    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
    Date: Sun, 27 Mar 2011 19:39:44 +0200

    On 2011-03-27 19:31, jeo stancey wrote:

    > Chodzi o to, że znał moje IP.

    > chodzi o możliwość SOFTWARE'owego zmodyfikowania FIRMAWARE dysku! Tak
    > teoretycznie to możliwe, no nie?

    Są znacznie prostsze metody uszkodzenia danych/komputera. Modyfikacja
    firmware wymaga specjalnego środowiska testowego, gdzie można stworzyć
    taki firmware. Nawet najbardziej złośliwym hakerom nie opłaca się tego
    robić (chyba że jesteś CEO z miliardową fortuną), bo... uzytkownicy sa
    na tyle nierozwazni, iz wystarczy wirus dla PC.

    Gdyby ktos nieumiejetnie zmodyfikowal firmware, to dysk po prostu
    umarłby. To tak jakby się tu zastanawiac czy podroze z predkoscia bliska
    predkosci swiatla sa mozliwe. A sa.

    Po jakiego grzyba szukasz dziury w całym?