    From: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: 600A 12V
    Date: Wed, 14 Apr 2010 18:12:09 +0200

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
    news:4bc5b89c$1@news.home.net.pl...
    > Hej.
    > Temat samochodowy, ale nie pisze na grupę samochodową, bo ona jest
    > dziwna...
    > W sklepach sprzedają takie badziewne kable rozruchowe na 300A, co się palą
    > przy odpalaniu i do tego tak krótkie, że czasem trzeba je naciągać by
    > odplić, więc sobie zrobię sam.
    > Zakładając, że autko bierze 600A, to jaki przekrój powinna mieć linka by
    > izolacja się nie popaliła przy takim krótkim poborze?

    Temat wałkowany swego czasu na p.m.elektronika.
    600A to chyba jakiś zamrożony 5 litorwy diesel.

    Ja swoją benzynkę 2 iterki jak się żonie zdażyło świateł nie wyłączyć,
    spokojnie odpalałem przewodami 6mm^2 i to bez zadnych żabek, tylko
    odizolowane przewody przyciskane do klem.
    Najważniejsze jest żeby pozwolić się troche podładować własnemu aku.

    Bywało też przy tych największych mrozach (-20 i więcej st.) że rano
    rozrusznik zakrecil ze 2 obroty i " aku wysiadł" wtedy na szbko brałem z
    domu mały aku 7Ah jak od upsa i podpinałem krotkimi przewodami 2,5mm ^2. Nie
    zdazylo sie zeby nie zadzialalo. Także te prądy nie są potrzebne az takie
    duze jednak wszystko zależy ile silnik potrzebuje "kręcenia" żeby odpalił.

    Pozdrawiam
    Gejzero.