eGospodarka.plGrupypl.comp.programming22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017 › Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    Date: Tue, 25 Apr 2017 08:44:56 +0200

    W dniu 2017-04-25 o 08:29, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    (słownie: jedna) linia kodu na inżyniera na dzień. W tym czasie wokół tej jednej
    linii kodu powstaje kilka albo kilkanaście stron analiz, powiedzmy, że w Wordzie.
    Przy tych proporcjach radość z pisania kodu jest tak wielka, że każdą literkę się
    celebruje a ludzie się cieszą, że mogą sobie napisać "begin" albo nawet "BEGIN" (a
    co!) zamiast zwykłego jednego nawiasu, powiedzmy klamrowego. W takich warunkach
    trzeba nie mieć sumienia, żeby krytykować język za nadmiar pisania. :-)

    > Pomijając już ten specyficzny przypadek to Michał ma rację w szerokim
    > pojęciu. Zacieranie rączek z zaoszczędzenia 50% kodu jest krótkowzroczne.
    > Niedawno wklejałem tu do rozkminy 3 linijki kodu JS napisane tak, że nie
    > wiadomo było o co kaman.
    > Ale nawet pisząc czytelny kod to fakt mniejszej czy większej liczby
    > klepnięc w klawiaturę jest tak znikomym ułamkiem całego procesu kodowania,
    > że nie wiem po co się to w ogóle porusza. Zwłaszcza, że współczesny edytor
    > redukuje różnicę w pisaniu pomiędzy BEGIN a { do minimum.

    Bo to zależy, ja natomiast poprawiam kody pisane metodą c/p... Ludzie z
    jednej strony oszczedzaja linie czy 2 piszac w jednej linii cale if/else
    a z drugiej potrafia wymodzić fujkcję mającą 1500 linii i wiele
    zagłębień, a teraz to spróbuj zanalizować. Dodatkowo mnóstwo kodu
    powtarzającego się, a teraz minimalna zmiana i musisz szukac wszystkich
    wystąpień po całym kodzie. Tak więc ja wolę zanim zacznę pisać
    przeanalizować problem zanim zacznę pisać, bo okazuje się, że zajmie to
    tyle samo czasu, kod będzie krótszy i czytelniejszy.

    --
    http://kaczus.ppa.pl
    http://kaczanowska.info