  • 1. Data: 2016-08-18 22:21:36
    Temat: zasilanie LED Cree Q5
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Czy dioda Cree Q5 stosowana w chińskich latareczkach na jedną baterię AA
    1,5 V wytrzyma ciągłe zasilanie napięciem 4,2 V (spadającym po pewnym
    czasie do 3,7 V) z ogniwa 14500?

  • 2. Data: 2016-08-18 22:39:59
    Temat: Re: zasilanie LED Cree Q5
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-08-18 o 22:21, zhbick pisze:
    > Czy dioda Cree Q5 stosowana w chińskich latareczkach na jedną baterię
    > AA 1,5 V wytrzyma ciągłe zasilanie napięciem 4,2 V (spadającym po
    > pewnym czasie do 3,7 V) z ogniwa 14500?

    A nie dasz rady dać tam 3 szeregowo?

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-08-18 23:03:24
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    zhbick wrote in <news:57b618ce$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    > Czy dioda Cree Q5 stosowana w chińskich latareczkach na jedną baterię AA
    > 1,5 V wytrzyma ciągłe zasilanie napięciem 4,2 V (spadającym po pewnym
    > czasie do 3,7 V) z ogniwa 14500?

    Sie nie znam, ale diody powinny byc chyba zasilane przez driver, ktory
    dostosuje napiecie/natezenie pradu.
    www.mrelektronik.com/produkty/driverled

    Ogniwo litowo-jonowe podlacz przez plytke, ktora zabezpiecza przed zbyt
    glebokim jego rozladowaniem, np
    www.aliexpress.com/item/Smart-Electronics-5V-Micro-U
    SB-1A-18650-Lithium-Battery-Charging-Board-With-Prot
    ection-Charger-Module-for/32500042672.html

    Jesli nie chcesz zrobic czegos niestandardowego, to moze lepiej kup cala
    latarke. Sa bardzo tanie - ceny z wysylka do PL. Niestety niektore chinskie
    latarki moga byc zle wykonane, przez co np obwod moze czasami
    niekontaktowac, albo latarka stabilnie bedzie dzialac z bateriami AA o
    okreslonej srednicy (tak, jedne paluszki sa ciensze, drugie grubsze i to
    powoduje problemy w jednej z moich latarek ;-)

    1x AA
    www.aliexpress.com/item/Hiking-Camping-Outdoor-Water
    proof-Torch-1200LM-Mini-80x18x18-mm-Q5-LED-Flashligh
    t-AA-Battery-Black-Torch/32687020199.html
    www.aliexpress.com/item/June-1-Mosunx-Business-3W-Su
    per-bright-LED-lamp-With-Clip-Clamp-AA-Flashlight-Fo
    cus-Torch/32674926514.html

    2x AA
    www.aliexpress.com/item/Sexy-Mini-1200LM-High-Power-
    Torch-Cree-Q5-LED-Tactical-Flashlight-AA-Lamp-Light-
    High-Quality/32699345866.html

    14500
    www.aliexpress.com/item/Portable-CREE-T6-LED-Mini-Fl
    ashlight-14500-AA-Torch-2000LM-Zoomable-Lamp-Light-3
    -mode/32681573656.html

    18650
    www.aliexpress.com/item/1800LM-3-Mode-Mini-Aluminum-
    alloy-XPE-Q5-LED-Flashlight-Torch-18650-Black-Color-
    For-Outdoor/32559888937.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2016-08-18 23:05:34
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A nie dasz rady dać tam 3 szeregowo?

    Nie, zresztą w jakim celu miałoby to być zrobione?

    Taka latarka:

    http://c.allegroimg.pl/s400/03/53/48/09/01/534809018
    8_4

    zasilana 14500 świeci dużo jaśniej, niż zasilana paluszkiem AA 1,5 V.
    Chciałbym wiedzieć, czy nie wpłynie to drastycznie na jej trwałość.

  • 5. Data: 2016-08-19 00:10:19
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2016 22:21:36 +0200, zhbick napisał(a):

    > Czy dioda Cree Q5 stosowana w chińskich latareczkach na jedną baterię AA
    > 1,5 V wytrzyma ciągłe zasilanie napięciem 4,2 V (spadającym po pewnym
    > czasie do 3,7 V) z ogniwa 14500?

    Ciekawe czy to w ogóle cree tam jest włożona. Białe diody to raczej od 3V
    działają.

  • 6. Data: 2016-08-19 00:18:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    zhbick pisze:
    > Czy dioda Cree Q5 stosowana w chińskich latareczkach na jedną baterię AA
    > 1,5 V wytrzyma ciągłe zasilanie napięciem 4,2 V (spadającym po pewnym
    > czasie do 3,7 V) z ogniwa 14500?

    Jeśli nie przekroczysz jej prądu nominalnego będzie dobrze. Należałoby
    zmierzyć pobór prądu przy zasilaniu z AA i 14500. Informacja o większej
    jasności z akumulatora sugeruje brak regulacji co dość szybko przegrzeje
    LED przy prądzie kilkukrotnie wyższym od nominalnego.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2016-08-19 10:10:13
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > większej jasności z akumulatora sugeruje brak regulacji co dość szybko
    > przegrzeje LED przy prądzie kilkukrotnie wyższym od nominalnego.

    Jest to dioda w chińskiej latareczce UltraFire Mini Cree Q5 - pełno ich
    na najpopularniejszym polskim serwisie aukcyjnym. Latarka pewno nie ma
    żadnego drivera, jasność słabnie wraz z postępującym rozładowaniem
    ogniwa. Początkowo używałem w niej akumulatorka AA 1,2 V, później
    baterii 1,5 V na których świeciła nieco jaśniej. Ostatnio nabyłem ogniwa
    no-name 14500 rzekomo o pojemności 3000 mAh i dzięki takiej deklaracji
    producenta wiem, że wiarygodność informacji o prądzie (o ile ją gdzieś
    znajdę), będzie równie wysoka jak ta o pojemności :D

    No nic, przetestuję organoleptycznie: jeśli się spali dioda, to dam znać
    dla potomnych.

  • 8. Data: 2016-08-19 10:43:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2016 00:10:19 +0200, Bo(o)t Manager napisał(a):

    > Ciekawe czy to w ogóle cree tam jest włożona. Białe diody to raczej od 3V
    > działają.

    Dioda jest zasilana z przetwornicy, nawet w chińszczyźnie. Więc pytanie
    nie czy dioda wytrzyma tylko czy przetwornica wytrzyma.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 9. Data: 2016-08-19 10:45:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2016 10:10:13 +0200, zhbick napisał(a):

    > Latarka pewno nie ma
    > żadnego drivera, jasność słabnie wraz z postępującym rozładowaniem
    > ogniwa.

    To ze jasność słabnie nie przesądza o obecności lub nieobecności
    przetwornicy. Jak ktoś zauważył, białe diody świecą od 3V, więc latarka
    zasilana z 1 AA musi ją mieć.

  • 10. Data: 2016-08-27 14:15:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.08.2016 o 23:05, zhbick pisze:

> [...]
    >
    > zasilana 14500 świeci dużo jaśniej, niż zasilana paluszkiem AA 1,5 V.
    > Chciałbym wiedzieć, czy nie wpłynie to drastycznie na jej trwałość.
    mam tą latarkę 5ty rok, działa na 14500. zawsze, od początku. Paluszka
    AA nigdy nie widziała.

    ToMasz