukcje ?
    A przeciez nie placisz - tyle towarzysze wychodzi z obliczen i tak
    musi byc ...

    Jaka tam predkosc wiatru zalozyli ? Moze nie tylko "w ostatnich 50
    latach sie nie zdarzyla", ale "na obszarze calego ZSRR przez ostatnie
    50 lat nie odnotowano".

    J.