  • Data: 2009-11-24 12:04:44
    Temat: Re: 100-300mm do 5D MarkII
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "kurdybanek" heg11o$5g5$...@o...icpnet.pl

    > Nie mam 70-300. Znajomi mają, nie testują, za to robią równie dobre fotki
    > jak ja moim 300/4 L IS.

    Słyszałem tę opinie wielokrotnie -- może nie warto w ogóle kupować
    tych eLek, skoro są tak słabe. :)

    Ale -- postaw test wykonany Twoją eLką. :)
    Odległość 5 metrów, tekst na tyle duży, że słowo Węgry ma 8 mm długości,
    ogniskowa 300 mm i flesz, aby nie było poruszeń.

    IMO IS 70-300 to słaby obiektyw, choć lepszy od kitowego
    ISa 18-55 -- kitwego z C 450 D czy z C 500 D. Do portretu,
    gdzie nie jest wymagana ostrość żyletkowata, czemu nie. :)

    I ten obiektyw tak miał od początku -- fotografowałem pajęczynę. :)

    > P.S. To co pokazałeś na tych wycinkach nijak się ma do jakiegokolwiek
    > obiektywu, którego kiedykolwiek używałem. Stąd pytanie o serwis.

    A jednak moje fotki (pomijam Księżyc -- tam w grę wchodzi 5 tysięcy
    czynników, choćby zachmurzenie/przejrzystość powietrza) są ostrzejsze
    od fotek robionych przez inne osoby -- nie korzystam z osełecek. :)

    W Foto Jokerze strzeliłem kilka zdjęć szkłami 50/1.4 i 50/1.8 Canona -- porażka!
    Co więcej - kilka osób ostrzegło mnie przed tymi szkłami. :)

    -=-

    Najbardziej bawi mnie problem FF/BF i nietrafiania z ostrzeniem.
    Drgnięcie pierścienia ostrości (wywołane drgnięciem ręki) rozsypuje
    ostrość tak mocno, że tego tekstu nie da się przeczytać. :) Przy
    tej ogniskowej i tej odległości potrzeba precyzji jaką widziałem
    na wystawie automatyki, nie zaś tej, jaką oferuje Canon w swych
    tanich szkłach.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'