  • Data: 2020-02-28 00:13:40
    Temat: Re: AB=47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PiotRek napisał:

    > Przeczytaj, proszę, raz jeszcze. Informacje o lokalizacji zakończenia
    > sieci _oraz_ dane dotyczące abonenta.
    > Poza tym - użytkownik karty przedpłaconej też jest abonentem (w myśl PT).

    Dlatego napisałem, że jestem "abonentem sensu stricte" (a nie sensu largo,
    czyli w myśl ustawy, a nie w myśl umowy cywilnoprawnej). A przeczytałem
    dokładnie -- i będę stął na swoim, że dane abonenta mają wartośc kluczową,
    a ta lokalizacja może być najwyżej uzupełnieniem. Czasem przydatnym, czasem
    nie.

    > Moim zdaniem chodzi jednak o dane z triangulacji BTS-ów, a nie o to,
    > co ktoś tam sobie gdzieś wpisał.

    W stacjonarnych *na pewno* chodzi o to, co ktoś sobie wpisał -- konkretnie
    operator usługi. Wpisuje z rozdzielczością do gminy. W przypadku VoIP
    operator nie może, musi abonent. A co do BTS-ów, to już zdanie wyraziłem.
    Tego trzymać się będę.

    > Poza tym - myślę, że dane z owej triangulacji są nieco dokładniejsze niż
    > ze słownego opisu "obok Biedronki" (a może dzwoniący pomylił Biedronkę z
    > Żabką albo z Małpką?).

    Nie są dokładniejsze. Poza tym często wcale nie są użyteczne -- można
    dzwonić oddalając się od miejsca, którego rzecz dotyczy. Ważne jest to,
    co człowiek mówi. Bez zaufania do ludzi, takie numery alarmowe w ogóle
    nie maja sensu.

    --
    Jarek