  • 11. Data: 2016-05-18 09:49:38
    Temat: Re: Rdzeń kubkowy, zła indukcyjność
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 16.05.2016 o 22:01, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > oraz na dławiku, spodziewając się, że będzie takie samo. Nic bardziej
    > mylnego - cewka zachowuje się jak drut, całkowicie zwiera sygnał. Dopiero
    > przy rezystorze ok. 10R i częstotliwości 300kHz coś drgnęło, ale niewiele.
    >
    > Co więcej, zdjęcie rdzenia nie zmieniło praktycznie nic, zarówno w
    > odczycie napięcia, jak w odczycie na tym moim mierniku. Tak jakby
    > tego rdzenia w ogóle nie było.
    >
    > O co chodzi? Źle nawinąłem ten dławik? Rdzeń jest uszkodzony? Drut jest
    > zły? Może AL jest podane w jakichś innych jednostkach, niż nH/n^2 (i jak

    Może zwarty zwój?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2016-05-18 12:54:37
    Od: s...@g...com

    użytkownik ACMM-033 napisał:

    > yyy... Czy tak jak ja, myślisz o jakimś GDO/TDO?

    Powinienem napisać "przez pomiar częstotliwości rezonansowej"
    czyli to co jest najpopularniejsze ostatnio, jakiś pic+Lm311.

    Pojemność pasożytnicza? Widziałem w jakimś projekcie,
    dla małych cewek układ na tym picu pokazywał jakieś pF
    wyliczane przez tego pica. Były dwa pomiary tej samej cewki
    z innymi pojemnościami i na tej podstawie wyliczoną pojemność
    własną cewki.

    > GDO/TDO

    Do pomiaru indukcyjności? Za leniwy jestem.
    A dla nH można sobie wyskrobać przystawkę pracującą
    na 100kH.

  • 13. Data: 2016-05-18 13:05:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Szklanynocnik,

    [...]

    > Do pomiaru indukcyjności? Za leniwy jestem.
    > A dla nH można sobie wyskrobać przystawkę pracującą
    > na 100kH.

    100 kilohenrów?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2016-05-18 14:52:13
    Od: s...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > 100 kilohenrów?

    Literówka, 100kHz rzecz jasna.

  • 15. Data: 2016-06-05 10:25:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Wysocki wrote:

    > Może AL jest podane w jakichś innych jednostkach, niż nH/n^2 (i jak
    > to sprawdzić)?

    W ogólności, to AL jest parametrem orientacyjnym, bo przenikalność
    zależy od zasadniczo wszystkiego, a w szczególności od częstotliwości,
    prądu w uzwojeniach i temperatury. Jeden z moich układów pracuje przy
    B większym niż katalogowe i AL jest efektywnie dwukrotnie mniejsze.

    Pozdrawiam, Piotr