    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: AUS 4D - po 15 lutego
    Date: Tue, 17 Feb 2009 12:18:11 +0100

    Użytkownik vari napisał:

    > Z osiemsetkami do dziś jest tak, ze trzeba mieć Orange aby sie tam
    > dodzwaniać (pomjam szczątkowe połączenia do egzotycznych operatorów
    > majacych jakieś 800).

    Pomarańcz Kwadratowy też nie musi wystarczyć. Jesienią 07 zrobiłem sobie
    małego eksperymenta czy można z komórki dodzwonić na 800 będące
    numerami dostępowymi zdrapek Telecośtam. Wg deklaracji opów z Pomarańcza
    można na wszystkie 800, z Plusa na niektóre (bodajże Energis) a z Ery w
    zasadzie na żadne. W sumie z Erą się zgadza (czyli nic) :-), z Plusa też
    nie poszło nic (choć niektóre były w dozwolonych zakresach), z
    Pomarańcza 2 albo 3 numery dostępowe + 1 (w Telebonusie) do ustawiania
    callbacku. Test w styczniu 09 pokazał, że pozostał tylko 1 numer
    dostępowy (a i to chyba na krzywy ryj, bo w cenniku jest mowa tylko o
    dopłacie przy łączeniu się przez 800 z automatu, a o komórce ani słowa
    ;-)).

    > No i dziś 19xxx ruch w Polkomtelu nadal nie jest otwarty.
    > Czy ja może coś źle rozumiem i reguacje prawne w tym kraju wydaje się "tylko
    > wobec TP".

    Do to operator dominujący/zasiedziały/monopolista jest i trza go
    regulować ;-)

    > Operatorzy to operatorzy.
    > Czy ktoś wogóle egzekwuje (próbuje ?) regulacje dotyczące numeracji (AUS,
    > 800 itp) od mobilnych ?
    > Był swego czasu szum i przycichło (w sprawie 800 UKE coś miał kontrolować).

    A czy mobilni mają _obowiązek_ łączyć z AUS czy ęteligiętnymi nieważne
    czy 80x czy 70x i po jakich cenach?

    Przemek