    Subject: Re: 6G
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Trybun <M...@j...ru>
    Date: Wed, 16 Oct 2019 17:17:20 +0200

    > "Trybun" 5d934ea7$0$532$6...@n...neostrada.pl

    > Powiem więcej -- w WielkoPolsce. ;)

    A panuje pogląd że to "blok wschodni" jest opóźniony w rozwoju.

    > Może należało przetestować telefon przed qpnem?
    > Pożyczyć od kogoś (wiem -- nie pożyczasz, bo nie
    > jesteś menelem) kto używa lub umówić się ze sprzedawcą
    > na przetestowanie? -- może qpić via net z możliwością
    > odsyłki?...

    Kosmos, wszystko to odległe galaktyki.

> [...]
    >
    > Można pogadać z zakładem energetycznym lub innym kimś,
    > kto zarządza słupami; można pogadać z sąsiadami...
    > APki można zenergetyzować akumulatorami i słoneczkiem
    > tak, by nie wymagały ani odrutowania, ani częstego
    > zasilania...
    >
    > Koszt urządzeń (433 Mb/s) i montażu szacuję na pół tałzena
    > złotówek; kosztu dzierżawy słupów itp. -- nie znam.
    >
    > Mnie na razie zadawala mostek 54 Mb/s na 2.4 Ghz.
    > Kosztował mnie ćwierć tałzena razem z montażem
    > i funkcjonuje już ponad osiem lat. Za domowy net
    > nie płacę od wiosny 2008 roku -- ponad 11 lat.

    Nie da rady, oprócz LTE Play, jest dostępny tylko jeden FiuFiu, ten net
    gorzej chodzi niż darmocha od Żaka.

    Co to za dywagacje? - kombinować to sobie można jak są dostawcy, tu poza
    tymi powyższymi - pustynia.

    Co to za cudo za które nie trzeba płacić?

> [...]
    > obecność w VM o rok i na miesiąc by dał wychodne innego numeru...
    > Tu strata jest taka sobie, bo miesięcznie telefon pożera około
    > gigabajta, a VM dawał tylko 300 MB...
    >
    > Muszę być uważniejszy...
    > [choć na razie me straty wypełzają mi na dobre, i nie o to
    > pełza, że straty pomniejszają saldo konta Millennijnego
    > o imieniu 'Dobre'...]
    >
    > Pomarańczowe bonusy chyba tylko do końca października...
    > [ciekawe, jakie będą później...]
    >
    > Jeszcze nie było mnie (w mej osobie) w A2M...
    > Być może też skuszę się na Plusa, ale nie teraz...

    Jako fachurę w dziedzinie migracji chciałbym się zapytać o mechanizmy
    takich przenosin, konkretnie - czy przenosząc się z Play do np T-M
    zachowam środki z Playowskiego konta?

    > -=-
    >
    > Jakie jeszcze warto przetestować sieci?
    >
    > Orange i Play wyglądają przyzwoicie. :)
    >
    > -=-
    >
    > Kiedy wreszcie będą powszechne eSIMy?
    > Czy jeden sprzętowy telefon obsłuży naraz 16 nrów telefonu?

    Play owszem, natomiast z Orange nie szybko się pogodzę.

    Myślę że to może być dla użytkownika jeszcze większe barachło niż nanoSIM.