  • 1. Data: 2016-05-18 00:23:48
    Temat: RAM G.Skill DDR3 16GB 2133MHz a płyty AMD Gigabyte 990FXA
    Od: "maniek" <spam@spam>

    Czy pamięć:
    http://www.gskill.com/en/product/f3-2400c11d-16gxm
    https://www.morele.net/pamiec-g-skill-ddr3-16gb-2x8g
    b-tridentx-2133mhz-cl9-f3-2133c9d-16gtx-530019/#div4

    Będzie też pracować na płytach z AMD?
    Np. http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    5rev_10
    Bo z opisu tego RAM na stronie producenta wynika, że to moduły dedykowane
    pod Intela.
    Jak nisko z częstotliwością można zejść z taką pamięcią uzyskując tym samym
    lepsze
    parametry CL? Różnica cenowa niewielka względem wolniejszych pamięci, więc
    chciałbym te szybsze kości bez stresu puścić na wolniejszym taktowaniu.

    Czy taki RAM pójdzie na obniżonym do 1066MHz taktowaniu?
    wg opisu http://pclab.pl/art41568-3.html to obsługiwany max takt dla rodziny
    procesorów Athlon II X2.

    Z drugiej strony producent płyty GA-990FXA-UD5 podaje, że w ogóle pamięci
    szybsze typu 1866MHz, 2000MHz będą obsługiwane tylko w przypadku procesorów
    AM3+.
    Tłumaczę to sobie, że chodzi tylko o to, że w ogóle będą w stanie na tej
    1866MHz pracować - czyli płyta obsadzona np. serią AMD FX. Natomiast przy
    starszym procesorze typu Athlon II X2 wstawionym do tej płyty też bez
    problemu takie RAM-y wstaną tylko na niższym taktowaniu i płyta ustawi
    1066MHz? Czy raczej w ogóle to nie wstanie? Jak to rozumieć?

  • 2. Data: 2016-05-18 09:00:32
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 00:23, maniek pisze:
    > Czy pamięć:
    > http://www.gskill.com/en/product/f3-2400c11d-16gxm
    > https://www.morele.net/pamiec-g-skill-ddr3-16gb-2x8g
    b-tridentx-2133mhz-cl9-f3-2133c9d-16gtx-530019/#div4

    Sztuka dla sztuki, to Ci nic nie da.

    > Będzie też pracować na płytach z AMD?
    > Np. http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    5rev_10

    Weź sprawdzone pamięci do twojej płyty:

    http://www.crucial.com/csreur/en/ga-990fx-gaming/CT8
    280933

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2016-05-26 11:40:04
    Od: "maniek" <spam@spam>

    "Chris"
    > Sztuka dla sztuki, to Ci nic nie da.

    Nie chodzi o samą sztukę dla sztuki tylko nie lubię czegoś na styk kupować
    skoro wskazane pamięci mam o przysłowiowe kilka złotych droższe (więc
    pozorna oszczędność) względem tych "dedykowanych" i wiem, że mają zapas
    jakbym je chciał przełożyć do płyty jakiejś intelowskiej która jest w stanie
    ustawić za chwilę te moduły na ponad 2GHz taktowania i nie będę musiał wtedy
    kolejnych, szybszych modułów dokupywać.
    Stąd pytanie czy takie coś w ogóle zadziała na niższym takcie?
    Pytanie jest techninczno-konfiguracyjne, bez gdybania co jest jest opłacalne
    a co nie.

  • 4. Data: 2016-05-30 15:42:22
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-26 o 11:40, maniek pisze:
    > Stąd pytanie czy takie coś w ogóle zadziała na niższym takcie?

    Na 95% zadziała. Sam mam pamięci z różnym taktowaniem i system ustawił
    się do tej wolniejszej wiec i u tu na 95% dostosuje się do reszty.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-05-30 16:14:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    5rev_10
    > Bo z opisu tego RAM na stronie producenta wynika, że to moduły dedykowane
    Jeszcze pytanie, czy zależy Ci na dwukanałowej pracy pamięci. U mnie np.
    to nie działa (kupiłem pamięci spoza listy kompatybilności) i albo widzi
    1 moduł (praca dwukanałowa) albo 2 (ale pracują wtedy jednokanałowo).
    Chipset 990FX, płyta Asusa.

    Maciek

  • 6. Data: 2016-05-30 16:17:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 16:14, Maciek pisze:
    > 1 moduł (praca dwukanałowa) albo 2 (ale pracują wtedy jednokanałowo).
    Trochę źle się wyraziłem: przy obsadzie modułów do pracy dwukanałowej
    widoczny jest tylko 1 moduł.

    Maciek