  • 1. Data: 2017-08-24 18:53:37
    Temat: RAID 5 -- niskie transwery
    Od: "T.V." <s...@z...hell>

    Hejo;

    Posiadam dwa komputery jeden z CPU i7, SDD + RAID 0 na nowych seagatach,
    16GB RAM 1600 i płytę już leciwą (przynajmniej nie pierwszej świeżości) i
    mam tam transwery po 200MB/s, jest też druga konfiguracja

    GA-Z68A-D3H-B3
    i5 2500k
    8GB RAM 1600
    3x HDD ST31000528AS
    i tutaj problem - zapis 20MB/s
    Próbowałem zmiany sterowników, przełączanie pomiędzy zarządzaniem przez
    Windows/Intel Rapid Storage.
    Troszke transwery sie podnoszą jeśli WŁĄCZĘ "Opróżnianie bufora zapisu" +
    "Zapis opóźniony" transwery dochodzą do 90MB/s, ale po kilkuminutowym
    działaniu komputer dostaje zwiechy, przestaje odpowiadać -- pomaga tylko
    reset.

    S.M.A.R.T. nic nie komunikuje z dyskami
    Kontroler płyty tez stwierdza, że wszystko OK

    Zgłupiałem gdzie szukac problemu? Jeden dysk może być uwalony?

    T.V.

  • 2. Data: 2017-08-24 19:47:11
    Temat: Re: RAID 5 -- niskie transwery
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "T.V." <s...@z...hell> wrote in message
> [...]
    > Kontroler płyty tez stwierdza, że wszystko OK
    >
    > Zgłupiałem gdzie szukac problemu? Jeden dysk może być uwalony?

    RAID5 tak niestety mniej wiecęj ma.

    Zapis nie jest ciekawy , głownie z powodu obliczania sum controlnych. Tym bardziej w
    takim programowym kontrolerze jak w mostku Intela.
    Sprzętowe kontrolery tu pokazują swoją przewagę i to bardzo.

  • 3. Data: 2017-08-24 19:57:06
    Od: "T.V." <s...@z...hell>

    Dnia Thu, 24 Aug 2017 19:47:11 +0200, ggs napisał(a):

> [...]
    w takim programowym kontrolerze jak w mostku Intela.
    > Sprzętowe kontrolery tu pokazują swoją przewagę i to bardzo.

    To że R5 jest "odrobinę" wolniejszy to ja wiem, ale tutaj mówimy o 10-cio
    krotnej różnicy a nawet więcej - przy zapisie pliku powyżej 250MB
    (testowane 10min temu) zapis spada do 13-17MB/s.
    Tak to R5 na pewno nie ma :D

    Inne rady?

  • 4. Data: 2017-08-24 20:50:27
    Od: "T.V." <s...@z...hell>

    Dnia Thu, 24 Aug 2017 18:53:37 +0200, T.V. napisał(a):

    <ciach>
> [...]
    > "Zapis opóźniony" transwery dochodzą do 90MB/s, ale po kilkuminutowym
    > działaniu komputer dostaje zwiechy, przestaje odpowiadać -- pomaga tylko

    Ah, no i to jest też poważny problem - niby czemu miałby się zawieszać?

  • 5. Data: 2017-08-24 22:35:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/08/2017 05:53 PM, T.V. wrote:
> [...]
    > Kontroler płyty tez stwierdza, że wszystko OK
    >
    > Zgłupiałem gdzie szukac problemu? Jeden dysk może być uwalony?

    Masz 'Intel rapid storage technology'?

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 6. Data: 2017-08-24 22:48:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 19:57, T.V. pisze:

    > Inne rady?

    Wymienić kable sygnałowe. Odświeżyć system obsługujący ten wynalazek.

    Pozdrawia

  • 7. Data: 2017-08-24 22:56:54
    Temat: Re: RAID 5 -- niskie transFery
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "2late" napisał:

    > Masz 'Intel rapid storage technology'?

    A to nielegalne jest? ;->

    JoteR

  • 8. Data: 2017-09-12 01:34:32
    Od: "T.V." <s...@z...hell>

    Dnia Thu, 24 Aug 2017 21:35:26 +0100, 2late napisał(a):

    > Masz 'Intel rapid storage technology'?
    >
    > Pozdrawiam

    Tak, pisałem na górze.

  • 9. Data: 2017-09-12 01:35:43
    Od: "T.V." <s...@z...hell>

    Dnia Thu, 24 Aug 2017 22:48:37 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Wymienić kable sygnałowe. Odświeżyć system obsługujący ten wynalazek.

    Muszę zmajstrować dysk 3TB i jedną wolną noc. "Jak widac na załączonym
    obrazku -- brak / mało takich)