  • 1. Data: 2010-06-24 23:08:45
    Temat: Pytanie do znawców "zagazowania"
    Od: Marek <n...@f...spam.pl>

    Czy Zafira B z silnikiem 1.8 daje się bezproblemowo "zagazować". Jeżeli
    tak to jakie instalacje polecacie.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2010-06-25 11:34:09
    Temat: Re: Pytanie do znawców "zagazowania"
    Od: bj <1...@g...com>

    Jeżeli to silnik Z18XE (125 KM) to gazuje się elegancko, polecam Staga
    300 / Premium itepe
    Jeżeli to silnik Z18XER czyli coś koło 140 KM to gazowanie jest
    problematyczne: brak regulacji luzu zaworowego zwykle powoduje
    konieczność "robienia głowicy" po 60 kkm. Nadal się opłaca, tzn koszt
    robienia głowicy jest znacznie mniejszy niż oszczędność na gazie,
    tymniemniej pojawia się dodatkowy kłopot i nieco pogarsza się ekonomia
    tego zagadnienia..

  • 3. Data: 2010-06-25 15:21:04
    Od: Marek <n...@f...spam.pl>

    W dniu 2010-06-25 11:34, bj pisze:
> [...]
    > problematyczne: brak regulacji luzu zaworowego zwykle powoduje
    > konieczność "robienia głowicy" po 60 kkm.
    (...)
    Dziękuję, i zarazem proszę przybliż sprawę regulacji tego luzu
    zaworowego. Sądziłem, że współczesne silniki nie wymagają tej regulacji
    bowiem mają układy hydrauliczne które to załatwiają. Nie jestem
    mechanikiem i mogę się mylić, dlatego proszę o te informacje.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2010-06-25 18:50:52
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@f...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Czy Zafira B z silnikiem 1.8 daje się bezproblemowo "zagazować". Jeżeli
    > tak to jakie instalacje polecacie.

    Były nie tak dawno dyskusje nt. gazowania tego silnika w Zafirze (ok 12 maja
    i później). Grupowicz GK ma już chyba doświadczenia. Poczytaj, popytaj.

    pozdr
    lublex

  • 5. Data: 2010-06-26 09:04:01
    Od: "luis" <c...@C...pl>

> [...]
    > układy hydrauliczne które to załatwiają. Nie jestem mechanikiem i mogę się

    Witam
    Pytanie moze odbiegające od tematu, ale z ciekawości zapytam ile Pb spala Ci
    średnio to auto? Rozumiem że jest to wersja z silnikiem 140 KM.
    --
    Pozdr
    luis