  • 1. Data: 2016-10-07 07:40:23
    Temat: ACS712 szt obok siebie.
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Witam,
    chcę wykorzystać te układy w budowanym sterowniku CO do monitorowania
    poboru prądu przez pompy.
    Czy ktoś z was próbował położyć 3 szt oddalone od siebie o ok 2cm w rzędzie?
    Słyszalem iż są wrażliwe na zakłócenia polem magnetycznym z zewnątrz i
    nie wiem
    czy wykorzystanie ich jest njlepszym pomysłem.
    Pomiar ma się odbywać z dokładnością ok 20% aby stwierdzić czy pompa
    jest
    podłączona ewentualnie czy nie ma zwarcia.
    Inną opcją jest wykorzystanie rezystora bocznikowego oraz transoptorów
    ale
    wtedy musiałbym usyskać od 2V do 4V spadku na boczniku aby wyzwolić
    transoptory na 1 i 3 biegu...
    --
    pzdr, j.r.

  • 2. Data: 2016-10-07 09:06:02
    Temat: Re: ACS712 szt obok siebie.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 7 października 2016 07:40:24 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Słyszalem iż są wrażliwe na zakłócenia polem magnetycznym z zewnątrz i
    > nie wiem czy wykorzystanie ich jest njlepszym pomysłem.

    W dataszicie nic nie wspominają o tym, ja też nie słyszałem żeby
    podobne czujniki były wrażliwe na zakłócenia, tyle że ja działam
    trochę w innej skali, bo mam pomiary 1-2kA prądu stałego, w otoczeniu
    sporo złomu wysokoprądowego na prądzie przemiennym i nic się nie dzieje.
    Ale może takie maleństwa faktycznie są bardziej wrażliwe...

    > Pomiar ma się odbywać z dokładnością ok 20% aby stwierdzić czy pompa jest
    > podłączona ewentualnie czy nie ma zwarcia.

    Fajny układ, ale patrząc na zakres prądowy pompy (gdzieś do 0,6A chyba?)
    to jest mały wycinek charakterystyki tego czujnika, nie ma czegoś
    takiego na mniejszy prąd? Może też bym się pobawił u siebie przy okazji
    urządzania kotłowni :>

    L.

  • 3. Data: 2016-10-07 11:18:42
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Jacek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    > Inną opcją jest wykorzystanie rezystora bocznikowego oraz transoptorów
    > ale
    > wtedy musiałbym usyskać od 2V do 4V spadku na boczniku aby wyzwolić
    > transoptory na 1 i 3 biegu...

    A musi od razu transoptor wisieć na boczniku?
    Mały bocznik, by spadek napięcia był mniejszy, jednostopniowy wzmacniacz i
    dopiero wtedy sterowanie transoptora...? Ile może wtedy spaść? ułamki wolta
    IMHO, a skoro potrafimy wzmacniać sygnały o poziomie nanowoltów, to chyba
    nie kłopot? Tylko fakt, wyskalować to potem, ale skoro to ma być z
    dokładnością 20%, to wydaje mi się, że ma szansę się sprawdzić. Myślę też,
    że nie powinno być zbytnim problemem napiecie w miejscu pracy, są tanie
    tranzystory wysokonapięciowe, zasilić układ od razu z napięcia zasilającego
    pompę, oczywiście wyprostować... Może trochę komplikacji, ale ile, tak na
    szybko o tym pomyślałem. Optrony, to też nie jakiś niewiadomojaki koszt...
    Powodzenia!

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 4. Data: 2016-10-07 21:45:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 07:40, Jacek pisze:
    > Witam,
    > chc? wykorzysta? te uk?ady w budowanym sterowniku CO do monitorowania
    > poboru pr?du przez pompy.

    Skoro masz napięcie zmienne to najtaniej Ci wyjdzie przekładnik prądowy
    hand made, bierzesz pierścień ferytowy fi 15-25mm
    nawijasz jako wtórene 100zw drutu apierwotne to przeciągasz przez niego
    izolowany przewód prądowy, wtóre obciążasz rezystancją taką żeby uzyskać
    parę volt przy max prądzie, do tego prostownik najlepiej na wzm oper i
    masz gotowy pomiar prądu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2016-10-08 00:44:48
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 21:45, janusz_k pisze:

> [...]
    > izolowany przewód prądowy, wtóre obciążasz rezystancją taką żeby uzyskać
    > parę volt przy max prądzie, do tego prostownik najlepiej na wzm oper i

    Zgadza się że można zrobić przekładniki ale niestety one małe nie są
    poza tym za 1,44$ nie dostane gotowca...
    Zaryzykuje te 15zł i kupię 3 moduły u przyjaciół za wielką wodą:)
    Ps. Za ok 6 tygodni pochwalę się wynikami...
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2016-10-08 00:52:51
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2016-10-07 o 11:18, HF5BS pisze:

> [...]
    > komplikacji, ale ile, tak na szybko o tym pomyślałem. Optrony, to też
    > nie jakiś niewiadomojaki koszt... Powodzenia!

    Nie chciałbym budować zasilacza po stronie AC który razem ze
    wzmacniaczami dla 3 kanałów zrobi się już wielkości co najmniej
    wielkości 3 LEM-ów.
    Potrzebuję coś małego i najlepiej nie wymagającego dużo nakładu
    robocizny żeby wyskrobać mały, zgrabny sterowniczek.
    Nie zamierzam tego sprzedawać innym ale nie chcę za dużo rękodzieła..
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2016-10-08 05:42:58
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-10-07 07:40, Jacek wrote:
    > Witam,
    > chce wykorzystaae te uk?ady w budowanym sterowniku CO do monitorowania
    > poboru pr?du przez pompy.
    > Czy kto? z was próbowa? po?o?yae 3 szt oddalone od siebie o ok 2cm w rzedzie?
    > S?yszalem i? s? wra?liwe na zak?ócenia polem magnetycznym z zewn?trz i
    > nie wiem
    > czy wykorzystanie ich jest njlepszym pomys?em.
    > Pomiar ma sie odbywaae z dok?adno?ci? ok 20% aby stwierdziae czy pompa
    > jest
    > pod??czona ewentualnie czy nie ma zwarcia.
    Moje strasznie wariują od pola magnetycznego. Silniejszy magnes i pomiar
    skacze
    z 0,1A do kilku A. W pewnych sytuacjach nawet trudno jest odróżnić JEST PRĄD
    od NIE MA PRĄDU. Oczywiście normalnie nikt do układu nie przykłada silnych
    magnesów.

    http://www.allegromicro.com/en/Products/Current-Sens
    or-ICs/Zero-To-Fifty-Amp-Integrated-Conductor-Sensor
    -ICs/ACS712/ACS712-ACS713-Frequently-Asked-Questions
    .aspx#Q20
    http://www.allegromicro.com/~/media/Images/FAQ/ACS71
    2-13/fig5.ashx?w=444&h=281&as=1&la=en

    Jeśli dobrze to czytam to błąd pod wpływem zewnętrznego pola może
    dochodzić do 10A.

  • 8. Data: 2016-10-08 06:21:34
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    kriters wrote:
> [...]
    2-13/fig5.ashx?w=444&h=281&as=1&la=en

    > Jeśli dobrze to czytam to błąd pod wpływem zewnętrznego pola może
    Z wykresu z pierwszego linku przy odległosci 10mm i prądzie 5A zakłócenie ma
    0,1A.
    Więc przy 0,5A zakłócenie powinno być <0,05A co już spokojnie mi wytarczy...
    Za ok 30dni sprawdzę w praktyce.
    Ps. Przepraszam z krzaki w 1 poście, thunderbirda próbuję okiełznać na WIN7.
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2016-10-08 10:02:25
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-10-08 06:21, Jacek wrote:

    > Z wykresu z pierwszego linku przy odleg?osci 10mm i pr?dzie 5A zak?ócenie ma
    > 0,1A.
    > Wiec przy 0,5A zak?ócenie powinno byae <0,05A co ju? spokojnie mi wytarczy...
    > Za ok 30dni sprawdze w praktyce.
    > Ps. Przepraszam z krzaki w 1 po?cie, thunderbirda próbuje okie?znaae na WIN7.

    U mnie na pewno było duuużo gorzej. Poza tym układ nie trzymał
    parametrów i przeliczenie
    napięcie/prąd nie wychodzilo zgodnie z dokumentacją. Było podejrzenie,
    że te chińskie
    ACS to jakieś podróbki/odrzuty z produkcji. Bo też miałem takie za
    grosze z allegro/ebaya.

  • 10. Data: 2016-10-08 17:49:15
    Temat: Re: ACS712 szt obok siebie - OT
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-10-08 o 06:21, Jacek pisze:

    > Ps. Przepraszam z krzaki w 1 po?cie, thunderbirda pr?buj? okie?zna? na WIN7.

    Ja tam się nie znam, ale aż tak nie kombinuję, żeby thunderbird
    podpisywał się że jest outlookiem i robił takie cuda w nagłówku.
    A krzaki masz jak widać tutaj również. ZTCP to w outlooku była kiedyś
    opcja włączenia MIME która załatwiałą sprawę.

    Pozdrawiam

    DD