  • 1. Data: 2003-03-04 07:07:20
    Temat: ATM 155Mbits w TPSA
    Od: "Konrad Kraszewski" <k...@i...pl>

    Witam,
    Dzisiaj udało mi się przez kilka minut pogadać z niezbyt zorientowaną paną z
    BOKu na temat ATMu w TPSA.
    Moje pytanie jest związane z czysto praktyczną stroną tego zagadnienia. Min
    "CIR" przy łączu 155Mbits to 1Mbits. Jak to wygląda w praktyce ? Z jąką
    średnią przepustowością pracuje takie łącze ? Jak często transfer spada do
    tego minimalnego progu ? Czy przy średnim ruchu 20Mbits ten CIR wystarczy ?

    Konrad

  • 2. Data: 2003-03-04 17:03:29
    Temat: Re: ATM 155Mbits w TPSA
    Od: Jarek Druzd <r...@i...pl>

    On Tue, 04 Mar 2003, Konrad Kraszewski wrote:

> [...]
    >tego minimalnego progu ? Czy przy średnim ruchu 20Mbits ten CIR wystarczy ?

    Jezeli chcesz kupic lacze ATM w TPSA musisz liczyc sie z wykupieniem
    pelnej gwarancji pasma, czyli CIR = EIR. W praktyce odzwierciedla to
    kontrakt ATM VBR-nrt parametrem PCR = SCR.

    --j.

  • 3. Data: 2003-03-04 22:19:37
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 4 Mar 2003 07:07:20 +0000 (UTC) I had a dream that Konrad Kraszewski
    <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    >tego minimalnego progu ? Czy przy średnim ruchu 20Mbits ten CIR wystarczy ?

    W ATM nie masz CIR. W ogóle w przypadku ATM masz kilka możliwych enkapsulacji,
    każda ma różne sposoby ustalania pasma. AFAIK TPSA przyjmuje najczęściej
    aal5snap, gdzie konfiguruje się średnie pasmo oraz burst, choć znam
    instalacje, gdzie średnie=burst.

    A więc: poczytaj o ATM i pogadaj z kimś kompetentnym w TPSA :)

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 4. Data: 2003-03-04 22:19:55
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

> [...]
    > tego minimalnego progu ? Czy przy średnim ruchu 20Mbits ten CIR wystarczy
    ?

    Dostaniesz 1 mbit/s... Ani dzba wiecej niezaleznie od pory - podpisujesz
    kontrakt na tyle ile chcesz i tyle dostajesz... Inna kwestia jest cena -
    styk z tpnet'em w chwili obecnej jest drozszy niz np. styk z czyms na zachod
    ;-)))

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk

  • 5. Data: 2003-03-04 22:21:34
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Konrad Kraszewski" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego minimalnego progu ? Czy przy średnim ruchu 20Mbits ten CIR wystarczy

    Jeśli chcesz mieć 20Mb/s na łączu ATM od Tepsy, to musisz mieć na nim "CIR"
    o tej wartości (gwoli ścisłości to nie jest CIR a SCR). Tam po prostu
    przepustowość gwarantowana = przepustowości maksymalnej. O cenę nie pytaj
    ;-)

    Z#

  • 6. Data: 2003-03-05 07:07:45
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----usun-to> wrote:
    > W ATM nie masz CIR.

    Jest, tylko inaczej się nazywa.

    > W ogóle w przypadku ATM masz kilka możliwych enkapsulacji,
    > każda ma różne sposoby ustalania pasma.

    Enkapsulacje (AAL 1-5) pomyliły Ci się z kontraktami (CBR, VBR, ABR).

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 7. Data: 2003-03-05 12:03:11
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Piotr KUCHARSKI napisal(a) [04 Mar 2003]:

    > Enkapsulacje (AAL 1-5) pomyliły Ci się z kontraktami (CBR, VBR, ABR).

    Klasami.

    Kontrakt = klasa + konkretne parametry dla danego VC (PCR, SCR...).

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 8. Data: 2003-03-05 22:22:38
    Od: "Konrad Kraszewski" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał w wiadomości
    > o tej wartości (gwoli ścisłości to nie jest CIR a SCR). Tam po prostu
    > przepustowość gwarantowana = przepustowości maksymalnej. O cenę nie pytaj
    > ;-)

    Heh, jak się domyślicie zapewne, informację o CIR dostałem telefonicznie od
    pani z BOK Polpak.
    Pani też zapewniała mi, że ten "CIR" to jest gwarantowana min przepustowość,
    natomiast łącze działa z przepustowością 155Mbits.
    Koszt 1Mbits gwarantowanej przepustowości to 12.000zł netto!!! Chcąc wykupić
    20Mbits, musiałbym zapłacić zgodnie z cennikiem 240.000zł !!!
    To istna paranoja. Pozostaje tylko wierzyć, że każdy następny Mbits jest
    tańszy od poprzedniego :)

    Konrad

  • 9. Data: 2003-03-06 11:10:52
    Od: Jarek Druzd <r...@i...pl>

    On Wed, 05 Mar 2003, Konrad Kraszewski wrote:

> [...]
    >20Mbits, musiałbym zapłacić zgodnie z cennikiem 240.000zł !!!
    >To istna paranoja. Pozostaje tylko wierzyć, że każdy następny Mbits jest

    To ciekawe, ja widzialem inna cene, zupelnie zgodna z zasadom "Im
    wieksza przepustowosc, tym tanszy 1Mbit/s".

    --j.

  • 10. Data: 2003-03-06 15:11:25
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Jarek Druzd" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To ciekawe, ja widzialem inna cene, zupelnie zgodna z zasadom "Im
    > wieksza przepustowosc, tym tanszy 1Mbit/s".

    To pewnie jest cena podawana przy zapytaniu o 1Mb/s. Przy wyższych
    przepustowościach faktycznie jest lepiej. Co nie zmienia faktu, że jest to
    jedna z bardziej absurdalnych ofert jakie widziałem, więc niewykluczone, ze
    bardziej się opłaca uzyskiwac dostęp do TPnetu od innego dużego operatora
    mającego z nim dobry styk.

    Z#