    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: A po cholere to wysokie napiecie
    Date: Fri, 27 Feb 2015 14:59:22 +0100

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Układ pozostaje wzmacniaczem klasy D bez względu na to, czy PWM
    > jest realizowany przez analogowy komparator, czy przez procesor.

    To kwestia arbitralnie przyjętych kryteriów. Przy tej refinicji
    wzmacniaczem jest coś, w czym w ogóle nie ma wzmacniaza -- wystarczy
    zwykłe wyjście standardowej bramki. W wielu przenośnych grajkach
    tak może być.

    > To nawet nie musi być DSP, np. tu sobie facio zrobił na ATTINY:

    Podobnie bycie DSP można zdefiniować w ten sosóbm że jest to procesor,
    który przetwarza próbkowane i cyfrowane sygnały analogowe. Może być
    ATTINY. Ta definicja jest nawet bardziej rozsąžna niż ta oparta na
    nazwie występującej w dejtaszicie.

    > Podobnie, przetwornica wibracyjna dalej jest przetwornicą...

    Istotą bycia przetwornicą jest przetwarzanie napięcia z udziałem
    indukcyjności. Więc się zgadza.

    > A po drodze 2+ metry kabla i ostre zbocza sygnału cyfrowego,
    > co tworzy śliczną antenkę. Księgokracja. :-)

    Myślę, że nie takie ostre, bo jest i opór szeregowy, i pojemność
    kabla. A kabel przeważnie ekranowany, więc nie tak śliczny.

    > W takim nie. Ale obok są i się potem ludzie dziwują, że się
    > na falach długich nie daje niczego posłuchać...

    Naiwnym jest sądzić, że istotnym źródeł zakłóceń na falach długich
    są wzmacniacze klasy D (a niech będzie, że wzmacniacze). Gdyby tak
    było, to by było słychać muzykę, a nie brrr, bzzz, wrrr, chrrr...

    Jarek

    --
    A tu zagłuszaczki
    ten kurewski poryk