  • Data: 2010-06-10 11:37:30
    Temat: Re: 100 zdjęć z Bieszczadów
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Henry(k) napisał(a):
    > Wspólne fotografowanie jest super - raz że czujesz się częścią... no może
    > nie wspólnoty, ale grupy optycznie zboczonych jak ty. Dwa że potem możesz
    > porównać czym się twoje zdjęcia różnią od innych. Zdjęcia nigdy nie są
    > identyczne, a widząc kto się na czym skupił poznajesz lepiej i siebie i
    > innych.

    To chyba jednak nie dla mnie. Nigdy nie miałem ochoty na tak
    bezpośrednie konkurowanie. Wolę trzymać się własnego tempa i mieć z tego
    przyjemność.

    > Poza tym ograniczenie "ścieżki" czasami jest dobre - uczysz się dostrzegać
    > kadry tam gdzie byś ich nie szukał. Możesz też spróbować fotografii którą
    > akurat się nie zajmujesz, ale wynika z pleneru. Ja na przykład nie robię
    > nigdy reportaży, ale na plenerach (np. Malborskim pl.rec.foto) robiłem
    > takie zdjęcia. Dzięki porównaniu z innymi wiedziałem jak bardzo to "nie
    > jest mój temat".

    Po co na siłę robić zdjęcia w tematyce, która mi nie leży? To już
    zakrawa na masochizm, nie hobby. Ja jednak traktuję to bardziej jako
    zabawę, nie jako wyzwanie.

    > Poza tym "fotografowanie grupowe", a plenery to coś zupełnie innego (oj..
    > wątroba mnie rozbolała na same wspomnienie plenerów p.r.f. ;-) )

    Czyli fotografia jest tylko pretekstem do picia z sobie podobnymi?
    OK, ma to sens jakiś. :-)

    Ja jednak wciąż mam wrażenie, że więcej jest patrzenia się na to, kto
    czym foci, szpanowania i pozowania na fotografa (vide: wspomniane przez
    Janka statywy), niż bardziej pozytywnych relacji. Mylę się?

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek