  • 1. Data: 2009-04-27 08:38:04
    Temat: ATI HD4850 + nieudany flash
    Od: bwx <b...@g...com>

    Witam,

    Mam taki problem:

    chciałem "zflaszować" posiadaną kartę graficzną Gigabyte GV-R485-512
    (ATI HD 4850) biosem analogicznej karty ausa - (aby program do
    zarządzania energią ją rozpoznawał).
    Użyłem programu atiflash i wyglądało, że operacja przebiegła ok ale
    niestety po restarcie komp z ta kartą milczy.

    Po wyjęciu kabla z monitora rusza i uruchamia się jednak ... :( karta
    jest martwa.

    Szczęśliwie zrobiłem backup starego biosu i stworzyłem botujący
    pendrive który powinien sam wgrać to do karty ale jak na razie w
    ciemno bez monitora się nie udało.

    I tu pytania czy ma ktoś jakiś pomysł ? Lub doświadczenie w takich
    przypadkach i zechce się podzielić ?

  • 2. Data: 2009-04-27 08:52:29
    Temat: Re: ATI HD4850 + nieudany flash
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

> [...]

    > Szczęśliwie zrobiłem backup starego biosu i stworzyłem botujący
    > pendrive który powinien sam wgrać to do karty ale jak na razie w

    Nie mozesz podlaczyc monitora do karty na plycie albo pci?

  • 3. Data: 2009-04-27 09:44:43
    Od: bwx <b...@g...com>

    On 27 Kwi, 10:52, "G Nowak" <g...@g...com> wrote:

    > Nie mozesz podlaczyc monitora do karty na plycie albo pci?

    Nie ma na płycie płyta to asus p5q podłączam przez pci (stara karta s3
    trio) i nie chce ruszyć.
    Myślałem o tym.

    bw

  • 4. Data: 2009-04-27 10:54:40
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    bwx wrote:

    > Nie ma na płycie płyta to asus p5q podłączam przez pci (stara karta s3
    > trio) i nie chce ruszyć.
    > Myślałem o tym.

    W starych BIOSach płyt głównych ustawiało się priorytet, która karta
    graficzna (PCI/AGP) jako pierwsza ma obsłużyć monitor.

    Wyjmij ATI zostaw S3 i poszukaj u siebie w BIOSie tej opcji.
    Po ustawieniu priorytetu dla PCI wyłącz komputer, wrzuć ATI i zostaw monitor
    podłączony do S3.

  • 5. Data: 2009-04-27 11:22:04
    Od: bwx <b...@g...com>

    On 27 Kwi, 12:54, kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > Wyjmij ATI zostaw S3 i poszukaj u siebie w BIOSie tej opcji.
    > Po ustawieniu priorytetu dla PCI wyłącz komputer, wrzuć ATI i zostaw monitor

    Dzięki spróbuję.

  • 6. Data: 2009-04-27 15:07:49
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    bwx wrote:

    > Dzięki spróbuję.

    W BIOSie wchodzisz w ADVANCED gdzie znajdziesz:
    NORTH BRIDGE CHIPSET CONFIGURATION/INITIATE GRAPHIC ADAPTER
    ustaw na [PCI/PEG].

  • 7. Data: 2009-04-28 12:00:20
    Od: bwx <b...@g...com>

    On 27 Kwi, 17:07, kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>
    wrote:

    > W BIOSie wchodzisz w ADVANCED gdzie znajdziesz:
    > NORTH BRIDGE CHIPSET CONFIGURATION/INITIATE GRAPHIC ADAPTER
    > ustaw na [PCI/PEG].

    Spróbowałem wczoraj dokładnie to co napisałeś powyżej i nic.
    Nie budzi się z S3.

    Już się załamałem może ktoś w Warszawie mi pomoże i odratuje tą ATI
    mam ogryginalny bios.

    pzodr.

    bw

  • 8. Data: 2009-04-28 17:38:48
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    bwx wrote:

    > Spróbowałem wczoraj dokładnie to co napisałeś powyżej i nic.
    > Nie budzi się z S3.
    >
    > Już się załamałem może ktoś w Warszawie mi pomoże i odratuje tą ATI
    > mam ogryginalny bios.
    Prosta sprawa trzeba wylutowac bios ( w 4850 czesto trzeba zdjac radiator
    wiec jak sa na nim plomby to rozumiesz.. ) - przewaznie jakas 8 pin kostka
    25XXX nastepnie wrzucic do programatora , zaprogramowac i wlutowac
    spowrotem - powinien pomoc kazdy serwis oferujacy wgrywanie biosow z
    wylutowywaniem.
    Koszt -30 -50zl.

  • 9. Data: 2009-04-29 06:37:22
    Od: bwx <b...@g...com>

    On 28 Kwi, 19:38, "Przemek" <p...@d...pl> wrote:

> [...]
    > 25XXX nastepnie wrzucic do programatora , zaprogramowac i wlutowac
    > spowrotem - powinien pomoc kazdy serwis oferujacy wgrywanie biosow z

    A znasz taki w Warszawie bo ja się kompletnie nie orientuję ?

    pozdr.
    bw

  • 10. Data: 2009-04-29 09:27:47
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    bwx pisze:

    > Spróbowałem wczoraj dokładnie to co napisałeś powyżej i nic.
    > Nie budzi się z S3.

    No to coś nie tak, z samą grafiką S3 się nie budzi? Ja jakiś czas temu
    kupiłem na alledrogo matroxa pod PCI i działa normalnie, może monitor
    nie współpracuje z tą kartą?