    From: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ATI HD4850 + nieudany flash
    Date: Thu, 30 Apr 2009 03:33:15 +0200

    bwx pisze:
    > Mam taki problem:
    > chciałem "zflaszować" posiadaną kartę graficzną Gigabyte GV-R485-512
    > (ATI HD 4850) biosem analogicznej karty ausa - (aby program do
    > zarządzania energią ją rozpoznawał).

    Jako posiadacz asusowego EAH4850 spytam z odrobiną ciekawości -
    o jaki soft do zarządzania energią Ci chodzi? Bo ten dołączony przez
    Asus jest raczej kiepski.

    > Szczęśliwie zrobiłem backup starego biosu i stworzyłem botujący
    > pendrive który powinien sam wgrać to do karty ale jak na razie w
    > ciemno bez monitora się nie udało.
    >
    > I tu pytania czy ma ktoś jakiś pomysł ? Lub doświadczenie w takich
    > przypadkach i zechce się podzielić ?

    Tak jak pisano - uruchom system z samą kartą na PCI 2.x, ustaw
    pierwszeństwo bootowania na kartę PCI (nie PCI-E), włóż tego 4850
    i zrób wymuszony flash (bez detekcji karty). Powinno zadziałać - z
    ratowaniem kart jest mniejszy problem niż z mobo. Wylutowanie biosu z
    grafiki to raczej ostateczność - zazwyczaj da się odratować
    bezinwazyjnie. A że komputer nie uruchamia się z tą S3 Trio - sprawdź
    inną grafikę - to S3 to już strasznie stara karta, ma pewnie ponad 10
    lat i ona sama może być uszkodzona. Na takie okazje trzymam Matroxa
    Millenium 2064 i nawet na nowych płytach działa OK.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938