eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2010-07-27 11:02:41
    Temat: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: "Tomek" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
    Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
    do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.

    Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
    sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
    dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
    Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
    wszystkich biegach. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
    jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.

    Dodatkowo, zauważyłem że w tych przedziałach obrotów z komory silnika słychać
    dodatkowy szum/syk.

    Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
    kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
    którymś z kanałów doprowadzających powietrze?

    Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
    rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
    uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
    W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
    tam powinna działać sprężarka.

    z góry dziękuje za potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu, ew.
    podpowiedzenie jak niedrogo sprawe załatwic.

    pozdrawiam,
    Tomek

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2010-07-27 11:10:30
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Ja ostatnio miałem podobny efekt w aucioe bez turbo.. niedługo po tym
    urwało mi przewód zasilający od pompy do wtrysku (urwał się grzybek),
    może warto się temu przyjrzeć?


  • 3. Data: 2010-07-27 11:10:31
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Tomek pisze:

    > Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
    > kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
    > którymś z kanałów doprowadzających powietrze?

    Sprawdz luz na osi nastawnika pompy wtryskowej. Nie powinno byc
    wyczuwalnego luzu osiowego, a i sprezyna powrotu nastawnika powinna
    stawiac odczuwalny opor. Co do sterowania turbina: po prostu posprawdzaj
    wszystkie wezyki podcisnienia pod maska. Nie powinno ich byc zbyt duzo.


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia


  • 4. Data: 2010-07-27 11:20:36
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

    > Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
    > rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
    > uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
    > W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
    > tam powinna działać sprężarka.
    >

    Ja bym sprawdzil przeplywomierz.

    m.


  • 5. Data: 2010-07-27 12:14:22
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
    > Witam,
    >
    > od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
    > Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
    > do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.
    >
    > Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
    > sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
    > dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
    > Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
    > wszystkich biegach. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
    > jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.
    >

    Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
    tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
    do rozwiązania.

    Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
    przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
    nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
    nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
    Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
    coś znajdziesz.
    W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
    manuale jak i co zrobić.
    Powodzenia.


  • 6. Data: 2010-07-27 12:20:16
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: " Tomek" <p...@g...pl>

    Rafał <r...@o...pl> napisał(a):

    > W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
    > > Witam,
    > >
    > > od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
    [cut]
    > Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
    > tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
    > do rozwiązania.
    >
    > Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
    > przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
    > nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
    > nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
    > Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
    > coś znajdziesz.
    > W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
    > manuale jak i co zrobić.
    > Powodzenia.
    >

    Dzieki za namiar, wszystkim dziekuje za uzmysłowienie mi ze przyczyn stany
    rzeczy jest jakby więcej niż niedociśnięta rurka :)

    pozdrawiam,
    Tomek

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 7. Data: 2010-07-27 12:22:03
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:

    >
    > Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
    > tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
    > do rozwiązania.
    >
    > Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
    > przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
    > nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
    > nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
    > Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
    > coś znajdziesz.
    > W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
    > manuale jak i co zrobić.
    > Powodzenia.
    >

    jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę
    masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?
    Nie mniej jednak zapraszam na forum.


  • 8. Data: 2010-07-27 12:28:50
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: " " <p...@g...pl>

    Rafał <r...@o...pl> napisał(a):

    > W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:
    >
    > >
    > > Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
    > > tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
    > > do rozwiązania.
    > >
    > > Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
    > > przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
    > > nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
    > > nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
    > > Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
    > > coś znajdziesz.
    > > W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
    > > manuale jak i co zrobić.
    > > Powodzenia.
    > >
    >
    > jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę
    > masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?
    > Nie mniej jednak zapraszam na forum.

    Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
    Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
    turbo :)

    na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 9. Data: 2010-07-27 12:34:48
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 27.07.2010 12:28, p...@g...pl pisze:

    > Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
    > Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
    > turbo :)
    >
    Jak 2 to dCi:)
    Zasadnicza różnica jest na zasilaniu paliwem ta literka C - Common rail

    > na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...
    >
    No to do zobaczenia tam:)

    Właśnie w zeszłym tygodniu sobie zamontowałem tempomat według manuala
    tam zamieszczonego, jak nie masz fabrycznie, a masz dCi to też sobie
    możesz założyć, w ogóle ciekawe rzeczy można tam znaleźć.


  • 10. Data: 2010-07-27 12:55:43
    Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    p...@g...pl pisze:
    >
    > Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
    > Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
    > turbo :)
    >
    > na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...
    >

    Ja tez zbyt pochopnie odpisalem. Zalozylem, ze jesli ktos pisze 1.9D
    albo i nawet 1.9dT to wie, jaki ma rzeczywiscie silnik pod maska :)
    Roznica w sposobie sterowania jest bardzo znaczaca, dlatego w Twoim
    przypadku moja sugestia nie ma w ogole zastosowania - po prostu taki
    element na pompie nie wystepuje :)

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: