  • 1. Data: 2016-05-19 16:23:34
    Temat: moduły RAM - mix
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Chcę dołożyć w laptopie drugi moduł RAM DDR3. Z tego co przeczytałem może
    być też DDR3L. Załóżmy, że będzie DDR3 i DDRL o tych samych
    częstotliwościach i CL, dwóch różnych producentów, i to nie będzie
    stwarzało problemu.
    Czy ważne jednak są te inne parametry typu organizacja pamięci - czyli
    czy to jest 1Rx8, czy 2Rx8, czy co tam jeszcze nie występuje. Czy
    zgodność tutaj ma jakieś znaczenie?

  • 2. Data: 2016-05-19 22:44:44
    Temat: Re: moduły RAM - mix
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Czy ważne jednak są te inne parametry typu organizacja pamięci - czyli
    > czy to jest 1Rx8, czy 2Rx8, czy co tam jeszcze nie występuje. Czy
    > zgodność tutaj ma jakieś znaczenie?

    Czasami ma, czasami nie ma.

    --
    Wiktor S.

  • 3. Data: 2016-05-20 00:59:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 19 May 2016 14:23:34 GMT, pueblo napisał(a):

> [...]
    > Czy ważne jednak są te inne parametry typu organizacja pamięci - czyli
    > czy to jest 1Rx8, czy 2Rx8, czy co tam jeszcze nie występuje. Czy

    Ale zdajesz sobie sprawę, że moduły DDR3 i DDR3L korzystają z innego
    napięcia zasilania?

    [ Saying things doesn't make them true. ]
    [ ("House M.D.") ]

  • 4. Data: 2016-05-20 01:09:29
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Fri, 20 May 2016 00:59:46 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że moduły DDR3 i DDR3L korzystają z innego
    > napięcia zasilania?

    A dokładniej 1,5V DDR3, 1,35V DDR3L, 1,2V DDR3U. Tyle, że to jest
    minimalne wymagane napięcie (przynajmniej dla L) i przy zasilaniu 1,5V
    pamięci L nie płoną tylko działają stabilnie. Nie mam pewności, jak z
    pamięciami typu U, czy ta różnica nie jest zbyt duża. Odwrotnie też
    być nie może - slot pamięci oznaczony 'DDR3L only' (1,35V) nie zasili
    poprawnie wysokonapięciowego modułu DDR3 (1,5V).

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 5. Data: 2016-05-20 09:42:35
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Wiktor S., 19 maj 2016 w news:nhl8jt$40t$1@usenet.news.interia.pl
    napisałeś/aś:

    > Czasami ma, czasami nie ma.

    Ok. :)

  • 6. Data: 2016-05-20 09:42:39
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Przemysław Ryk, 20 maj 2016 w
    o napisałeś/aś:

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że moduły DDR3 i DDR3L korzystają z innego
    > napięcia zasilania?

    Tak.

  • 7. Data: 2016-05-20 11:41:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 09:42, pueblo pisze:
    > Witaj Wiktor S., 19 maj 2016 w news:nhl8jt$40t$1@usenet.news.interia.pl

    > Ok. :)

    Ja w swoim laptopie do 1 fabrycznej (8GB 1600) mam dołożone 2 innego
    producenta (2 x 4GB 1333) i nie ma żadnego problemu, system dostosował
    się do tych wolniejszych. Weź na próbę zamontuj i jak system to wykryje
    poprawnie to nie powinno być dalej problemów.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl