    From: "Tomek" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Date: Tue, 27 Jul 2010 09:02:41 +0000 (UTC)

    Witam,

    od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
    Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
    do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.

    Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
    sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
    dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
    Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
    wszystkich biegach. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
    jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.

    Dodatkowo, zauważyłem że w tych przedziałach obrotów z komory silnika słychać
    dodatkowy szum/syk.

    Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
    kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
    którymś z kanałów doprowadzających powietrze?

    Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
    rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
    uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
    W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
    tam powinna działać sprężarka.

    z góry dziękuje za potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu, ew.
    podpowiedzenie jak niedrogo sprawe załatwic.

    pozdrawiam,
    Tomek