  • 61. Data: 2014-08-12 17:13:33
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu by?o DC....
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-08-12 16:45, A.L. pisze:

    > No wlasnie. I ten link prowadzi do tekstu ktory zacytowalem powyzej

    Nie no, masz pretensje do kogoś że nie umiesz poprawnie skonfigurować
    programu? Weź się ogarnij.

    Na wszelki wypadek masz tak, że powinno Ci zadziałać niezależnie od
    spapranej konfiguracji programu (albo samego programu):

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_wysokiego_napi%C4
    %99cia_pr%C4%85du_sta%C5%82ego

    :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 62. Data: 2014-08-12 17:51:00
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    A.L. wrote:

    > Jak mialem 16 lat, to mialem taki prostownik do ladowania akumulatora.

    No więc 40A to on raczej nie dawał.

    > Na prostowniku selenowym. Jakos nie bylo problemow wtedy - wiec w czym
    > problem dzisiaj?...

    W ilości wydzielanego ciepła, i oczekiwaniu bezawaryjnej pracy
    bez przerwy przez kilka dekad.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 63. Data: 2014-08-12 17:57:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, August 12, 2014, 4:58:15 PM, you wrote:

    > To ja polecam wycieczkę do huty aluminium albo do zakładów miedzi
    > elektrolitycznej. Napięcia nawet niższe.

    Ale te 8V dla elektrolizy jest wytwarzane z wyższego napięcia a nie z
    5V. I zdziwiłbyś się, jak małe moce mają pojedyncze ,,prostowniki".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2014-08-12 18:00:32
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 sierpnia 2014 16:45:59 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > On Tue, 12 Aug 2014 07:31:26 -0700 (PDT), bartekltg

    > No wlasnie. I ten link prowadzi do tekstu ktory zacytowalem powyzej

    Sprawdź.

    To jest link z postu Janusza. Ctrl C+V przed chwilą
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_wysokiego_napi%C4
    %99cia_pr%C4%85du_sta%C5%82ego

    W _Twoim_ poście jest zdeformowany, więc nie działa.

    pzdr
    bartekltg

  • 65. Data: 2014-08-12 18:01:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, August 12, 2014, 5:51:00 PM, you wrote:

    > No więc 40A to on raczej nie dawał.

    Były nawet mocniejsze... Całe siłownie telekomunikacyjne na 48/50/60V
    i setki amperów na prostownikach selenowych były robione.

    > W ilości wydzielanego ciepła, i oczekiwaniu bezawaryjnej pracy
    > bez przerwy przez kilka dekad.

    Popracuje. Problemem większym raczej była masa tego. Prostownik o
    dużej wydajności już potrzebował kółek, bo unieść się go nie dało.
    Zasilacz do ręcznej maszynki do cięcia styropianu na budowach ma
    wielkość większego akumulatora do wkrętarki... A to 1kW w szczycie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2014-08-12 18:16:31
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 12 Aug 2014 17:51:00 +0200, Piotr Wyderski

    >No więc 40A to on raczej nie dawał.

    Ale 20 dawal. Mial wbudowany amperomierz

    >W ilości wydzielanego ciepła, i oczekiwaniu bezawaryjnej pracy
    >bez przerwy przez kilka dekad.

    No, gzral sie ale nie bardzo. Mial na obudowie hitlerowska "gape" wiec
    sluzyl przez jakis czas. Zostal wyrzucony gdy sprawilem sobie nowy. Na
    diodach. Ktory popsul sie po tygodniu

    A.L.

  • 67. Data: 2014-08-12 18:19:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    No to dostalem zly. Cytuje verbatim

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_wysokiego_napięci
    a_prądu_stałego

    A.L.

  • 68. Data: 2014-08-12 18:20:15
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 12 Aug 2014 17:13:33 +0200, Dariusz Dorochowicz
    <dadoro@_wp_._com_> wrote:

> [...]
    >
    >Na wszelki wypadek masz tak, że powinno Ci zadziałać niezależnie od
    >spapranej konfiguracji programu (albo samego programu):

    Chcesz zebym ci niegrzecznie odpowiedzial?...

    A.L.

  • 69. Data: 2014-08-12 18:32:12
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 sierpnia 2014 18:19:30 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > On Tue, 12 Aug 2014 09:00:32 -0700 (PDT), bartekltg
    >
    > <b...@g...com> wrote:

    > No to dostalem zly. Cytuje verbatim
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_wysokiego_napiďż˝
    cia_pr�du_sta�ego

    Tak. "Dostałeś" zły, powiedziałem Ci to kilka postów temu.
    Popsuty został po Twojej stronie. Zamiast sprawdzić
    dokładniej lub pomyśleć, zdążyłeś naskoczyć na trzy osoby:(

    pzdr
    bartekltg

  • 70. Data: 2014-08-12 18:33:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Aug 2014 15:45:21 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > A to jest ciekawy pomysł.

    Wszystkie samochody z alternatorem :)
    --
    Jacek