    From: Tomek Głowacki <t...@n...o2.pl.cx>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ATA-100 vs SATA-150 dla starszej płyty Intela ?
    Date: Sat, 08 Dec 2012 11:31:47 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    W dniu 2012-12-07 19:02, Swift pisze:
    > Ta starsza płyta to Intel D865GBF, procesor P4 2,8 GHz, RAM 2GB DDR1. Czy
    wymieniając dysk ATA-100 (płyta obsługuje maksimum ATA-100) na SATA-150 zyskam
    znaczącą poprawę szybkości działania komputera ? Obecny dysk i tak powinienem
    wymienić ze względu na wielkość - 40GB, nie mniej czy wymiana na SATA spowoduje
    widoczną poprawę ?
    > Teoretycznie powinna, ale że nie mam zbyt wielkich doświadczeń to pytam.
    > PP

    Powiem tak, zwykła zmiana starej 40tki na coś nowego (jakąś nową 500kę z
    dużym buforem), nawet na ATA-100 da sporo. Przesiadka na SATA jest w
    porządku, ale to chyba musiałbyś kontroler dokupić?

    --
    Tomek Głowacki