    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A chceta się pośmiać?
    Date: Sat, 18 Apr 2015 00:41:54 +0200

    news:mgrskt$2fg$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    source=ars&ars_socket_id=16&ars_rule_id=91

    > Już widzę problem:
    > sprzedawca pisze na samym początku, obok fotki dziewczątka, o terminie
    > zwrotu do 10 dni.
    > A więc OIDP w świetle aktualnej ustawy, rzeczywisty termin na zwrot to w
    > tym momencie 1 rok (gdyż sprzedawca podaje błędne dane).

    To może też, ale bardziej miałem na myśli dane techniczne...

    > A antena o zysku 45dB?
    > Przypuszczam, że antenka ma max. 3dB, reszta jest pompowana

    O ile w ogóle ma jakikolwiek zysk.

    > wzmacniaczem, razem z szumami i odbiciami.

    Ano, cóż, zasilanie z pewnością nikczemne, pewnie na pojedynczych
    miliamperach. Nietrudno chyba przewidzieć, co się stanie ze wzmacniaczem,
    który zasilany nikłym prądem, dostanie, co w mieście jest realne, na wejście
    podobny sygnał... Kolega krótkofalowiec,mieszkający w Śródmieściu niedaleko
    PKiN mówił mi, że sygnału z nadajnika TV miał pół wolta na wejściu, już nie
    pamiętam czego. Przy impedancji falowej układu, no, uprośćmy, 50 omów, da 10
    miliamperów prądu. Dobra, dajmy 100 omów, to będzie 5 mA. Zasilmy
    wzmacniaczyk np. 2 mA, bo baterie oszczędzać trzeba, to wolę nie myśleć o
    efekcie.
    Kiedyś w Auchan sprzedawano po 20PLN wzmacniaczyk antenowy, a jakże,
    szerokopasmowy. Zero ekranowania, chyba jeden, czy dwa maleńkie
    tranzystorki, a jedyne, co może cokolwiek filtrować, to szerokopasmowy
    transformatoreczek, bo taki malutki, symetryzujący wejście. I gwóźdź
    programu - wzmocnienie tegoż. Zgadujcie... dobra... nie będę trzymać w
    niepewności - 95 (tak, prawie setkę!) decybeli! Toż to przecież powinno
    chyba do ciekłego azotu pójść, bo inaczej własne szumy cieplne zatkają to na
    amen... W połączeniu z totalnym brakiem ekranowania, efekt końcowy chyba
    gorszy od 3 wojny swiatowej...
    Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego, że to jest jak z mocą PMPO tanich
    boomboxów, gdzie moc rzeczywista jest ok. 20 razy mniejsza od podanej.
    Heh, jak widzę hmm... 20W PMPO, a wzmacniaczyk na TDA2822... Śmiać się, czy
    płakać?
    To 95dB to chyba nawet więcej zysku, niż w różnicy między dobrą anteną
    kierunkową... Talerze w minilinkach może za wielkie nie były, ale miewały
    c.a. 40dB, te duże anteny hmm... ale więcej, niż 50-60 dB, nawet te o fi
    7metrów... a teraz to zdejmujemy i zapinamy na gniazdko opornik dopasowany
    falowo...

    > Szkoda kasy.

    W rzeczy samej, choć to najmniejszy problem.
    Ktoś naciaga ludzi i teraz zgaduj, czy to sprzedawca, czy jego hurtownia, od
    której bierze i nie bardzo wnika, co. Czy już producent w fabryce.
    My wiemy, że wyżej chuja się nie podskoczy. Ale weź takiego chłopinę ze wsi,
    co mu telewizor śnieży. No, słaby sygnał, kum mu mówili.
    To sobie wpadnie do sklepu i widzi, że DUŻE WZMOCNIENIE, tanie i mało prądu
    bierze, żyć nie umierać. Podpina to u siebie i... Byłem kiedyś na jednej
    wsi, nazwy nie podam, bo nie jest potrzebna tutaj, ale ją znam. Ma ktoś
    problem z TV, wchodzę i co widzę na ekranie? Totalny wzbud i pomieszanie
    wszystkiego ze wszystkim. Na ekranie, ze 3-4 programy naraz, nie pamiętam
    jak z dźwiękiem było. Hah... i najśmieszniejsze w tym, że to nie u tego
    kogoś był problem, po prostu któryś sąsiad siał po całej wsi i jedyne, co
    doradziłem, to poszukać po sąsiadach kto ma wzmacniacz i wyłączyć na próbę.
    Nie pamiętam, czy doradziłem porządne zrobienie instalacji, z porządnym
    kablem i anteną kierunkową... Bo i tak trzeba było najpierw znaleźć, kto
    sieje.
    Hehe, kiedys wykorzystywałem wzbudy takich anten aktywnych, do
    podsłuchiwania... milicji (gdzieś koło 170 MHz), doprowadzałem ułożeniem
    kabelków do wzbudzenia się w odpowiedni sposob, na noc wyłączano radiofonię
    i TV, więc nie było to problemem, gdzieś to się mieszało i na zwykłym radiu
    UKF sluchałem, jak np. jadą do hałaśliwych motocyklistów, o wpół do
    pierwszej nad ranem... Tak, za komuny w latach 70. też istniał problem
    hałaśliwych motocykli w nocy...
    Tylko trzeba było dość cierpliwie trzymać pozycję i ułożenie kabelków, by
    częstotliwość wzbudu nie popłynęła zanadto... :)

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)