    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ATA-100 vs SATA-150 dla starszej płyty Intela ?
    Date: Sun, 9 Dec 2012 15:37:59 +0100

    Użytkownik "Swift" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5987e96c-0bc8-4610-bd86-864b2ed01bf3@googlegrou
    ps.com...
    > Ponieważ mam XP, to jedyny problem to sterowniki SATA. Na stronie Intela
    > dedykowanych do tej płyty pod XP nie ma, ale jest do pobrania pakiet Intel
    > Matrix Storage i tam widzę sterowniki SATA pod XP.

    Normalnie to wystarczyłoby ściągnąć sterowniki Intela od dowolnej innej
    płyty na chipsecie 865. Ale instalując XP na dysku SATA trzeba mieć na
    dyskietce (lub zintegrowane w instalce) stery SATA od danej płyty. Choć
    biorąc pod uwagę że to tylko SATA-150 to i tak nie będziesz miał bajerów
    typu NCQ (to było dopiero w płytach z SATA-300), więc możesz w biosie
    przełączyć dysk w tryb IDE (dysk będzie nieco wolniejszy niz w trybie SATA -
    choć i tak dużo szybszy niż aktualny dysk - ale za to nie trzeba przy
    instalacji XP sterów na dyskietce).
    Ale jestem pewien że stery pod konkretnie tą płytę gdzies tam jednak są.
    Intel to markowa firma, a nawet budżetowcy jak ECS zamieszczają na swoich
    stronach internetowych komplet sterów dla każdego swojego produktu.