  • 61. Data: 2016-02-15 20:42:01
    Temat: Re: Rdzenie do transfluksorów
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    > Teraz już wiemy, jak działały pamięci DDR.

    Jak nam się unia w pełni zsocjalizuje to będzie DDR2 ;-)

    Grzegorz

  • 62. Data: 2016-02-15 21:13:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 11:32:26 -0800 (PST), v...@g...com

    > OK. Ale W 1977 było atari2600 z ROM i RAM, po co więc
    > dłubanina w ferrycie? Pamięci były aż tak drogie?

    Atari 2600 mial tego RAM 128 bajtow.
    a ROM to sie oplaca powyzej ... 100 tys sztuk ? 10 tys ?

    Krajowy przemysl opanowal produkcje pamieci polprzewodnikowej 1K bit.
    Ale czy nie w latach 80-tych ?
    Zauwaz, ze na zdjeciach Grzegorza nawet 7524 sa oryginalne TI.

    No i jeszcze spojrz na Columbie i inne wahadlowce - pierwszy lot w
    1981 z pamiecia na rdzeniach. A przeciez juz byl ZX Spectrum i IBM PC
    :-)

    J.

    P.S. Jak oni to zrobili - konsola na 128 bajtach ?

  • 63. Data: 2016-02-15 22:13:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Atari 2600 mial tego RAM 128 bajtow.
    > a ROM to sie oplaca powyzej ... 100 tys sztuk ? 10 tys ?
    >
    > Krajowy przemysl opanowal produkcje pamieci polprzewodnikowej 1K bit.
    > Ale czy nie w latach 80-tych ?

    Nie tak dawno przeglądałem przed wyrzuceniem katalog Znanej Amerykańskiej
    Firmy Od Półprzewodników. Z roku bodaj 1972, może 1974. Była tam pamięć
    RAM o pojemności 64 bity.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2016-02-16 00:59:39
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...usun.slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:56c22a09$0$655$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak nam się unia w pełni zsocjalizuje to będzie DDR2 ;-)

    Ja mam, ja!!! W swoim laptopie! :))

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 65. Data: 2016-02-16 03:42:58
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 21:13:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > P.S. Jak oni to zrobili - konsola na 128 bajtach ?
    Strasznie, pisanie gier na Atari 2600 to zajęcie równie przyjemne, co nawlekanie
    tego ferrytu.

    W zasadzie nie było i tak za bardzo co zrobić z większą ilością RAMu, bo połowa
    czasu pracy biednego wykastrowanego 6502 była przeznaczona na wyświetlanie
    obrazu linia po linii (oczywiście trzeba było samemu liczyć cykle tak, żeby wstrzelić

    się w synchronizację obrazu i zdążyć z obliczeniami logiki gry w trakcie blanków),
    bo 2600 nie miało bufora ramki - cięcie kosztów, pamiętaj, że to był tani sprzęt
    domowy zaprojektowany pod koniec lat 70. Były tylko 2 bufory na sprjte'y (piłka, tło)
    do których się kopiowało dane z pamięci jak był blank. Programiści ruszali
    niebo i ziemię, żeby zrobić na tym coś więcej niż Ponga i te czołgi co było
    w standardzie. Więc kwestia RAMu dostępnego w konsoli nie była aż tak
    zaporowa, za bardzo nie było tam co ładować (kartridże miały pierwotnie po 2/4 kB).

    Polecam ten mały referat (nie jest stricte o hardware ale dobrze oddaje ducha epoki):
    https://www.youtube.com/watch?v=MBT1OK6VAIU
    Pozdrawiam,

    --
    Karol Piotrowski