  • 11. Data: 2013-02-06 12:47:45
    Temat: Re: Pytanie o alternator
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Woszczynski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:1g0yih8h04ezx.dlg@pw.pw.pw...

    > Hm.. Z kontrolkami ładowania chyba czasem jest tak, że nie zawsze
    > świecą
    > kiedy powinny świecić. Tak przynajmniej miałem w starej fieście. Żadna
    > kontrolka się nie świeciła, a ładowania nie było. Jedyna oznaka to
    > była
    > taka że wskazania obrotomierza zaczęły spadać, choć silnik sobie
    > warczał
    > jak zwykle.. Okazało się że kabelek od alternatora się wziął i
    > przerwał.
    > Może zamiast rozbierać alternator sprawdź najpierw czy jakiś kabelek
> [...]

    Auto już odjechało,choć nie wiem czy dojechało. Ale poradzą sobie ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2013-02-06 14:06:31
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Problem będzie mój do jutra, jak będzie jasno to podjadą po auto, żeby
    > jechać bez światał a może i holować. Ile da się przejechać bez świateł i
    > wycieraczek - przy ładowaniu rzędu 11,6 V? Do domu mają 6-7 kilometrów.
    > Akumulator się ładuje teraz i do rana będzie miał 12 V. Dojadą
    > (zakładam, że nie pogorszy się bardziej)?

    Kiedys mi w trasie padl alternator.
    Na samym akumulatorze przejechalem 50km.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2013-02-06 19:13:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 23:16:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > A kosztuje wiecej niz regenerowany ?

    Katalog mówi że 80zł.

  • 14. Data: 2013-02-07 00:53:49
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    Yogi\(n\) wrote:

    > W moim garażu od kilkudzieisęciu minut stoi matiz żony kumpla.

    Szacun!

    > Warto to rozbierać i naprawiać, czy wymieniać cały?

    Ja bym wymienił całego Matiza. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 15. Data: 2013-02-07 01:17:01
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "t?" <t?_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym wymienił całego Matiza. :)

    Na poloneza trucka roya?

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2013-02-07 01:42:06
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    Yogi\(n\) wrote:

    > Na poloneza trucka roya?

    Doskonały pomysł! Tak zrób.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 17. Data: 2013-02-09 08:32:44
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-02-05 23:16, J.F. pisze:

    > A kosztuje wiecej niz regenerowany ?

    > Obstawian szczotki.
    >
    > Ech, w scierce 5 minut roboty i ~25 zl wymiana regulatora ze szczotkami.
    > Za drugim razem, bo za pierwszym to czlowiek nawet nie wie jak to zgrabnie
    > pomyslane :-)

    a ja obstawiam regulator lub szczotki
    diody raczej nie.

    zresztą nie wiadomo jak w matizie jest rozwiązana sygnalizacja ładowania.

  • 18. Data: 2013-02-09 17:12:22
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 08:32:44 UTC+1 użytkownik nazgul napisał:

    > a ja obstawiam regulator lub szczotki
    >
    > diody raczej nie.
    >

    > zresztą nie wiadomo jak w matizie jest rozwiązana sygnalizacja ładowania.

    Pewno do Matiza technologię gaszenia lampki od obcych wzięli. Tak samo jest
    rozwiązana jak w Syrenie 101 i Rollsie. Jak jest ładowanie to lampka gaśnie. Jak nie
    ma to się świeci. Jak przekręcić kluczyk i się nie świeci to ładowania nie będzie.

  • 19. Data: 2013-02-09 18:35:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Feb 2013 08:12:22 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

> [...]
    > jest rozwiązana jak w Syrenie 101 i Rollsie. Jak jest ładowanie to
    > lampka gaśnie. Jak nie ma to się świeci. Jak przekręcić kluczyk i się

    niestety, ale dokladny sposob dzialania zalezy od konkretnego rozwiazania.
    Tymczasem w Syrenie byla pradnica DC, z elektomechanicznym regulatorem, i
    na pewno lampka nie dzialala tam tak samo jak w Matizie.

    W nowoczesnym Rollsie podejrzewam ze lampka steruje komputer, i ma troche
    bardziej skomplikowany program dzialania..

    J.

  • 20. Data: 2013-02-09 19:57:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    ma to się świeci. Jak przekręcić kluczyk i się nie świeci to ładowania nie będzie.

    Nie jest to wcale takie proste.
    Co prawda w Matizie pewnie podobnie jak w Syrenie układ z klasyczną
    żaróweczką która w dodatku pełni w układzie nie tylko funkcję informacyjną.

    Ale w nowoczesnych samochodach to już nie jest to takie proste.
    Sama żaróweczka zamieniła się w LED który jest zapalany przez komputer jak
    zajdą jakieś tam kryteria jego zapalenia.
    Komputer w zależności od warunków i algorytmu steruje też regulatorem
    napięcia - po to żeby móc oszczędzać paliwo zmniejszając ładowanie na
    wolnych obrotach, ale szybko ładować akumulator jak samochód używany jest
    zimą na krótkich trasach.
    Bywa że napięcie w takiej instalacji spada, a lapmka żadna się nie zapala,
    bo tak ma być.