  • 151. Data: 2016-08-22 21:20:46
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-22 20:34, Piotr Gałka wrote:
    > Ok rozumiem, ale oni napisali by te unit testy pod C# i chcieli abym ja
    > to odpalił, a ja nigdy nic z C# do tej pory.

    Insaluj Visuala 2010 Express. Módl się aby dało rade w nim skompilować
    ten kod (Masz starego XP...).

    > A ja im dostarczyłem źródło tego crc w C++, tylko oni "Nie pamiętam C++"
    > i dostarczyłem też działający program, który nawiązywał komunikację z
    > urządzeniem i wypisywał na ekranie każdą ramkę w postaci samego rozkazu
    > i potem ujętego w zaszyfrowanej ramce i również każdą odebraną ramkę i
    > wyłuskany z niej rozkaz.

    To nie są unit testy. Czasem się nadadzą ale nie są.

    Na marginesie: najczęsciej problem tego typu sprowadza się do
    signad/unsigned jesli kod jest poprawny.

    > Mój program jakby mieli Buildera 2010 to po prostu mogliby go kompilować
    > i debuggować.

    Wersja 7 bodaj była za darmo. INDY chyba mógła się tam zainstalować.
    Mineło z 10 lat od mojego ostatniego kontaktu i tutaj nie pamiętam
    dokładnie.

    > Nie do końca rozumiem, jak oceniasz jakość kodu.

    Doswiadczeniem tego typu firm z okolicy. Kilka razy pomagalem w
    diagnozie i pierwsze co musiałem zrobić to zamknąć oczy po paru
    sekundach bo mózg bolał. Z niezrozumiałej mi przyczyny firmy robiące w
    embedded robią okropną sieczkę zarówno w firmware jak i software.
    Zawsze, choć licze że trafie w końcu na jakąs kumatą.

    > Mogę Ci go wysłać do obejrzenia, ale nie wiem czy to ma sens i czy masz
    > na to czas.

    Wyślij jesli to nie tajne.

    > Oni (serwer) wysyłali ramkę na którą nie dostawali już odpowiedzi -
    > czyli nie dostawali żadnej odpowiedzi na swoje działania.

    Unit testy. Dostarczasz wzorce zapytania i odpowiedzi i oni mają takie
    wygenerować w kodzie. Dokładnie, bajt po bajcie co ma zostać odesłane na
    dane zapytanie. Gdyby to mieli latwiej by im było debugować program in
    vitro.

    > mi gość napisał (w liczbie mnogiej), że oni przetłumaczyli moje źródło
    > crc na C# i nie widzą błędu i mi to w C# przysłał to w sumie wskazując
    > błąd odpisałem, że "ręce człowiekowi opadają".

    Znowu: brak unit testow na CRC. W dodatku prawda jest taka że używalnych
    powszechnie CRC jest może kilka i tyle. Ide o zaklad że gotowce sa w C#
    w jakiejś bibliotece.

    > Pewnym problemem jest to, że jak puszczą komunikację urządzenia z moim
    > programem to mają wszystko wypisane bajt po bajcie na ekranie (i w pliku
    > trace), ale jak próbują sami się komunikować to transmisja już jest
    > inna, bo urządzenie wyśle inną liczbę losową. Według mnie oni powinni
    > (nie mając Buildera) na podstawie mojego trace zobaczyć, czy wyjdzie im
    > dokładnie taka sama odpowiedź jak mój program odpowiadał. Ale oni jakoś
    > tak woleli do wszystkiego podchodzić chaotycznie i metodą prób i błędów.

    Unit testy ... na tym wlasnie polega problem. Pisanie programu
    sterującego urzadzeniem powinno odbywać się bez tego urzadzenia. Zawsze.
    Tylko wtedy mozna mówić o poziomie abstrakcji zapewniającym jakiś rodzaj
    tesowania (powtarzalnego). Zrobiłeś błąd dając im do reki hardware.
    Powinni dostać samą dokumentację a wtedy wpadli by sami na to żeby
    napisać testy, mocki, emulatory. :D

    Wiem ze moje rady są nic nie warte i to tylko narzekanie. Ale może
    przydadzą sie na przyszłość.

  • 152. Data: 2016-08-23 01:53:37
    Od: bat <b...@m...com>

    On 22.08.2016 10:33, Piotr Gałka wrote:

    > Ja jestem dziwny, niedzisiejszy, niedostosowany itd.
    > Jak coś potrzebuję to przede wszystkim chcę zrozumieć to od podstaw, a
    > nie użyć gotowca (tak mam od dziecka i się chyba z tego nie wyleczę).

    Jak widzisz wszyscy odpowiadają Chętnie ale nikt konkretnie. Wiesz
    czemu? Bo taka wiedza i umiejętność kosztuje :-)

    Ja kiedyś robiłem biblioteki pod buildera c++ i nikt nie był tym
    zainteresowany, bo mało kto buildera w ogóle posiadał. Program za
    tysiące dolarów już nie ma racji bytu. Raz kiedyś zapłaciłem i to tyle.
    Dostaję spam co dziennie od -40%. Ja go nie chcę więcej za darmo.
    Wystawiłem licencję na sprzedaż, jako że w UE można robić z softem co
    się chce i zero zainteresowania.
    A Delphi to już chyba wymarły język.

    Powiem Ci, że nikt za darmo nie przeszkoli Cię abyś zrobił bibliotekę
    dla programistów z jakimś ciekawym i łatwym API.
    Trzeba zacząć od komputera z Windows 10. Trzeba w umiejętny sposób
    zainstalować środowisko i wszystko skonfigurować, włącznie z odsyfieniem
    windows.

    Ktoś Ci musi napisać bibliotekę i udzielić korepetycji z programowania
    pod windows. Co najmniej kilkadziesiąt godzin szkolenia przez Skype i
    TeamViewer. Myślę, że miesiąc co dziennie nie wystarczy.

    Razem z nauczycielem napiszecie ze 2-3 programy okienkowe a później
    część funkcji tych programów wywalicie do biblioteki i może zrozumiesz o
    co chodzi.

  • 153. Data: 2016-08-23 11:35:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Insaluj Visuala 2010 Express. Módl się aby dało rade w nim skompilować ten
    > kod (Masz starego XP...).

    Problem już jest dawno rozwiązany ("oni napisali _by_"). Więc na razie nic
    nie będę instalował.
    Z tego, co wcześniej napisałeś wyciągnąłem wniosek, że Windows 8 to minimum,
    aby zainstalować sobie coś użytecznego i nie upierdliwego :).

    > To nie są unit testy. Czasem się nadadzą ale nie są.
    Napisałem aby wyjaśnić co i jak zrobiłem. Wiem, że to nie to.
    Zaczynam rozumieć, że to co Ty nazywasz unit testami to dla mnie wektory
    testowe (tak to chyba w dokumentacjach NIST jest nazywane).

    > Wyślij jesli to nie tajne.

    Jakby było tajne nie pisałbym "mogę wysłać". Jak się ogarnę z p.m.e. to
    wyślę zip-a, mam nadzieję, że poczta Ci nie zablokuje.

> [...]
    > wygenerować w kodzie. Dokładnie, bajt po bajcie co ma zostać odesłane na
    > dane zapytanie. Gdyby to mieli latwiej by im było debugować program in
    Po uruchomieniu mojego programu mieli dowolną ilość takich wzorców w postaci
    ^C ^V z okna mojego programu lub z pliku trace.
    Z tym, że faktycznie jakbym wypisywał wszystko w postaci 0x3A,0x62 byłoby
    łatwiej, a ja wypisuję 3A 62 itd aby ramka mieściła się na ekranie.
    To jest racja - dopiszę w mojej instrukcji takie wektory testowe. Myślałem,
    że jak mają program (exe), którym mogą sobie wygenerować dowolną liczbę
    takich wektorów to wystarczy.

    > Znowu: brak unit testow na CRC. W dodatku prawda jest taka że używalnych
    > powszechnie CRC jest może kilka i tyle. Ide o zaklad że gotowce sa w C# w
    > jakiejś bibliotece.

    Właśnie coś mi gość pisał, że żaden nie pasuje i sobie postanowiłem, że
    potem sprawdzę, jak jest oznaczany ten standard, który używam, ale jak już
    wszystko zadziałało to zapomniałem, że miałem im wytknąć, że typowego
    standardu nie umieli znaleźć. Jak się człowiek denerwuje to jest bardziej
    zawzięty, a potem mu przechodzi.
    Jak pisałem sobie to crc32 (wieki temu) to nie wiedziałem, że istnieją
    jakieś inne crc32 :).

    > Powinni dostać samą dokumentację a wtedy wpadli by sami na to żeby napisać
    > testy, mocki, emulatory. :D

    Mieli dwa tygodnie aby je zainstalować i oddać instalację. Okablowanie na
    obiekcie było przystosowane do innego rozwiązania które ktoś im obiecał, a
    nie zdążył, co też nie ułatwiało. Jak tu nie dać urządzeń :).

    > Wiem ze moje rady są nic nie warte i to tylko narzekanie. Ale może
    > przydadzą sie na przyszłość.

    Co najmniej jedną wykorzystam przy kolejnej okazji - dopiszę gdzieś wektory
    testowe.
    P.G.

  • 154. Data: 2016-09-02 15:49:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Aug 2016 03:26:08 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Tak więc tablet sobie przez najbliższe dni popodróżuje

    I jak się skończyło? :)

  • 155. Data: 2016-09-02 16:37:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 15:50:30 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Fri, 19 Aug 2016 03:26:08 -0700 (PDT), w
    > <0...@g...c
    om>, Kris

    > I jak się skończyło? :)

    "Informuję, że serwis podtrzymuje swoją decyzję o uszkodzeniu mechanicznym, jednak
    dbając o dobro i zadowolenie klienta, możemy nieodpłatnie naprawić zerwane
    połączenia."

  • 156. Data: 2016-09-02 18:18:17
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    ps.com...

    > "Informuję, że serwis podtrzymuje swoją decyzję o uszkodzeniu
    > mechanicznym, jednak dbając o dobro i zadowolenie klienta,
    > możemy nieodpłatnie naprawić zerwane połączenia."

    Pachnie mi to krewą z ich strony, ale, żeby się głupio nie tłumaczyć, to
    sprzedają teraz bajeczkę o byciu dobrym wujostwem, co nieba uchyli. A nie
    mają odwagi wprost się przyznać, że dali ciała. W sumie, niech to już
    naprawią i się raz na reaktancję odindukują w żyrator :P Mama miała za PRLu
    Syrenę, też ją chciano podobnie zrobić, że czegoś tam się doszukali i
    anulowali gwarancję. Już nie pamiętam, co się wydarzyło, że dość szybko
    gwarancja została przywrócona...
    Może to taka świecka, polska tradycja?

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 157. Data: 2016-09-02 20:20:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    om>, Kris

    > "Informuję, że serwis podtrzymuje swoją decyzję o uszkodzeniu mechanicznym, jednak
    dbając o dobro i zadowolenie klienta, możemy nieodpłatnie naprawić zerwane
    połączenia."

    Pamiętam jedną sytuację jak w PL pracowałem w autoryzowanym serwisie,
    jełop przy lutowaniu wycisnął kulki pod klejonym elementem i poszło, że
    z winy klienta, ten się odwołał ale firma podtrzymała opinię mimo że
    ewidentnie była to nasza wina bo tel ogólnie działał. Nie wiem jak się
    skończyło ale raczej nie tak pozytywnie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 158. Data: 2016-09-13 08:51:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 16:37:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > "Informuję, że serwis podtrzymuje swoją decyzję o uszkodzeniu mechanicznym, jednak
    dbając o dobro i zadowolenie klienta, możemy nieodpłatnie naprawić zerwane
    połączenia."

    Podobnież zrobili i dzisiaj odeślą sprzęt do mnie
    Przynajmniej taką informację od FIXITu uzyskałem
    Zobaczymy jutro czy będzie działał;)