  • Data: 2010-06-10 10:15:43
    Temat: Re: 100 zdjęć z Bieszczadów
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 09 Jun 2010 13:02:54 +0200, John Smith napisał(a):

    > A byłeś na jakimś plenerze, że nie było kopiowania nawzajem pomysłów na
    > zdjęcia? Osobiście nie bardzo rozumiem idei fotografowania grupowego.
    > Zawsze mi się wydawało, że kreatywność w tej dziedzinie wymaga
    > indywidualnego podejścia do organizacji czasu, wyboru trasy i tematu. Na
    > błądzeniu i znajdywaniu. Na swobodzie decyzji. A jednak ludzie się
    > gromadzą na spędach. Bo raźniej?

    Wspólne fotografowanie jest super - raz że czujesz się częścią... no może
    nie wspólnoty, ale grupy optycznie zboczonych jak ty. Dwa że potem możesz
    porównać czym się twoje zdjęcia różnią od innych. Zdjęcia nigdy nie są
    identyczne, a widząc kto się na czym skupił poznajesz lepiej i siebie i
    innych.
    Poza tym ograniczenie "ścieżki" czasami jest dobre - uczysz się dostrzegać
    kadry tam gdzie byś ich nie szukał. Możesz też spróbować fotografii którą
    akurat się nie zajmujesz, ale wynika z pleneru. Ja na przykład nie robię
    nigdy reportaży, ale na plenerach (np. Malborskim pl.rec.foto) robiłem
    takie zdjęcia. Dzięki porównaniu z innymi wiedziałem jak bardzo to "nie
    jest mój temat".

    Poza tym "fotografowanie grupowe", a plenery to coś zupełnie innego (oj..
    wątroba mnie rozbolała na same wspomnienie plenerów p.r.f. ;-) )

    Pozdrawiam,
    Henry