  • 11. Data: 2024-03-19 06:21:39
    Temat: Re: Przy okazji obwodnicy Zamościa
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 22:44, Akarm pisze:

    > Ale po przeczytaniu kilku wpisów, wydaje mi się, że chodzi raczej o to
    > miejsce:
    > https://maps.app.goo.gl/6AmM1b9GwCaHF1TWA
    > Tyle tylko, że też niezbyt pasuje, bo tu nie ma żadnej sygnalizacji
    > świetlnej. Tak że już nie bardzo wiadomo...

    Przecież to to samo miejsce.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-03-19 09:55:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Mar 2024 20:51:16 +0100, Shrek wrote:

    > Od żadnego:P One nie są od skrzyżowania tylko od tego żeby zablokować
    > ruch do tunelu. To prowadzące na rondo pali się zapewne tylko jako zielone.

    > Nie wiadomo:P Ale w razie czego sąd stwierdzi że to oczywiste:P

    No to masz jeszcze apelacje i kasację :-)

    > Dokładnie tak samo jak na dowolnym innym pasie przeplatania - no tu może
    > jest wyjątkowo krótki, ale IMHO zasada (a raczej niepewność tej zasady)
    > jest dokładnie taka sama.

    No i moze intencja była taka, aby ci na rondzie mieli pierwszenstwo.
    tylko czemu pasy namalowane, jak namalowane.

    > Tu też nie znika - idzie prosto. A drugi w prawo.

    Drugi w lewo?

    >>> 3 - zamysl projektanta był chyba żeby jednak pierwszeńtwo mieli ci z

    > Czyli obaj powinni ustąpić:P Co prowadzi do punktu 4. Ale jak się
    > pocałują to co? BTW - tu jakoś się nie całują (w zasadzie wieczny korek)
    > ale w odwrotnym kierunku często.
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.235271,21.0363237,3a,
    75y,183.72h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTaEoCKHXJaZUn
    U4DANJvPg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    A projekt taki sam :-)

    I kto winny, jak sie pocałują?

    J.

  • 13. Data: 2024-03-19 10:20:59
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 06:21, Shrek pisze:

    > Przecież to to samo miejsce.

    Ano tak, przecież to cały czas chodzi o Warszawę...
    100 metrów w jedną czy drugą stronę nie gra roli.
    :D

    --
    -
    Akarm

  • 14. Data: 2024-03-19 10:46:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Mar 2024 22:44:29 +0100, Akarm wrote:
> [...]
    ,75y,353.65h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAi1AYINNTvMYRIr
    iGkFvcA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.google
    apis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DAi1AYINNTvMYRIr
    iGkFvcA%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D356.10352%26pitch%3D0%26thumbfov%3
    D100!7i16384!8i8192?entry=ttu

> [...]
    > miejsce:
    > https://maps.app.goo.gl/6AmM1b9GwCaHF1TWA
    > Tyle tylko, że też niezbyt pasuje, bo tu nie ma żadnej sygnalizacji

    jest, tylko kilkadziesiąt metrów wcześniej.
    Musisz pare razy strzałke w dół nacisnąć, albo

    https://maps.app.goo.gl/vaaYQpQqMCmx5Pbi8

    P.S. Widzę jeszcze jedną możliwość - rondo było zaprojektowane bez
    świateł (bo z przeciwnej strony nie ma).
    A światła zrobili później.

    A nie -jeszcze inaczej - w 2011 światła były, ale na rondzie tylko
    jeden pas. Nie wiem czy to pokaże starą wersję

    https://maps.app.goo.gl/JLtJPDmDE2T4dif79

    linie domalowano między 2014 a 2017 ... ale juz w 2011 były dwie
    strzałki. na dwóch, niewyznaczonych, pasach ruchu?

    J.

  • 15. Data: 2024-03-19 17:18:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 10:20, Akarm pisze:

    > Ano tak, przecież to cały czas chodzi o Warszawę...
    > 100 metrów w jedną czy drugą stronę nie gra roli.
    > :D

    A dokładniej 50 metrów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2024-03-19 17:21:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 10:46, J.F pisze:

    > P.S. Widzę jeszcze jedną możliwość - rondo było zaprojektowane bez
    > świateł (bo z przeciwnej strony nie ma).
    > A światła zrobili później.

    Światła były po rondzie (bo one są tak naprawdę od tunelu a nie od
    ronda) ale organizacja ruchu na nim jest już robiona po światłach.

> [...]
    >
    > linie domalowano między 2014 a 2017 ... ale juz w 2011 były dwie
    > strzałki. na dwóch, niewyznaczonych, pasach ruchu?

    Obecna organizacja ruchu to pokłosie spalonego mostu łazienkowskiego i
    faktu że tym rondem był zjazd z objazdu - więc zrobili dwa pasy żeby
    zwiększyć przepustowość i namalowali znaki tak że nic to w sumie nie
    zmienia;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-03-19 18:38:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 09:55, J.F pisze:

    > No to masz jeszcze apelacje i kasację :-)

    Jak zawsze. Wyroki zaczynają się w apelacji. Rejon a już zwłaszcza
    nakazowy to tylko gra na zmęczenie "frajera".

    > No i moze intencja była taka, aby ci na rondzie mieli pierwszenstwo.
    > tylko czemu pasy namalowane, jak namalowane.

    No właśnie - czemu?

    > Drugi w lewo?

    Jeden wprost do tunelu drugi w lewo wokół ronda.

    75y,183.72h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTaEoCKHXJaZUn
    U4DANJvPg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > A projekt taki sam :-)
    >
    > I kto winny, jak sie pocałują?

    Obstawiam że to zależy od tego czy ten spod A-7 przyjmie mandat. A potem
    to jak w sądzie - nie wiadomo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2024-03-21 17:00:52
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2024-03-18 22:44, Akarm wrote:

> [...]
    > Tyle tylko, że też niezbyt pasuje, bo tu nie ma żadnej sygnalizacji
    > świetlnej. Tak że już nie bardzo wiadomo...

    Sprawa jest prosta - stoi sobie syngnalizator ale poza skrzyzowaniem.
    Dziala prosto - zezwala albo nie zezwala na jazde dalej.

    No a dalej (jednak dosc daleko juz) jasno zaczyna sie skrzyzowanie o
    ruchu okreznym (jest znak, itd). No i tam decyduja juz znaki. Chyba ni
    emozna miec co do tego wiekszych watpliwosci, ze ten sygnalizator nie
    nalezy do pozniejszego skrzyzowania o ruchu okreznym i o niczym w jego
    kontekscie nie decyduje.

    A te sygnalizatory obok dla dwoch pasow - niec nazdzwyczajnego - mozesz
    dalej jechac albo nie, jesl i jest czerwone. Co tu wiecej deliberować?

    Akurat nie zauwazylem zeby kierowcy mieli tam jakies problemy z
    interpretacja. Moze tak jak ja, juz znaja to miejsce i wiedza co i jak.
    Niemniej nie zauwazylem, zeby sie tam cos niejasnego dzialo.

    --
    mk4

  • 19. Data: 2024-03-21 17:17:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 17:00:52 +0100, mk4 wrote:

> [...]
    >
    > No a dalej (jednak dosc daleko juz) jasno zaczyna sie skrzyzowanie o
    > ruchu okreznym (jest znak, itd). No i tam decyduja juz znaki.

    Kiedy właśnie przyjęło się w Polsce, ze sygnalizator stoi przed
    skrzyżowaniem, i reguluje ruch na tym skrzyżowaniu.

    > Chyba ni
    > emozna miec co do tego wiekszych watpliwosci, ze ten sygnalizator nie
    > nalezy do pozniejszego skrzyzowania o ruchu okreznym i o niczym w jego
    > kontekscie nie decyduje.

    A tu odległość taka, ze nie wiadomo - stoi przed skrzyżowaniem,
    czy stoi sobie a muzom ...

    > A te sygnalizatory obok dla dwoch pasow - niec nazdzwyczajnego - mozesz
    > dalej jechac albo nie, jesl i jest czerwone. Co tu wiecej deliberować?

    no ale chodzi o ten nad lewym pasem. Zapala sie zielone, ruszasz, i
    kolizja za chwilę :-)

    > Akurat nie zauwazylem zeby kierowcy mieli tam jakies problemy z
    > interpretacja. Moze tak jak ja, juz znaja to miejsce i wiedza co i jak.
    > Niemniej nie zauwazylem, zeby sie tam cos niejasnego dzialo.

    Zdaje się, ze w Poznaniu było jakies rondo dla doktorów prawa
    drogowego :-)

    J.

  • 20. Data: 2024-03-21 19:02:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 17:00, mk4 pisze:

    > Sprawa jest prosta - stoi sobie syngnalizator ale poza skrzyzowaniem.

    Chyba tak średnio. S1 zasadniczo dotyczy skrzyżowania co sugeruje zapis
    "sygnał zielony - nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:- ze
    względu na warunki ruchu na _skrzyżowaniu_ lub za nim opuszczenie
    _skrzyżowania_ nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    zielonego.

    Dopuszcza się również sygnalizatory S-1 poza skrzyżowaniem ale w
    konkretnym przypadku, który tu nie zachodzi:

    "3. Sygnalizator używany poza skrzyżowaniem do kierowania ruchem na
    zwężonym odcinku drogi może nadawać syg-ały o dwóch barwach - zielonej i
    czerwonej."

    > Dziala prosto - zezwala albo nie zezwala na jazde dalej.

    Ale skąd kierowca ma o tym wiedzieć? No niby trochę dalej niż zwykle, ale...

    > Akurat nie zauwazylem zeby kierowcy mieli tam jakies problemy z
    > interpretacja. Moze tak jak ja, juz znaja to miejsce i wiedza co i jak.
    > Niemniej nie zauwazylem, zeby sie tam cos niejasnego dzialo.

    Bo większość ludzi jak słusznie zauważyłeś zna to miejsce i wie co i
    jak, natomiast oznakowanie powinno być czytelne i:

    - powinien być sygnalizator S-4
    - pas z ronda powinien prowadzić na pas zewnętrzny a kolejny wewnętrzny
    powinien się poprostu na rondzie zaczynać...

    ale nie to było celem zmiany oznakowania tylko zwiększenie
    przepustowości w czasie remontu łazienkowskiego, co oznacza że
    zakładano, że to "ustąp pierwszeństwa" będzie w praktyce "zmrużone" i to
    "zmrużenie" spowoduje wzrost przepustowości (do czasu "pocałunków" z tej
    okazji).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!