  • 1. Data: 2011-03-26 18:01:50
    Temat: AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    Prosiłbym o pouczenie teoretyczne. Otóż chciałbym wiedzieć czy możliwe
    jest, że wirus lub jakiś hacker może wywołać awarię dysku objawiającą
    się:
    1.) NAJPIERW całkowitym zawieszeniem systemu (WidowsXP), BLUE SCREEN
    z info o sprzęcie,
    2.) potem BRAK MOŻLIWOŚCI boot czegokolwiek (załóżmy, że
    zainstalowano tam jeszcze inne systemy, w tym Linuks) - przy starcie
    komputera po inicjalnych testach wyskakuje na konsoli error: "BŁĄD
    ODCZYTU DYSKU" i zwiecha!
    3.) PO licznych próbach zastartowania komputera w różnych
    konfiguracjach, odłączania komputera z wyjętą baterią na pół dnia itd.
    - WRESZCIE po 2-3 dniach dysk jakby poooowoli wracał do siebie...
    Powoli zaczyna startować, niechętnie robi boot linuksa lub XP, ale w
    połowie się wywala.
    Potem jednak ROBI POSTĘPY! Wywala się na coraz bardziej zaawansowanym
    etapie uruchomiania systemu!
    4.) WRESZCIE dysk zdaje się odzyskał sprawność (po 2-3 dniach)!
    Systemy startują i działąją OK. Tylko odczyty SMART pokazują, że z
    SETKA sektorów została REALOKOWANA!

    Jeszcze dodam, że wystąpienie podstawowego kłopotu w pkt. 1) pojawiło
    się w momencie kiedy prowadziłem dialog przez email z osobą która mnie
    NIENAWIDZI, i wiem, iż wśród przyjaciół tej osoby mogą być studenci
    informatyki i nieźle oblatani w temacie "komputerowcy" - być może
    całkiem dobry tzw. "hacker". To taka ciekawostka...
    A i jeszcze dodam, że WTEDY ten komputer był podłączony do sieci w
    HOSTELu studenckim i był przedtem zrobiony Windows Update - może to ma
    jakieś znaczenie...

  • 2. Data: 2011-03-26 19:21:04
    Temat: Re: AWARIA HDD - czy może HACKER/WIRUS to zrobić?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > HOSTELu studenckim i był przedtem zrobiony Windows Update - może to ma
    > jakieś znaczenie...

    Zamiast snuć hipotezy, dlaczego nie sprawdzisz dysku? programy które to
    robią są na FDD/CD

  • 3. Data: 2011-03-26 19:29:33
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 4. Data: 2011-03-26 20:14:50
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku jeo stancey napisał(a) na pl.comp.pecet następujące bzdety:

    > kiedy prowadziłem dialog przez email z osobą która mnie NIENAWIDZI
    Nigdy nie prowadź dialogu z NIKIM!!!! przez email. To najbardziej
    niebezpieczna rzecz, jaką można zrobić na komputerze. Najlepiej używaj do
    tego jakiegoś czatu na WP, ewentualnie wymieniaj opinie na grupach
    newsowych. Dialog email w prosty sposób prowadzi do zniszczenia systemu
    operacyjnego, a w krańcowych przypadkach do zniszczenia dysku, nawet gdy
    będziesz próbował wgrać Windowsa od nowa, to może się okazać, że czytnik
    zniszczy płytę.
    > wiem, iż wśród przyjaciół tej osoby mogą być studenci
    > informatyki i nieźle oblatani w temacie "komputerowcy"
    Twoje przypuszczenia są naprawdę uzasadnione. Ci studenci bawią się
    rozmaitymi sposobami włamań do cudzych komputerów. Używają wielu rozmaitych
    wirusów, w tym emailowych. Jeśli jeszcze na dodatek twój dialog był
    prowadzony z dziewczyną, która jakiemuś się spodobała, to miał motyw jak
    stodoła.
    > - być może całkiem dobry tzw. "hacker".
    To nawet pewne. Oni używają takiego wirusa linux, który został wymyślony
    przez ruskiego hakera Torwalodwa.

    > A i jeszcze dodam, że WTEDY ten komputer był podłączony do sieci w
    > HOSTELu studenckim
    No to już wszystko jasne. Oni tych sieci używają do włamań. Mają wszystko,
    co chcieli z twojego komputera.
    > i był przedtem zrobiony Windows Update - może to ma jakieś znaczenie...
    No ma. Znaczy, ze nie masz choć pirackiego Windowsa.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 5. Data: 2011-03-26 21:09:55
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 21:14:50 +0100, Maciek napisał(a):

    > No to już wszystko jasne. Oni tych sieci używają do włamań. Mają
    > wszystko, co chcieli z twojego komputera.

    Zapomniałeś dodać, dlaczego teraz dysk źle pracuje! Hackerzy zabrali z
    niego wszystkie dane, nawet sektory! Dlatego dysk musi je realokować,
    część z nich zniknęła i dysk zgłasza błąd. Na twoim miejscu od razu bym
    odłączył komputer od prądu, a najlepiej wyciągnął dysk. Bo nawet z
    wyłączonym komputerem nigdy nie wiadomo, studenci mają na to hackerskie
    sposoby!

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 6. Data: 2011-03-27 09:07:22
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Zapomniales dodac, ze dysk trzeba schowac tak, aby komputer go nie widzial,
    np. w kredensie ;)

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2011-03-27 17:21:54
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 26 Mar, 20:29, Nathan <m...@s...jest> wrote:

    > http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html

    Ogromnie dziękuję za KONKRETNĄ odpowiedź (chyba jedyną w tym wątku),
    tylko proszę powiedz co ten program może tu jeszcze wnieść do sprawy,
    jeśli już sprawdzałem poprzez :
    1.) HD-Tune -> opcja skanowania powierzchni
    2.) ESTOOL301v.iso ściągnięty z samsung.com
    Oba pokazują, że jest uszkodzony sektor.
    Tylko dlaczego ten dysk się ZAWIESZAŁ na 3 dni?

    Aha, jeszcze chcę zapytać odnośnie MHDD i tamtejszej opcji ERASE - po
    której wykonujemy "REMAPOWANIE" dysku... CO TO ZNACZY?

  • 8. Data: 2011-03-27 17:31:51
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 26 Mar, 21:14, Maciek <m...@e...one.nospam.pl> wrote:

> [...]
    > tego jakiegoś czatu na WP, ewentualnie wymieniaj opinie na grupach
    > newsowych. Dialog email w prosty sposób prowadzi do zniszczenia systemu

    Chodzi o to, że znał moje IP.

    > a w krańcowych przypadkach do zniszczenia dysku, nawet gdy

    chodzi o możliwość SOFTWARE'owego zmodyfikowania FIRMAWARE dysku! Tak
    teoretycznie to możliwe, no nie?

    > No to już wszystko jasne. Oni tych sieci używają do włamań. Mają wszystko,
    > co chcieli z twojego komputera.

    Trudno powiedzieć co ktoś w tej sieci mógł zainstalować. Tak dla
    zabawy... sam widziałem jak coniektórzy tzw. "komputerowcy"
    kombinowali z sieciami, powiedzmy... słabo kontrolowanymi przez
    czynniki oficjalne.
    Tak więc czemu nie? Mogli posatwić coś na tamtejszym serwerze
    analizująceo, archiwizującego wszystko co przechodzi do tzw. "ŚWIATA".
    Coś co wyłuskuje z niezabezpieczonych/niezaszyfrowanych PAKIETÓW TCPIP
    "ciekawe" dane: HASŁA, adresy, treści mejli - albo PRZECHWYTUJĄCEGO
    WINDOWS UPDATE - co, nie jest to możliwe?
    Czy w jakiś inny jeszcze sposób zagnieździć TROJANA własnej produkcji
    na kompach ludków podpiętych do tejże sieci...

    > Znaczy, ze nie masz choć pirackiego Windowsa.

    A zebyś wiedział!

  • 9. Data: 2011-03-27 17:32:24
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-27 19:21, jeo stancey wrote:

> [...]
    > 1.) HD-Tune -> opcja skanowania powierzchni
    > 2.) ESTOOL301v.iso ściągnięty z samsung.com
    > Oba pokazują, że jest uszkodzony sektor.

    Wymień dysk w ramach gwarancji! Nikt nie siedzi w Twoim pokoju i nie wie
    co tam dłubiesz w komputerze. Wynik z ESTOOL jest podstawą do reklamacji.

    Pytanie czy chcesz iść w kierunku teorii spiskowych, czy mieć działający
    sprzęt.

  • 10. Data: 2011-03-27 17:33:46
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 26 Mar, 22:09, pioruns <c...@b...cy> wrote:
    > Zapomniałeś dodać, dlaczego teraz dysk źle pracuje! Hackerzy zabrali z
    > niego wszystkie dane, nawet sektory! Dlatego dysk musi je realokować,
    > część z nich zniknęła i dysk zgłasza błąd. Na twoim miejscu od razu bym

    OK, ale jeszcze raz: CO Z MODYFIKACJĄ FIRMWARE DYSKU? Jest to
    SOFTWARE'owo możliwe czy nie?