    Subject: Re: 3 komputery do wyboru - który wybrać?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: mahe <m...@g...pl>
    Date: Sun, 23 Apr 2017 10:52:31 +0200

    W dniu 2017-04-22 o 22:09, knrdz pisze:

    > Wygląda na to, że jesteś już zdecydowany i czekasz tylko aż ktoś Ci
    > tylko przytaknie? Proponuję jednak inne rozwiązanie:
    > Skoro masz obudowę, zasilacz i napędy, to zamiast inwestować w prawie
    > 10-letni złom, weź czterowątkowego Pentiuma G4560 z jakąś tanią płytą i
    > pamięciami DDR4, zapłacisz ze 200 zł więcej niż te części z wersji
    > "alternatywnej", a będziesz miał zestaw rozwojowy (możliwość upgrade'u
    > do i7) i pamięci np. do 32GB gdybyś kiedyś potrzebował więcej niż 8, ze
    > znikomym poborem prądu w porównaniu z tymi 140-watowymi piecykami, we
> [...]

    Potwierdzam słowa kolegi. Dokładnie to samo chciałem doradzić.
    Ten Pentium G4560 za 250 zł (2 rdzenie, 4 wątki) jest ogólnie 20%
    szybszy niż Phenom II x4 (4 rdzenie) oraz dwukrotnie szybszy w zadaniach
    jednordzeniowych. Analizowałem to tutaj: http://www.passmark.com/
    Sam mam zamiar zmienić z podobnego Phenoma na tego Pentiuma.

    Płyta główna np: Gigabyte GA-H110M-S2PV za 250 zł która ma dużo
    starych, czasem przydatnych złączy (jest 2xPCI, COM, LPT, Dsub, DVI,
    brak HDMI, 4xSATA, RAID brak obsługi przez chipset).

    Do tego DDR 4 8GB za 250 zł i już.

    pozdro

    --
    mahe