  • 51. Data: 2016-02-12 23:52:12
    Temat: Re: Rdzenie do transfluksorów
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.7582548750773790628@news.v.pl...

    > Rubin zapalał się i firanki etc. kiedy blok wysokiego napięcia był
    > dostatecznie zakurzony. Czyli wcześniej lub później.

    Odkurzałem regularnie. I NIE WOLNO było zostawić go bez opieki, groziło to
    (serio) poważnymi skutkami (wadliwe pozespoły i nie tylko)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 52. Data: 2016-02-13 00:28:14
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 lutego 2016 21:14:22 UTC+1 użytkownik badworm napisał:

    > Telewizor to by był, gdyby użył neonówek a nie Nixie. Na nich wyjdzie
    > wyświetlacz znakowy.

    Dokladnie! Poniewaz mamy wyswietlacz zer i jedynek, mozemy uzyc tych
    najtanszych, co wyswietlaja falke, plus albo minus.

  • 53. Data: 2016-02-13 02:59:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 8 Feb 2016 21:53:40 +0100, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >Nie "nawet w kraju", bo byliśmy światową potęgą w produkcji pamięci
    >ferrytowch. Przewlekanie trzech drucików przez submilimetrowe dziurki
    >tysięcy rdzeni wymagało anielskiej cierpliwości. Robiły to wyłącznie
    >kobiety, a tym polskim wystarczyło płacić ułamek tego, co dajmy na to
    >amerykańskim. Nawet któryś zakon źeński zajmował się tym biznesem.
    >Nie wiem który, ale nie wykluczam, że siostry obliczanki [1] -- nazwa
    >jak raz pasuje do ośrodka obliczeniowego.
    >
    >A wymiotło, bo mainframe'e wyzłomowano,

    Mainframe wyzlomowano? Blekotu sie najadles?

    A.L.

  • 54. Data: 2016-02-15 08:49:59
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 09.02.2016 o 10:48, Piotr Wyderski pisze:

    > A szkoda, bo chętnie bym przyjął z kilogram. :-)
    > Na znanym portalu jest kompletny moduł:
    >
    > http://allegro.pl/pamiec-rdzeniowa-modul-unikat-i597
    5563449.html

    > ale jakoś bym nie miał serca rzucić się na taki zabytek
    > z nożyczkami -- za dobrze zachowany. :-(
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Jakieś rok temu wyrwałem na alletanio taką "perełkę" rodzimej produkcji
    http://www.grzegorz.kurczyk.pl/memcore2.jpg
    po drugiej stronie płytki jest taki sam komplet. Samo patrzenie na tę
    misterną plecionkę kolorowych drucików napełnia me serce radością :-)
    Razem wychodzi piekna liczba 64x64x8x2=65536bitów czyli połowa tego co
    miały pierwsze modele ZX Spectrum ;-)
    Płyta prawdopodobnie jest w pełni sprawna.
    W ramach elektronicznego masochizmu zamierzam to podłączyć do jakiejś
    atmegi :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 55. Data: 2016-02-15 09:15:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Jakieś rok temu wyrwałem na alletanio taką "perełkę" rodzimej produkcji
    > http://www.grzegorz.kurczyk.pl/memcore2.jpg

    A ja sobie kupiłem 1000 sztuk za kilka dolców na ebayu
    i teraz czekam na przesyłkę z Bułgarii. :-)

    Jest tam dostępnych dużo gotowych modułów, ale co najmniej dwie osoby
    mają gołe rdzenie (produkcji DDR :-))), więc wychodzi i taniej, i
    zabytków nie trzeba niszczyć. Ale Jarosław miał rację -- 50k rdzeni
    to pudełko wielkości starej pasty do butów. Zużycie kilograma nie
    byłoby możliwe nawet przy uporczywej reinkarnacji. :-)

    > po drugiej stronie płytki jest taki sam komplet. Samo patrzenie na tę
    > misterną plecionkę kolorowych drucików napełnia me serce radością :-)

    W sieci jest pdf opisujący ewolucje procesu wytwarzania pamięci
    rdzeniowych w IBM. Zaczynali z montażem ręcznym, ale szybko doszli
    do automatycznego, opartego na sprężonym powietrzu. Człowiek
    interweniował tylko wtedy, gdy automat miał problem. A u nas
    półniewolniczo:

    https://www.youtube.com/watch?v=ugVDl4rPfqA

    :-/

    > W ramach elektronicznego masochizmu zamierzam to podłączyć do jakiejś
    > atmegi :-)

    Tu sobie człowiek podłączył aż jeden bit do AVR i mu działa. :-)

    https://sites.google.com/site/wayneholder/one-bit-fe
    rrite-core-memory

    Pozdrawiam, Piotr

  • 56. Data: 2016-02-15 09:43:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >po drugiej stronie płytki jest taki sam komplet. Samo patrzenie na tę
    >misterną plecionkę kolorowych drucików napełnia me serce radością :-)

    Ze to nie Ty robiles ? :-)

    >Razem wychodzi piekna liczba 64x64x8x2=65536bitów czyli połowa tego
    >co miały pierwsze modele ZX Spectrum ;-)

    Dwie takie by sie do Spectrum zmiescily :-)

    Te elementy po bokach przy Yn to rezystory czy diody ?

    Bo ... nie widze tu zadnego tranzystora.

    I tak sie zastanawiam czy moj pomysl dekodera macierzowego nie ulegl
    tu dalszemu uproszczeniu.

    Mamy mianowicie 8 linii Yn+, gdzie n = 1, 3, ... 15 z wczesniejszym
    dekoderem 1 z 8,
    po drugiej stronie 8 linii Yn-, n = 0, 2, ... 14, tez z
    wczesniejszym dekoderem 1 z 8,
    Kazdy z drucikow Y przez dwie diody na koncach laczy sie z jednym
    sygnalem z pierwszej grupy i drugim z drugiej.
    Prad plynie tylko przez ten drucik, ktory jest podlaczony do
    odpowiednio wysterowanych linii.

    Drugi zestaw diod umozliwia przeplyw pradu w druga strone - znow przez
    jeden wybrany drucik.

    Aaa - teraz jeszcze widze - te "diody" to w dwoch pietrach :-)

    J.

  • 57. Data: 2016-02-15 12:53:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Jakieś rok temu wyrwałem na alletanio taką "perełkę" rodzimej produkcji
    > http://www.grzegorz.kurczyk.pl/memcore2.jpg

    Śliczne!

> [...]
    > Płyta prawdopodobnie jest w pełni sprawna.
    > W ramach elektronicznego masochizmu zamierzam to podłączyć do jakiejś

    Jeśli mogę coś zasugerować, to ja bym z tego zrobił pamięć USB. Noszenie
    swoich plików na takim pendrajwie powinno na widzach zrobić spore wrażenie.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2016-02-15 18:08:07
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 12:53:05 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Jeśli mogę coś zasugerować, to ja bym z tego zrobił pamięć USB. Noszenie
    > swoich plików na takim pendrajwie powinno na widzach zrobić spore wrażenie.
    Ja nie wiem, czy jak sie tam nagra system plikow to czy zostanie miejsce na jakies
    pliki;)
    Trzeba by jakis customowy driver napisac.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 59. Data: 2016-02-15 19:05:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Jest tam dostępnych dużo gotowych modułów, ale co najmniej
    > dwie osoby mają gołe rdzenie (produkcji DDR :-)))

    Teraz już wiemy, jak działały pamięci DDR.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2016-02-15 20:32:26
    Od: v...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > A u nas
    > półniewolniczo:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=ugVDl4rPfqA

    OK. Ale W 1977 było atari2600 z ROM i RAM, po co więc
    dłubanina w ferrycie? Pamięci były aż tak drogie?